کد خبر : 1804343 | 24 دی 1400 ساعت 15:15 | 22.7K بازدید | 5 دیدگاه

فیفا که سیاسی نیست چرا تحریم اعمال می‌‎کند؟

ساکت: ویلموتس پنج ماه خویشتن‌داری کرد

مدیرعامل فعلی باشگاه سپاهان بالاخره به ابهاماتی که پیرامون قرارداد ویلموتس و نقش خودش وجود دارد، پاسخ داد.

ساکت: ویلموتس پنج ماه خویشتن‌داری کرد

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان و دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال آخرین میهمان برنامه ورزش و مردم بود و پیمان یوسفی آخرین سوال خود از این مدیر فوتبالی را در رابطه با ماجرای ویلموتس مطرح کرد. ساکت در واکنش به این موضوع و چگونگی عقد قرارداد با سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی گفت: در در موقعی که قرارداد آقای ویلموتس بسته شد، من دیگر در حوزه اداری فدراسیون نبودم و فقط در تیم ملی بودم. چون به عنوان بازنشسته طبق قانون مجلس دیگر در حوزه اداری نمی توانستم ادامه بدهم.


او سپس در رابطه با این سوال که به عنوان یک کارشناس به طور کلی عملکرد ویلموتس را چطور ارزیابی می کند، بیان کرد: اعتقادم این است که آقای ویلموتس کارش را خیلی خوب شروع کرد. مسئولین فدراسیون هم واقعا ارتباط نزدیکی را توانستند با او برقرار کنند. هم آقای تاج و هم دیگر عزیزان ولی شما می دانید که آدم خارجی به پرداخت ها خیلی اهتمام می ورزد. پنج ماه ایران نتوانست به خاطر تحریم های ظالمانه ای که اعمال شد، پول قرارداد ویلموتس را بدهد.


بخش بعدی صحبت های ساکت با خطاب قرار دادن فدراسیون جهانی فوتبال بود و تاکید کرد: بارها این نکته را گفته ام. فیفا که گفته کار سیاسی نباید، بشود چرا تحریم ها را اعمال کرده است. این تحریم ظالمانه است برای فوتبال ایران. ضد توسعه فوتبال است. چون فیفا متولی توسعه فوتبال در تمام جهان است. چون این پول پرداخت نشد و چون فیفا قانونی گذاشته که یک بازیکن اگر دو ماه و یک مربی اگر سه ماه پولش عقب افتاد، می تواند با دو اخطار 15 روزه، تمام پولش را مطالبه کند.


در ادامه محمدرضا ساکت در واکنش به این سوال که آیا می شد قرارداد بهتری با ویلموتس بسته شد، عنوان کرد: من چیزی که یادم است اینکه متن قرارداد از حقوق بین الملل فدراسیون تهیه شد، اما اینکه حالا در آنجا آیتمی تغییر کرده باشد را در جریان نیستم. اما اتفاق ویلموتس برمی‌گشت به این موضوع که این پول پرداخت نشد و ایشان (ویلموتس) پنج ماه خویشتن داری کرد. فقط هم به خاطر رایزنی های شخص آقای تاج و دلگرمی هایی که ایشان به اقای ویلموتس می داد. همان پرداختی هم که از طریق شستا شد و کلی هم سر و صدا به پا کرد، به خاطر این بود که پول وجود داشت در فیفا.


مدیرعامل باشگاه سپاهان بار دیگر به موضع قبلی خود بازگشت و با اشاره به مبلغی که فدراسیون فوتبال نزد فیفا دارد، افزود: همین الان من از دوستان در فدراسیون شنیدم که 13 یا 16 میلیون دلار در فیفا پول داریم ولی امکان پرداخت وجود ندارد. آن موقع نامه نوشته می شد از ایران. من یادم است که بخشی از حقوق آقای کی روش با نامه فدراسیون به فیفا پرداخت شد. در آن سال در خردادماه یک سری تحریم های جدید گذاشتند و نگذاشتند که این پول پرداخت شود.

دیدگاه‌ها