کد خبر : 1804891 | 27 دی 1400 ساعت 12:37 | 19.7K بازدید | 10 دیدگاه

واکنش رئیس فدراسیون کشتی به حواشی سفر به آمریکا

دبیر: از آمریکا خوشم نمی‌آید، گرین کارت را پس دادم

رئیس فدراسیون کشتی شفاف‌سازی کاملی درباره شرایط اعزام تیم ملی به آمریکا برای انجام بازی دوستانه ارائه کرد.

دبیر: از آمریکا خوشم نمی‌آید، گرین کارت را پس دادم 

به گزارش "ورزش سه" صبح امروز علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی میزبان اصحاب رسانه بود؛ دبیر در این نشست خبری، صحبت‌هایی درباره شرایط کلی کشتی ایران، حواشی و شایعات پیرامون تغییرات فنی، مسائل بودجه‌ای و اختلافاتی که با وزارت ورزش وجود دارد، انجام داد.

 

اما بخش مهم صحبت‌های دبیر در نشست خبری امروز، مربوط به درخواست آمریکا برای انجام بازی دوستانه بود و مباحثی که درباره سفر ملی‌پوشان کشتی ایران به آمریکا و البته مسائلی درباره خود دبیر و اقامت او در آمریکا مطرح شده بود و او پاسخ این حواشی و اتفاقات را داد.

 

مشروح صحبت‌های دبیر را در این‌باره در ادامه می‌خوانید:

 

حواشی سفر به آمریکا از ماجرای حاج‌قاسم آغاز شد

داستان از موضوع حاج قاسم سلیمانی شروع شد؛ حتما باز هم از او تعریف می‌کنم و تصویرش را هم در اینجا نصب کردم؛ این کار را با من می کنند تا ورزشکاران دیگر حرف نزنند. اگر عکس او را در اتاقم زدم حتما درباره او صحبت هم می‌کنم.

 

ما از کشتی آمریکا و روسیه عقب‌تر هستیم

این دیدار صرفا یک دیدار دوستانه است؛ ما واقعا یک دیدار دوستانه را دیدیم. کشتی ما از روس و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ماست. ما اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟

 

خیلی‌هایمان در المپیک سیدنی گرین‌کارت گرفتیم

متاسفانه اتفاقاتی افتاد که من واقعا ناراحت شدم؛ یکسری آدم ها دروغ هایی را نوشتند مثلا گفتند گرین کارت دارم. آقایان ما در المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین کارت گرفتیم شاید درس بخوانیم. خیلی ها در دهه 70 و 80 گرین کارت گرفتند. من هیچوقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم.

 

1683310

 

کسی که گرین‌کارت کارت دارد، درخواست ویزا می‌دهد؟

کسی که گرین کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می رود تا ویزا بگیرد؟ گرین کارت با تابعیت که قسم می خورند خیلی فرق دارد؛ من 7 سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند.

 

به آمریکایی‌ها گفتم از کشورتان خوشم نمی‌آید

آنقدر بی عقل هستند که (جنسیت) من را فیمیل (مونث) نوشتند و سن را هم زده‌اند 80 سال! دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همانجا هم از من سوال کردند چرا گرین کارت را باطل کردی که  گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی‌های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه.

 

هر چه در آمریکا دارم، برای شما باشد

می گویند من آنجا چه چیزهایی دارم؛ الان می گویم هر چه دارم برای آن ها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم.

 

اگر حتی یک ویزا صادر نشود، به آمریکا نمی‌رویم

دیروز هم به سفارت آمریکا در دوبی و هم فدراسیون آن ها نامه محکمی نوشتم؛ یکی از همراهان ما را 5 ساعت به یک اتاق امن بردند و دیروز به دستگاه های امنیتی گزارش دادم. اگر مسابقه دوستانه است این چه دوستانه برخورد کردن است؟ اگر به یک نفر از کشتی گیران یا همراهان ویزا ندهند به آمریکا نمی‌رویم.  

 

1683478

 

از آمریکایی‌ها برای جام تختی دعوت می‌کنم

همین جا اعلام می کنم از آمریکا برای حضور در ایران دعوت می‌کنم و ویزایشان را هم در فرودگاه می دهیم؛ ما از این برخورد گله داریم. ما دنبال رابطه خوب با همه کشورها هستیم و ما همه رفیق هستیم. از امورخارجه و دستگاه های امنیتی می خواهم نظر بدهند که آیا این برخورد درست است؟ بد است حسن یزدانی اگر با تیلور کشتی می گرفت؟ اینکه رسانه‌ای مثل فاکس نیوز بزند معلوم است نمی‌خواهند این دیدار برگزار شود.

 

اسم آن خبرنگار را جاسوس می‌گذارم

رییس فدراسیون کشتی در بخش پایانی صحبت‌ها  بدون ذکر نام درباره شخصی که در فدراسیون کشتی حضور داشته، از کپی‌کردن ایمیل‌های فدراسیون توسط او و اختلاف‌اندازی با فدراسیون قبلی خبر داد و در توضیح اقدامات او گفت: من از یکی دو نفر برای برخی خبرسازی‌ها و دروغ‌ها شکایت کرده‌ام که اسم او را جاسوس می گذارم. به سفر عتبات و عراق رفته بودیم اما کلی خبرسازی الکی شکل گرفت؛ او توهم داشت. برای این آقا کلمه جاسوس را می‌گذارم و هر فدراسیون رفته این کار را کرده است. در شبکه‌های اجتماعی هم خیلی از این حرف‌ها را او ساخته است. من از روز اول که آمدم گفته‌ام باید حرفمان را با کارمان بزنیم.

 

دیدگاه‌ها