کد خبر : 1804504 | 25 دی 1400 ساعت 14:59 | 38.7K بازدید | 100 دیدگاه

یادداشت: حق استقلال صدرنشینی در نیم فصل بود

استقلال بعد از سال‌ها، نیم فصل را با صدرنشینی به پایان برد، این اتفاق در حالی برای این تیم رقم خورد که تیم نسبت به فصول قبل ستاره های بیشتری نداشت.

یادداشت: حق استقلال صدرنشینی در نیم فصل بود

به گزارش "ورزش سه"، آبی های پایتخت بهترین نتیجه نیم فصل خود را در تاریخ لیگ برتر بدون شکست رقم زدند تا در کنار تیم های نفت مسجد سلیمان در لیگ نوزدهم، پرسپولیس و سپاهان در لیگ هجدهم و پرسپولیس لیگ هفتم، پانزده هفته اول رقابت های لیگ برتر را بدون شکست به پایان برسانند و با ده برد و پنج تساوی به تنهایی در صدر جدول نیم فصل بایستند.


استقلال فصل نقل و انتقالات را با از دست دادن پنج مهره کلیدی آغاز کرد. آنها شیخ دیاباته آقای گل لیک نوزدهم را به همراه مهدی قایدی ارزشمندترین بازیکن تیمشان در دو فصل پیاپی را به همراه دو مهره کلیدی خط میانی مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی و محمد نادری در منطقه چپ دفاعی را از دست دادند. بازیکن هایی که هر کدامشان برای تیم ارزش بالایی داشتند و هواداران را دوباره نگران روزهای آینده کرده بودند . اتفاقی که در این چند ساله در فصل نقل و انتقالات به دفعات برای استقلال روی  داد و این تیم را در آغاز لیگ برتر از هارمونی لازم دور کرد تا تیم خوب استقلال در نیم فصل های دوم به دلیل از دست دادن امتیاز در اوایل فصل رتبه خوبی در پایان لیگ به دست نیاورد.


داستان این فصل استقلال با چند فصل  قبل تفاوت مهمی داشت. آنها فصل را با سرمربی دوره قبل آغاز کردند.مجیدی که برای سومین بار سرمربی استقلال شده بود  و برای اولین بار تیم را برای شروع لیگ از اول فصل آماده می کرد، با حضور چند مهره جدید و خوب  که دو بازیکن آن خارجی بودند، جای خالی رفته ها را پر کرد و تیمش را برای لیگ برتر آماده کرد.


باشگاه زمین تمرین همیشگی را در کوتاه ترین زمان ممکن برای تمرینات تیم انتخاب کرد. تیم  بعد از سالها، از خانه دوشی نجات پیدا کرد و بازیکنان می دانستند برای تمرین باید به کجا بروند.هر چند زمین تمرین جدید کیفیت مناسبی نداشت، ولی از بی اطلاعی هر روز بازیکنان برای رفتن به تمرین جلوگیری کرد و آرامش نسبی  را برای کادر فنی و بازیکنان تیم فراهم نمود.


در این فصل هیچ مصاحبه ای از هیچ یک از بازیکنان استقلال که کمتر به بازی گرفته شدند دیده نشده است. رشید مظاهری با سبقه بالا در دروازه بانی در لیگ برتر و یکی از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی در دوران کی روش و اسکوچیچ به دفعات مختلف از لیست باشگاه برای بازی ها خط خورد و برای تیم آرزوی موفقیت کرد. عارف آغاسی و زبیر نیک نفس  دو خرید جدید مجیدی و دو یار اصلی فولاد  فصل را با نیمکت نشینی شروع کردند ولی حرفی نردند تا به یکی از یازده مهره اصلی تبدیل شوند. بازی کمتری به دانشگر و چشمی دو بازیکن با تجربه تیم  رسید ولی آنها هم در راستای منافع باشگاه به فکر نتیجه استقلال بودند و در زمان های کوتاه به بازی گرفته شده با تمام وجود برای رسیدن استقلال به صدر جدول عرق ریختند.


مجیدی که نسبت به دو سال قبل با تجربه تر شده ، صفر تا صد فنی تیم را در اختیار گرفته و با دو بار جریمه کردن فرزاد برادرش نشان داد برای رسیدن استقلال به قهرمانی و خوشحالی هوادارانش با هیچ کس تعارف ندارد.


لیگ به نیمه های خود رسیده و استقلال که در سالهای قبل در این روزها درگیر مسائل عدیده حاشیه ای و مدیریتی بود در آرامش مطلق خود را برای نیمه دوم آن آماده می کند. باید دید نتایج استقلال در نیم فصل اول که در بعضی از روزها رضایت هواردان این تیم را در زمین مسابقه جلب نمی کرد در نیم فصل دوم ادامه پیدا خواهد کرد و یا این بار برخلاف فصول قبل که استقلال نیم فصل دوم خوبی را سپری می کرد، شرایط برای این تیم سخت تر از نیم فصل اول خواهد شد.

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها