کد خبر : 1804620 | 26 دی 1400 ساعت 10:01 | 2.8K بازدید | 1 دیدگاه

برای اولین بار در فوتبال آسیا 

تیم‌های برتر فوتبال بانوان پاداش دلاری می گیرند

در روزهای آینده شاهد آغاز مسابقات فوتبال بانوان جام ملت های آسیا در هند خواهیم بود که یکی از تیم های شرکت کننده در این مسابقات تیم ملی فوتبال بانوان ایران است.

تیم‌های برتر فوتبال بانوان پاداش دلاری می گیرند 

به گزارش "ورزش سه"، تفاوت این دوره از بازی ها به نسبت دوره های قبل این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم های اول تا سوم پاداش دلاری تعیین کرده است که این اتفاق برای اولین بار در فوتبال بانوان در آسیا رخ می دهد. بر اساس اعلام سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم قهرمان جام ملت ها یک میلیون دلار پاداش می گیرد. تیم دوم 500 هزار دلار و تیم سوم 150 هزار دلار پاداش نقدی دریافت خواهد کرد. 

 

در  مورد چرایی این تصمیم سخنگوی AFC گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا متعهد به رشد فوتبال زنان در سراسر قاره و در همه سطوح است.

 

هر چند موفقیت در فوتبال تنها به تیم های مدعی محدود نیست و از سویی موفقیت در فوتبال برای همه تیم ها محتمل است اما به نظر می رسد هدف تیم ملی فوتبال بانوان ایران از حضور در این بازی ها کسب تجربه برای دوره های بعدی مسابقات است به این خاطر که یک تیم نوپا است و از سویی برای حضور شایسته در جام ملت های آسیا بازی ها تدارکاتی خارجی نداشته است و طبیعی است بازی هایی که در هند پشت سر می گذارد به منظور کسب تجربه برای میادین بعدی باشد. با این حال مریم ایراندوست و شاگردانش با وجود پشت سر گذاشتن اردوی داخلی و بازی های دوستانه با تیم های ایرانی وعده داده اند که با همه توان برای موفقیت تلاش خواهند کرد. 

 

گروه بندی تیم‌ها در مسابقات فوتبال بانوان جام ملت های آسیا در هند  به شرح زیر است:

گروه A: چین، چین‌تایپه، ایران و هند
گروه B: استرالیا، اندونزی، فیلیپین و تایلند
گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام و میانمار

دیدگاه‌ها