کد خبر : 1804738 | 26 دی 1400 ساعت 19:02 | 6K بازدید | 3 دیدگاه

آغاز زودهنگام لیگ کره جنوبی به دلیل جام جهانی

فصل جدید از رقابت های کی لیگ کره جنوبی به دلیل برگزاری جام جهانی در آبان 1401، زودتر از سال های گذشته آغاز می شود.

به گزارش "ورزش سه"، آغاز رقابت های جام جهانی 2022 قطر باعث شده است تا بسیاری از لیگ های کشورهای مختلف، به دنبال تنظیم برنامه های خود جهت آغاز به موقع فصل جدید فوتبالی باشند. کره جنوبی یکی از کشورهایی است که قصد دارد فصل جدید خود را زودتر از موعد آغاز کند تا تیم ملی این کشور بتواند برنامه های موردنظرش را برای حضور پرقدرت در جام جهانی، برگزار کند.

 

دفتر سازمان لیگ کره جنوبی اعلام کرد که لیگ فوتبال حرفه ای این کشور در سال 2022 زودتر از سالهای قبل آغاز می شود تا تیم ملی کره بتواند در ماه نوامبر با آمادگی خوبی در جام جهانی فوتبال شرکت کند. فصل 2022 کی لیگ قرار است از 19 فوریه آغاز شود که سریعترین افتتاحیه لیگ این کشور است که 8 روز زودتر آغاز به کار می کند. همواره لیگ کره جنوبی در اول مارس آغاز می شود و تنها در سال های 2010 و 2021 در 27 فوریه آغاز شده بود.

 

 

 

1683075

 

 

دوازده تیم حاضر در لیگ برتر کره جنوبی 38 بازی برگزار می کنند. آنها ابتدا سه بار با یکدیگر بازی خواهند کرد و پس از برگزاری 33 مسابقه، شش باشگاه برتر و شش باشگاه انتهایی به فینال A و فینال B تقسیم می شوند. سپس تیم ها پنج بازی دیگر را در گروه های خود انجام خواهند داد تا فصل را به پایان برسانند. 6 تیم نخست در گروه قهرمانی و تیم های هفتم تا دوازدهم در گروه سقوط و بقا با یکدیگر روبرو می شوند.

 

مسئولین کی لیگ کره جنوبی اعلام کرده اند که اولین بخش از فصل جدید در 18 سپتامبر به پایان می رسد. بازی های گروه پایانی برای تعیین قهرمان و تیم های سقوط کننده بعداً مشخص می شود و فصل قبل از 21 نوامبر و تاریخ آغاز رقابت های جام جهانی 2022 قطر به پایان می رسد. این برای نخستین بار است که جام جهانی در ماه های نوامبر و دسامبر (آبان تا آذر) برگزار می شود.

 

 

 

1683076

 

 

کره جنوبی در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی آسیا حضور دارد. آنها به همراه ایران در آستانه کسب یکی از دو سهمیه مستقیم حضور در این پیکارها هستند. در دیدار افتتاحیه فصل جدید، چونبوک موتورز قهرمان 5 دوره گذشته این رقابت ها به مصاف سوون سامسونگ می رود.

دیدگاه‌ها