کد خبر : 1804366 | 24 دی 1400 ساعت 17:23 | 64.7K بازدید | 12 دیدگاه

من کسی نیستم که مسئولیت باخت را نپذیرم؛

یک جدایی عاطفی؛ دنیزلی از نادری و آلتای! (عکس)

پایان راه مصطفی دنیزلی و آلتای اسپور با یک پیام عاطفی همراه بود - جایی که سرمربی ترک تبار نوشت: «جدایی هم یک قسمت از عشق است».

یک جدایی عاطفی؛ دنیزلی از نادری و آلتای! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، داستان سرمربیگری مصطفی دنیزلی در آلتای اسپور یک قصه جذاب برای شهروندان ازمیر بود. دنیزلی که با سه تیم استانبول قهرمان شده بود، به زادگاهش بازگشت تا عملیات صعود به سوپرلیگ پس از 18 سال را رهبری کند و در عین ناباوری موفق شد تیمش را به سطح اول فوتبال ترکیه هدایت کند.

 

پس از صعود به سوپرلیگ، مصطفی دنیزلی سرمربی تیم آلتای اسپور ماند و با کسب دو پیروزی در هفته‌های نخست به عنوان صدرنشین مطرح شد. در ادامه بشیکتاش را هم شکست داد تا با نتایج درخشان جزو تیمهای بالانشین لیگ باشد اما ماه عسل مصطفی پاشا و تیم سفید و مشکی ازمیر خیلی زود به پایان رسید.

 

از پیروزی بشیکتاش تا حالا، آلتای تنها یک پیروزی به دست آورده و با شکست در 5 بازی اخیر، به منطقه سقوط سوپرلیگ رسیده. یک تراژدی بزرگ برای آلتای و هوادارانش که سرانجام مجبور شدند با دنیزلی قطع همکاری کنند و به صورت بسیار محترمانه، سرمربیگری را به یک چهره جوان 41 ساله بسپارند.

 

اکمکچی‌اوغلو رییس باشگاه که دنیزلی را مجاب کرد تا پس از 38 سال به آلتای اسپور بازگردد، در بیانیه خود با لحنی جالب نوشته: «همکاری ما با مصطفی دنیزلی، کسی که نامش همیشه در استادیوم آلتای جاودانه است و 18 سال سابقه بازی در تیم دارد و بیشترین تعداد بازی و گل زده را ثبت کرده و تیم را به سوپرلیگ آورده، متاسفانه به پایان رسیده است.»

 

1682599


«کسی نمی‌تواند بگوید او در روز پیروزی مسئولیت پذیرفت و در روز شکست شانه خالی کرد» مصطفی دنیزلی با این پیام از هواداران آلتای خداحافظی کرد.

 

 

در ادامه این بیانیه آمده: «این یک خداحافظی نیست، تشکر بی پایان از مردی است که همیشه خود را از آلتای دانسته است. تشکر خود را بابت خدمات ارزنده او ابراز می‌کنیم.» حتی برخی رسانه‌ها از بایگانی کردن پیراهن شماره 11 به نام مصطفی دنیزلی نوشته‌اند.

 

سرمربی 71 ساله که محمد نادری را در ترکیب تیمش داشت نیز در پیامی خطاب به هواداران آلتای، به شکلی کاملا عاطفی از آنها خداحافظی کرده است: «نیسان (فروردین) گذشته وقتی دعوت باشگاه را دریافت کردم، همه چیز را کنار گذاشتم و به شهر و خانه‌ام بازگشتم. با شایستگی به سوپرلیگ بازگشتیم و شروع خوبی هم داشتیم اما نتایجی که در ادامه رقم خورد، باعث ناراحتی هواداران شد. جامعه هواداری ما بسیار ناراحت بود و ما با رییس باشگاه جلسه‌ای برگزار کردیم و او گفت که بهتر است ادامه ندهیم. من هم فهمیدم که در این فضا امکان ادامه کار وجود ندارد.»

 

دنیزلی در پیامش همچنین نوشته: «این شرحی فوق العاده دشوار است که باید بگویم. اگر در دورانم لقب "مصطفای بزرگ" را به من دادید و حالا "مصطفی هوجا (پیرمرد و باتجربه)" هستم، دلیلش در مسیری نهفته که طی کرده ام. فوتبال فقط موفقیت و پیروزی نیست، من در این مسیر زمین خورده‌ و باخته‌ام.»

 

بخش بعدی پیام دنیزلی به نقش او در این نتایج برمی‌گردد: «هیچ کس نباید فکر کند که من فقط در پیروزی ها سهم دارم و نباید فکر کند که با پذیرش سهمم از پیروزی، مسئولیت باخت و شکست را نخواهم پذیرفت. مایلم از هواداران آلتای، مدیران باشگاه، بازیکنان و همکارانم تشکر کنم. برای اینکه طرفدار آلتای باشید، نیازی به حضور در تیم ندارید، حمایت همه جا وجود خواهد داشت از جمله روی سکو در کنار طرفداران.»

 

پایان این بیانیه احساسی با شعری از آتیلا ایلهان شاعر معاصر و درگذشته ترک همراه است: «جدایی هم جزوی از عشق است.»

 

1682631

 

این هفته همزمان با اخراج مصطفی دنیزلی، فاتح تریم نیز از سرمربیگری گالاتاسارای اخراج شد. این دو جزو بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال ترکیه هستند.

 

آلتای اسپور با کسب 18 امتیاز از 20 بازی در منطقه سقوط قرار دارد و این در حالی است که آنها در آخرین بازی مقابل کایسری اسپور با نتیجه 1-0 شکست خوردند.

 

مصطفی دنیزلی 71 ساله سابقه هدایت تیم پرسپولیس، پاس و تراکتور را در لیگ برتر ایران دارد و حالا در 71 سالگی به کار خود در آلتای پایان داده است.

دیدگاه‌ها