کد خبر : 1804839 | 27 دی 1400 ساعت 10:05 | 124.6K بازدید | 117 دیدگاه

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در غیاب آبی و قرمز

آنلاین از مالزی: فولاد و سپاهان؛ نبرد با حریفان آشنا

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و فولاد در قرعه ای جالب با شباب الاهلی، الغرافه و در یک گروه قرار گرفت.

آنلاین از مالزی: فولاد و سپاهان؛ نبرد با حریفان آشنا

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا امروز صبح برگزار شد و گروه بندی فصل جدید این رقابت ها برگزار شد که در اتفاقی جالب فولاد به عنوان قهرمان جام حذفی فصل قبل لیگ ایران، در کنار الغرافه و شباب الاهلی امارات قرار گرفت.

 

در مراسم قرعه کشی، ابتدا تیم های حاضر در سید چهارم از سبد خارج شدند و با تعیین تیم هایی که باید در رقابت های پلی آف به مصاف هم بروند، مجری مراسم به سراغ انتخاب تیم های سید یک رفت. الهلال نخستین تیمی بود که از میان تیم های سید نخست از گوی خارج شد و در گروه نخست قرار گرفت.

 

سپس نام تیم های الجزیره و الدحیل از گوی خارج شد اما به دلیل حضور تیم الغرافه در گروه سوم، الدحیل به صورت اتوماتیک راهی گروه چهارم شد تا نام فولاد خوزستان برای انتخاب تیم سرگروه برای گروه سوم از گوی خارج شود و السد نیز به عنوان تیم سید یک، در گروه پنجم قرار گرفت.

 

1683247

 

با حضور فولاد در گروه سوم، همگروهی این تیم با الغرافه نیز قطعی شد. جایی که شاگردان نکونام باید به مصاف آندره آ استراماچونی و شاگردانش از جمله شیخ دیاباته و شاید سعید عزت اللهی بروند. نکونام و استرا پیش از این در دیدار لیگ برتر میان استقلال و فولاد نیز به مصاف هم رفته بودند که آن بازی به لطف گل ثانیه های پایانی امیرحسین باقرپور با تساوی یک – یک به پایان رسید.

 

پس از انتخاب تیم های حاضر در سید یک، کار به انتخاب تیم های سید دوم رسید. الریان که شجاع خلیل زاده را به همراه دارد، نخستین تیمی بود که نامش از گوی خارج شد و این تیم باید در گروه یک در کنار الهلال قرار بگیرد. نکته جالب در این قرعه کشی، خارج شدن نام شباب الاهلی و قرار گرفتن این تیم در گروه سوم بود جایی که این تیم با احمد نوراللهی و مهدی قایدی باید به مصاف فولاد و نکونام و همچنین الغرافه و استراماچونی برود.

 

در ادامه قرعه کشی نیز سپاهان به عنوان یکی از تیم های حاضر در سید دوم، در گروه چهارم و جایی که الدحیل سرگروه بود، قرار گرفت. سپس سایر تیم های حاضر در سیدهای دوم و سوم نیز از گوی خارج شدند تا گروه بندی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تکمیل شود.

 

1683255

 

بدین ترتیب فولاد در گروه سوم این رقابت ها باید به مصاف تیم های شباب الاهلی، آهال ترکمنستان و الغرافه قطر برود. سپاهان نیز در سید چهارم با تیم های الدحیل، پاختاکور و برنده دیدار پلی آف التعاون عربستان و الجیش سوریه می رود.

 

دیدارهای پلی آف 24 اسفند برگزار می شود تا تکلیف آخرین تیم های راه یافته به دور گروهی مشخص شود. مرحله گروهی این رقابت ها نیز از 18 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401 به صورت متمرکز برگزار می شود و یک تیم از هر گروه، میزبانی گروه خود را برعهده خواهد گرفت. طی روزهای آینده، AFC مهلت زمان مورد نظر برای ارسال درخواست کشورها جهت میزبانی هر گروه را مشخص می کند.

 

بدین ترتیب گروه بندی فصل 2022 لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب بدین شرح خواهد بود:


گروه یک: الهلال عربستان، الریان قطر، استقلال تاجیکستان، برنده پلی آف (الشارجه امارات – الزوراء عراق)
گروه دوم: الجزیره امارات، الشباب عربستان، بمبئی سیتی هند، نیرو هوایی عراق
گروه سوم: الغرافه قطر، فولاد ایران، شباب الاهلی امارات، آهال ترکمنستان
گروه چهارم: الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان، سپاهان ایران، برنده پلی آف (التعاون عربستان – الجیش سوریه)
گروه پنجم: السد قطر، الوحدات اردن، الفیصلی عربستان، برنده پلی آف (نسف قارشی ازبکستان – بنی یاس امارات)

 

1683258

 

قرعه کشی منطقه شرق آسیا نیز بدین صورت انجام گرفت.

دیدگاه‌ها