کد خبر : 1804240 | 23 دی 1400 ساعت 22:19 | 365.5K بازدید | 9 دیدگاه

9 صحنه جنجالی هفته آخر نیم فصل؛

پنالتی گمشده و گلی که دیده نشد! (کارشناسی)

آخرین هفته از نیم فصل اول لیگ برتر ایران، با صحنه‌های جنجالی و مهم همراه بود.

پنالتی گمشده و گلی که دیده نشد! (کارشناسی)

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که سپاهان و آلومینیوم برای رقابت بر سر رتبه سوم لیگ برتر ایران تلاش می‌کردند، استقلال موفق شد نفت مسجدسلیمان را با سه گل و قاطعانه شکست دهد. در هر دو بازی که به صورت همزمان برگزار می‌شد، مهدی سیدعلی و حمید حاج ملک در صحنه‌های مشکوک تصمیمی گرفتند که یک سو از میدان را علیه خود شوراندند.

 

همچنین آخرین بازی‌های نیم فصل در خوزستان و تهران هم با صحنه‌های مشکوک داوری همراه بود؛ جایی که فولادی‌ها معتقدند یک پنالتی باید به سودشان اعلام می‌شد و از آن سو فجری‌ها اعتقاد دارند که گل پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

 

بنابراین آخرین هفته نیم فصل لیگ بیست و یکم نیز صحنه‌های پرتعداد داوری داشت که جنجال زیادی را به پا کرد. این هفته 9 لحظه حساس را با "ابراهیم میرزابیگی" کارشناس و پیشکسوت داوری در میان گذاشتیم.

 

در بررسی داوری هفته پانزدهم همراه ما باشید:

 

 

* آلومینیوم - سپاهان (مهدی سیدعلی/ سعید علی نژادیان و فرهاد مروجی)- شامل 2 صحنه مشکوک داوری

 


۱) مشکوک به پنالتی روی علی‌نژاد (دقیقه 35): برخورد در داخل محوطه جریمه به وجود می‌آید اما این یک برخورد طبیعی در فوتبال است و تصمیم داور برای ادامه بازی درست است.

 

 

1682445

 

 

 


۲) مشکوک به پنالتی روی علی‌نژاد (دقیقه 41): بازیکن سپاهان بی احتیاطی کرد و تنه زد و بازیکن آلومینیوم را سرنگون کرد که خطاست و چون در داخل محوطه جریمه رخ داده، باید پنالتی گرفته شود.

 

 

1682446

 

 


 

 

* نفت مسجدسلیمان - استقلال (حمید حاج ملک/ محمد راهی وحمیدرضا افشون)- شامل 5 صحنه مشکوک داوری


 

۱) مشکوک به پنالتی روی دغاغله (دقیقه 27): هیچ برخورد غیرطبیعی انجام نشد و ضربه دروازه از سوی داور کاملا درست است.

 

 

1682441

 

 


۲) مشکوک به پنالتی روی دغاغله (دقیقه 38): مدافع استقلال توپ را می‌زند و هیچ خطایی از سوی او رخ نمی‌دهد.

 

 

1682447

 

 


۳) مشکوک به عبور از خط دروازه (دقیقه 45+3): توپ زیر طاق دروازه نفت برخورد کرد و آنطور که در تصویر مشخص است، توپ از خط عبور کرده است.

 

 

1682448

 

 


۴) مشکوک به پنالتی روی بلبلی (دقیقه 52): برخوردی در داخل محوطه جریمه به وجود آمد و به نظرم این صحنه پنالتی بود و به اشتباه تمارض تشخیص داده شد. در این صحنه کمک داور باید به داور کمک می‌کرد.

 

 

1682442

 

 


۵) مشکوک به پنالتی روی یامگا (دقیقه 84): تصاویر تلویزیونی زیاد گویا نیست اما به نظرم خطاست و پشت محوطه بود و پنالتی نیست.

 

 

1682449

 

 


 

 

* فولاد - شهرخودرو (احمد محمدی/ مهدی شفیعی و سید محمد هاشمی نسب)- شامل یک صحنه مشکوک داوری

 


 مشکوک به پنالتی روی عباسی (دقیقه 21): این برخوردها طبیعی است و به هیچ وجه پنالتی نیست. ای کاش داور ادامه بازی می‌داد چون برخورد بود و تمارض وجود نداشت.

 

 

1682443

 

 


 

 

* پرسپولیس - فجرسپاسی (مرتضی منصوریان/ علی میرزابیگی و یعقوب سخندان)- شامل یک صحنه مشکوک داوری

 


مشکوک به آفساید کامیابی‌نیا (دقیقه 68): توپ که سانتر می‌شود، پای بازیکن فجرسپاسی جلوتر از بازیکن پرسپولیس است. اگر جلوتر نبود، حتی اگر سر بازیکن پرسپولیس به توپ برخورد نمی‌کرد، بازهم آفساید بود.

 

 

 

1682444

 

دیدگاه‌ها