کد خبر : 1804310 | 24 دی 1400 ساعت 12:33 | 15.6K بازدید | 34 دیدگاه

هیچ راه بازگشتی برای تیم‌های ایرانی وجود ندارد

روزنامه سعودی:حذف استقلال و پرسپولیس قطعی است

روزنامه عربستانی الاقتصادیة مدعی شد که حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا قطعی است و هیچ راه بازگشتی برای آنها وجود ندارد.

روزنامه سعودی:حذف استقلال و پرسپولیس قطعی است

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد سه تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس و گل گهر به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه ای حق حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، بحث و گمانه زنی های زیادی در این خصوص به وجود آمد. شایعاتی نیز در فضای مجازی به راه افتاد مبنی بر اینکه تلاش هایی درخصوص تغییر نظر AFC صورت گرفته تا سرخابی های پایتخت بتوانند در این پیکارها حضور یابند.

 

روز گذشته بود که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از تلاش برای بازگرداندن رأی صادره خبر داد. او گفت: اعتراض خود را به دادگاه CAS داده‌ایم. امروز (دیروز) هم نامه ای از فدراسیون فوتبال برای ارسال به AFC جهت رسیدگی به مشکل سرخابی‌ها و تیم گل‌گهر در حال تهیه و تنظیم است. امیدوارم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم و رای صادر شده را برگردانیم و شاهد حضور دو تیم مردمی کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

 

با وجود اینکه وزیر ورزش از تلاش ها برای تغییر شرایط صحبت کرده و حتی برخی اعتقاد دارند با سفر مدیران دو تیم به مالزی و انجام مذاکره و رایزنی می توان نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را تغییر داد، اما به نظر می رسد که تمامی تلاش ها در این زمینه بی نتیجه باشد و حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا قطعی است. در همین رابطه روزنامه معتبر الاقتصادیة با انتشار خبری از غیرممکن بودن بازگشت تیم های ایرانی به این رقابت ها خبر داد.

 

این روزنامه در شماره امروز خود از حذف قطعی سرخابی ها خبر داد و نوشت: یک منبع ویژه در گفتگو با روزنامه الاقتصادیة تایید کرد که سه باشگاه ایرانی که به دلیل عدم دریافت مجوز آسیایی از دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده اند، به این پیکارها برنمی گردند و این تصمیم در رابطه با حذف آنها قطعی است.

 

1682539

 

الاقتصادیة در ادامه و به نقل از این منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته است: تصمیم به لغو مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان از ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 بر اساس مواد 14.4 و 14.5 دستورالعمل صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌ها و همچنین قانون 4.1.4 آیین نامه داخلی کمیته بررسی صدور مجوز حرفه ای گرفته شده است.

 

این منبع در پایان به الاقتصادیة گفت: این تصمیمات شامل بند قابل تجدیدنظری نبوده و تصمیمات مشابه تصمیم حذف باشگاه چینی شاندونگ از فصل گذشته است که حتی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) نیز از صدور حکم در مورد آن خودداری کرد.

 

بدین ترتیب به نظر می رسد که تلاش ها و رایزنی ها در این خصوص بی نتیجه خواهد بود و استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 به صورت قطعی محروم خواهند بود و دو تیم پرطرفدار پایتخت می بایستی خود را برای حضور در دو دوره بعدی این پیکارها در سال 2023 آماده کنند.

دیدگاه‌ها