کد خبر : 1804850 | 27 دی 1400 ساعت 10:38 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

بهتر از محمد بنا در کشتی فرنگی ایران نداریم

دبیر: ویزای یک نفر را هم ندهند، آمریکا نمی رویم

رئیس فدراسیون کشتی اختلاف خود با وزیر ورزش را رد کرد و گفت فقط می خواهد حق کشتی را بگیرد.

دبیر: ویزای یک نفر را هم ندهند، آمریکا نمی رویم 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که پیش از مراسم تشییع زنده یاد محمدرضا یزدانی خرم دقایقی را با خبرنگاران به گفت و گو پرداخت، در خصوص مسائل حاشیه ای مطرح شده در هفته های اخیر و البته مسابقات انتخابی تیم ملی در گرگان به صحبت پرداخت. او در ابتدای صحبت هایش گفت:  ابتدا جا دارد که درگذشت حاج محمدرضا یزدانی خرم رئیس اسبق فدراسیون های کشتی و والیبال و یکی از مدیران توانمند ورزش کشور را خدمت جامعه بزرگ کشتی و ورزش کشور تسلیت بگویم.


قهرمانی کشور بعد از چند سال احیا شد
وی در ادامه در مورد برگزاری رقابت های قهرمانی کشور عنوان کرد: به واقع پس از چندین سال رقابت های قهرمانی کشور دوباره احیاء شد و ما شاهد حضور حداکثری قهرمانان و تمامی پتانسیل کشتی ایران در این مسابقات بودیم. در واقع چرخه انتخابی تیم ملی باعث شد تا رقابت های قهرمانی کشور بعنوان مرحله اول آن، از بیشترین اهمیت برخوردار باشد و کشتی گیران بدانند که اگر می خواهند صاحب دوبنده تیم ملی شوند باید از رقابت های قهرمانی کشور شروع کنند.


رئیس فدراسیون کشتی در مورد چرخه انتخابی تیم ملی افزود: البته با توجه به متفاوت بودن شرایط کشتی آزاد و فرنگی چرخه انتخابی این دو نیز با هم متفاوت است اما در نهایت هیچ کس بدون رقابت و کشتی گرفتن صاحب دوبنده تیم ملی نخواهد شد و اگر کسی می خواهد به دوبنده تیم ملی برسد باید شایستگی خود را نسبت به سایر رقبا به کادر فنی ثابت کند.


فیلم بازبینی شد تا حقی از کشتی گیری ضایع نشود
دبیر در مورد حواشی پیش آمده در رقابت های کشتی آزاد  قهرمانی کشور در گرگان گفت: ابتدا جا دارد از احمد بذری به خاطر خویشتن داری اش تشکر کنم، اما هم بنده و هم مدیر تیم های ملی کشتی آزاد بر این عقیده بودیم که نباید حقی از کشتی گیری ضایع شود به همین خاطر فیلم این کشتی برای 8 داور درجه یک بین المللی فرستاده شد و اکثریت این نفرات نظر بر این داشتن که رأی صادره از سوی داوران و ژوری مسابقه درست بوده است.


بهتر از محمد بنا در کشتی فرنگی نداریم
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه همیشه به بزرگتر های خود احترام می گذارم و همیشه حرمت مربیانی همچون منصور برزگر و اکبر فلاح و سایر بزرگترها را نگه داشته ام، گفت: محمد بنا از نظر من بهترین مربی کشتی فرنگی است و با وجود ایشان نظم و انضباط خوبی در اردوها حاکم است و بهتر از ایشان نداریم. اگر بهتر از ایشان بود آن وقت بنده حرف دوستان را قبول می کردم. اما معتقدم که جامعه کشتی فرنگی باید احترام این مرد بزرگ را نگه دارد چراکه تیم ملی با ایشان به افتخارات زیادی دست یافته است.


علیرضا دبیر با اشاره به علاقه شخصی اش به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: وقتی عکس این مرد بزرگ را در اتاقم قرار دادم و جلوی چشم و مقابل میز کارم قرار دارد یعنی اینکه به مکتب ایشان اعتقاد دارم و دوست دارم که در مکتب وی حرکت کنم. بنده حرف و عملم یکی است م نفاق ندارم و تمام واقعیت ها را بیان می کنم و افتخار می کنم که در مکتب حاج قاسم سلیمانی گام بر می دارم.

 

1683260


به هر کسی ویزا ندهند، تیم ما به آمریکا نمی رود
دبیر در مورد مسائل پیش آمده و حواشی درست شده در مورد سفر ملی پوشان به آمریکا گفت: از همین جا اعلام می کنم که ما با دعوت فدراسیون کشتی آمریکا برای یک مسابقه دوستانه به آن جا می رویم و این دوستی بین تمامی کشتی گیران دنیا وجود دارد و این ها نباید سیاسی شود. اگر به هریک از کشتی گیران و همراهان تیم ما ویزا و روادید ندهند تیم ما در این مسابقات شرکت نخواهد کرد، اما ما حاضریم در ایران میزبان تیم آمریکا باشیم و رفتار بسیار دوستانه ای نیز با آن ها خواهیم داشت.


دیدار ایران و آمریکا قطعا جذاب خواهد بود
وی افزود: به هرحال برگزاری دیدارهای دوستانه به نفع کشتی گیران ما است چراکه اگر در اینجا ببازند بهتر از این است که در المپیک یا مسابقات جهانی مغلوب حریفان خود شوند. بالاخره این دیدار بسیار جذاب خواهد بود و علاقمندان بسیاری را در کشتی ایران و جهان به خود جذب خواهد کرد و ما حتما قصد شرکت داریم اما شرط همان بود که گفتم.


بودجه کمیته المپیک الان به درد ما می خورد
رییس فدراسیون کشتی در مورد مشکلات پیش آمده با کمیته ملی المپیک گفت: ما چند ماه دیگر باید در بازی های آسیایی شرکت کنیم اما بودجه ای که الان به درد ما می خورد و باید کار را شروع کنیم نمی دهند، ضمن اینکه هنوز هم معتقدم در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کار مهندسی انجام شده و من در مورد کمیته ملی المپیک و تعاملات آن پس از انتخابات تصمیم گیری می کنم.


باج نخواستم، حق کشتی را می خواهم

وی در مورد جریان سازی و حواشی که در مورد وزارت ورزش پیش آمده گفت: حقیقتا آقای سجادی هم همدوره بنده بوده و هم سید اولاد پیغمر و مرد اخلاق مداری است و من با ایشان رفیق هستم. ما با وزارت ورزش اختلافی نداریم، اما از اینکه به من نسبت می دهند که باج خواهی می کنی بسیار ناراحت هستم چراکه بودجه 14 میلیاردی ما که حق کشتی است باید بدهند و من از کسی باج نخواستم، حق کشتی را می خواهم و اگر به خاطر این می خواهند من را بیرون کنند، حرفی نیست اما باید پول کشتی داده شود.


رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از توجه اهالی رسانه و حمایت های همیشگی آن ها از کشتی گفت: اکثر مدال های المپیک و بازی های آسیایی از کشتی است و همه ما به دنبال ما این هستیم که کشتی افتخارآفرین باشد چراکه مردم خوشحال می شوند و بدانید توانایی های کشتی بسیار بالاتر از این ها است به شرط اینکه حمایت شویم.

دیدگاه‌ها