کد خبر : 1805036 | 27 دی 1400 ساعت 19:52 | 41K بازدید | 7 دیدگاه

راهی که دوباره جدا شد؛

تفاوت مراسم The Best با توپ طلا در چیست؟

تفاوت های قابل توجهی در مراسم The Best فیفا و توپ طلای فرانس فوتبال وجود دارد.

تفاوت مراسم The Best با توپ طلا در چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، چند هفته قبل نشریه فرانس فوتبال جایزه توپ طلای سال 2021 را به لیونل مسی اهدا کرد و امشب مراسم The Best فیفا به صورت آنلاین برگزار می شود. اما در ادامه تفاوت های این دو جایزه مهم دنیای فوتبال را مرور خواهیم کرد.

 

در مراسم The Best فیفا دو مرحله رای گیری وجود دارد؛ در مرحله اول، یک هیئت از کارشناسان فوتبال ده نامزد دریافت جایزه را انتخاب می کنند و در مرحله دوم، روزنامه نگاران، هواداران، کاپیتان ها و مربیان همگی با ضریب رای 25 درصد، بهترین بازیکنان جهان را بر می گزینند.

 

1683498

 

اما معیار اهدای جایزه توپ طلا متفاوت است. اینجا خود کارشناسان مجله فرانسوی فرانس فوتبال هستند که 30 نامزد ابتدایی دریافت جایزه را مشخص می کنند. پس از آن یک روزنامه نگار از هر کشور، پنج بازیکن مورد نظر خود را انتخاب کرده و مجموع آرا، نام برنده توپ طلا را مشخص می کند.

 

همچنین یک تفاوت اصلی دیگر مسئله بررسی بازه زمانی عملکرد بازیکنان است. فیفا از رای دهندگان می خواهد رای خود را بر اساس عملکرد فصل گذشته بازیکنان اعطا کنند و در واقع درخشش بازیکنان در فصل فعلی نباید تاثیری در آرا داشته باشد. اما معیار در فرانس فوتبال عملکرد کل سال و تا همان مقطع رای گیری است.

 

نشریه فرانس فوتبال از سال 1956 مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال را را راه اندازی کرده و جایزه توپ طلا را به فرد برنده اهدا کرد. اما در سال 1988 بود که فیفا شروع به اهدای جایزه بهترین بازیکن سال به بازیکنان برگزیده کرد. البته برای مدت کوتاهی و از سال 2009، هر دو نهاد با هم ادغام و اولین توپ طلای فیفا را در سال بعد یعنی 2010 اهدا کردند. اما فیفا و فرانس فوتبال شش سال بعد دوباره راه خود را از هم جدا کردند و فیفا مراسمی تحت نام The Best را از سال 2016 پایه گذاری کرد.

دیدگاه‌ها