کد خبر : 1804697 | 26 دی 1400 ساعت 15:26 | 24.6K بازدید | 8 دیدگاه

همگان چشم‌انتظار تصمیم نهایی صنایع مس؛

آغاز نقل و انتقالات و پنجره بسته تراکتور

شرایط تیم فوتبال تراکتور در جدول رده‌بندی مناسب نیست و آن‌ها برای تقویت تیم خود در نیم‌فصل دوم با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه هستند.

آغاز نقل و انتقالات و پنجره بسته تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور تبریز با کسب 13 امتیاز از 15 مسابقه نیم‌فصل ابتدایی لیگ بیست و یکم در رتبه سیزدهم کار خود را به پایان برد تا یکی از تیم‌های پرطرفدار لیگ فوتبال ایران در وضعیت بحرانی قرار گیرد و جالب آن‌که برای خروج از این بحران، علاوه بر مسائل فنی، مشکلات مالی و مدیریتی هم گریبان‌گیر تراکتوری‌ها شده است.

 

در طول نیم‌فصل اول بارها سولدو سرمربی کروات تراکتور به موضوع ضعف تراکتور به لحاظ نفرات حاضر در لیست اشاره کرد و درخواست تقویت تیمش در بازار زمستانی را داشت اما حالا از امروز که نقل و انتقالات فصل زمستان آغاز شده، تراکتوری‌ها مجاز به فعالیت در این پنجره نیستند و فعلاً شکایت‌های خارجی باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم شده است.

در هفته‌های گذشته با رضایت محمدرضا زنوزی، پروسه انتقال مالکیت تراکتور آغاز شد و حتی خبر انتقال قطعی مالکیت این تیم از زنوزی به صنایع مس سونگون توسط دهقان نماینده مردم ورزقان اعلام شد اما تاکنون این اتفاق عملیاتی نشده تا تراکتور غرق در بحران‌های مالی-مدیریتی باشد.

 

فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره پروسه انتقال تراکتور به شرکت مس توضیح داد: استفاده عنوان بیعانه درست نیست؛ موضوع جدیدی نیست و مربوط به دو جلسه‌ای است که در ابتدای موضوع انتقال مطرح شده بود و قرار بود از بودجه هزینه‌های اجتماعی مس در آذربایجان با آقای زنوزی همکاری شود تا پنجره تراکتور باز و کارهای تقویت تیم انجام شود ولی تا به این لحظه اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: من امروز (دیروز شنبه) با آقای محمدی مدیرعامل صنایع مس صحبت کردم و ایشان چند مشکل را مطرح کردند که بنده از او خواستم که همکاری کنند و احتمالا فردا استاندار محترم آذربایجان شرقی عازم تهران خواهند شد تا این موضوع را پیگیری کنند.

با این وصف به نظر می‌رسد به جز موضوع رضایت محمدرضا زنوزی برای انتقال مالکیت، هنوز مسئولان صنایع مس هم چندان تمایل خود را به خرید امتیاز تراکتور نشان نداده‌اند تا پروسه انتقال امتیاز تیم در بن‌بست قرار گیرد.

 

محمدحسین فرهنگی در تکمیل توضیحات خود در این‌باره گفت: مطرح کردن موضوع سلب مالکیت درست نیست و هیچ شخص و ارگانی نمیتواند چنین کاری را انجام دهد ولی الان موضوع این نیست و ما در ماه‌های گذشته پیگیر شرایط تراکتور بودیم و اخیرا آقای زنوزی اعلام آمادگی برای انتقال کردند و همین موضوع یک استارت دوباره به موضوع داد و با مسئولین تشکیل جلسه دادیم و پیشنهاد حمایت صنایع مس مطرح شد و در جلسات بر سر این موضوع به جمع بندی رسیدیم.

نماینده مردم تبریز با اعلام خبر تمایل زنوزی به واگذاری تیم توضیح داد: آقای زنوزی نیز جهت انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به صنایع مس اعلام آمادگی کرده‌اند و همکاری نزدیکی نیز با مسئولین امر دارند و آنچه مشخص است در چهار سال گذشته آقای زنوزی در این تیم هزینه کرده است و به نوعی بار دولت را بر دوش کشیده‌اند ولی اکنون شرایط به سمتی رفته است که فوتبال خصوصی توان رقابت با  فوتبال دولتی را ندارد و ما هم در تلاش هستیم از راههای موجود به تراکتور کم کنیم.

فرهنگی در واکنش به تغییرات فنی و مدیریتی در تراکتور پاسخ داد: چنین صحبت‌هایی مطرح نشده و ما نیز چنین موضوعی را مطرح نمی‌کنیم و اینکه مطرح نمی‌کنیم به این معنی نیست که از موضوع بی‌اطلاع هستیم و الان اگر از من بخواهند می‌توانم وضعیت را به خوبی تشریح و ریشه‌یابی کنم .

 

وی افزود: این نظر شخصی من است ولی زمانی که یک شخص از اموال شخصی برای مجموعه‌ای هزینه می‌کند جایز نیست به او بگوییم چه کسی باشد و چه کسی نباشد و اگر از ما سئوال نشود و نظری خواسته نشود دخالت نمی‌کنیم؛ اگر مطرح شود شخص میتواند بگوید که بیایید هزینه کنید و تصمیم بگیرید! منطقی نیست یک شخص هزینه کند و شخص دیگری برای آن تصمیم بگیرد ولی در کل چنین موضوعی مطرح نیست.

با این وصف به نظر می‌رسد هم زنوزی و هم مدیران صنایع مس به صورت غیررسمی نظر مثبت خود برای انتقال این تیم را اعلام کرده‌اند اما هنوز علی‌رغم برگزاری جلسات کارشناسی، پیشرفت خاصی در کار انجام نشده تا پروسه انتقال تراکتور همچنان بر روی زمین مانده و با بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم، خبری از جذب بازیکنان و تقویت سرخ‌پوشان تبریزی نیست.

 

باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در این زمینه رخ خواهد داد و آیا سرانجام این انتقال مالکیت انجام می‌شود و با پرداخت بدهی‌ها پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور باز خواهد شد یا روزهای بحرانی تراکتور به لحاظ مالی-مدیریتی ادامه خواهند داشت.

 

آنچه در این گفتگوهای پر تعداد مجازی مستقیم با هواداران مشخص است باشگاه تراکتور در شرایط  انتقال قرار گرفته .


 فروشنده رضایت داده است ولی خریدار در مجموعه داخلی خود اقدامات اجرایی انجام نداده و تنها پیشرفت کار جلسات رسمی و غیر رسمی بوده که منجر به باز شدن پنجره های تراکتور و تقویت این تیم نشده است .


چیزی که از جلسات نقل شده زمانبر بودن  انتقال رسمی و ثبت سند است  ولی طرفین رضایت خود را به انتقال غیررسمی اعلام کرده‌اند تا با طی پروسه اداری این انتقال قطعی شود .


همچنین  مقرر شده بود که از محل بودجه هزینه های اجتماعی مس سونگون در آذربایجان شرقی کارهای تقویت تراکتور انجام شود که در دو هفته گذشته اقدامی دیده نشده و پنجره های تراکتور بشته مانده است .


بواقع و بنابر توافقات  مسئولیت معنوی از زنوزی خارج شده و بر عهده مسئولان استانی آذربایجان شرقی است .

 

دیدگاه‌ها