کد خبر : 1805145 | 28 دی 1400 ساعت 11:25 | 146.2K بازدید | 122 دیدگاه

رد شکایت آلومینیوم در کمیته انضباطی

پایان جنجال ها درباره سربازی سیاوش یزدانی

پس از چند هفته جار و جنجال، شکایت و ادعای آلومینیوم اراک درخصوص سرباز بودن سیاوش یزدانی رد شد.

پایان جنجال ها درباره سربازی سیاوش یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، پس از دیدار استقلال و فولاد بود که فوتبال ایران وارد یک چالش حاشیه ای دیگر شد. باشگاه اهوازی با ارسال نامه ای به سازمان لیگ، خواستار تحقیق درباره مدارک شناسایی سیاوش یزدانی شد. این باشگاه مدعی شده بود که مدافع آبی پوشان مشمول خدمت سربازی بوده و حضور او در جمع آبی های پایتخت غیرمجاز است.

 

پس از این ادعا، بسیاری از رسانه ها و کانال های خبری در فضای مجازی مشغول بررسی و واکاوی ادعای فولادی ها شدند و حتی در این میان نیز به مشخصات این بازیکن در سایت سازمان سنجش استناد شد. سال گذشته بود که سیاوش یزدانی پس از شرکت در آزمون مقطع دکتری P.H.D، در اقدامی عجیب تصویری از حضور در این آزمون و عکسی از کارت ورود به جلسه خود را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

1683668

این حرکت مدافع استقلال با حواشی زیادی همراه بود و حتی با حکم سازمان سنجش و به دلیل استفاده بازیکن آبی پوشان از تلفن همراه، از شرکت در آزمون دکتری محروم شد. اما تمامی مشخصات شخصی یزدانی در استوری منتشر شده قابل مشاهده بود و بسیاری از رسانه های رقیب به همان مشخصات استناد کرده که در سایت سازمان سنجش، سال تولد یزدانی 1369 درج شده در حالیکه در تمامی مشخصات هویتی این بازیکن از جمله همان استوری از کارت ورود به جلسه جنجالی، سال تولد او 1370 قید شده است.

 

این تفاوت در مشخصات یزدانی سبب شد تا باشگاه فولاد و حتی کانال های هواداری رقیب مدعی باشند یزدانی متولد 8 اسفند 1369 بوده و از 8 اسفند 1399 حضور او در پیراهن استقلال غیرقانونی بوده است چرا که مدافع آبی ها به سن 30 سالگی رسیده و به دلیل عدم دانشجو بودن این بازیکن، یزدانی تنها قادر به استفاده از سهمیه معافیت بازیکنان ملی پوش تا 30 سالگی بوده و این بازیکن از نیم فصل لیگ 20 تاکنون حق حضور در استقلال را نداشته است.

 

البته پس از اینکه تصویری از کارت ملی سیاوش یزدانی برای نخستین بار توسط ورزش سه منتشر شد، مشخص گردید که تاریخ تولد این بازیکن 8 اسفند 1370 بوده و هنوز به درستی مشخص نیست چرا به اشتباه در سایت سازمان سنجش سال تولد او 1369 درج شده است. اما سازمان لیگ در پاسخ به درخواست باشگاه فولاد اعلام کرد که آنها هرگز پاسخ نامه اهوازی ها را نخواهند داد چرا که این سازمان هیچ اجباری برای بررسی مدارک باشگاه ها با درخواست باشگاه دیگری ندارد. این در حالی بود که مدت زمان قانونی برای شکایت فولاد از استقلال نیز گذشته بود و خوزستانی ها در موعد تعیین شده اقدام به طرح شکایت نکردند.

 

1683669

 

با این حال، پس از دیدار استقلال و آلومینیوم، باشگاه اراکی نسبت به حضور سیاوش یزدانی در دیدار برابر این تیم معترض بوده و پس از پایان دیدار دو تیم شکایت خود را به ناظر بازی گزارش داد. در همین رابطه نیز اراکی ها با ارسال مدارک خود به کمیته انضباطی خواستار 3 بر صفر شدن دیدارشان برابر استقلال شدند که این شکایت از سوی کمیته انضباطی رد شد.

 

در حکم این کمیته آمده است: باتوجه به شکایت باشگاه آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام سیاوش یزدانی در بازی دو تیم در تاریخ 13 دیماه 1400 از سری مسابقات لیگ برتر با این ادعا که نامبرده مشمول خدمت مقدس سربازی است، پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده و نظر به استعلام انجام شده از سازمان لیگ فوتبال و لایحه دفاعی باشگاه استقلال؛ تاریخ اعزام بازیکن به خدمت وظیفه عمومی 1400/12/1 است که در نتیجه حکم برائت بازیکن و باشگاه استقلال صادر می‌شود. رای ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.

 

بدین ترتیب پرونده جنجالی سرباز بودن سیاوش یزدانی بسته شد و آنگونه که در خبرها آمده است، تاریخ اعزام این بازیکن اول اسفند امسال است ولی باشگاه استقلال در تلاش است تا با تمدید زمان اعزام این بازیکن، او را تا پایان لیگ بیست و یکم در اختیار داشته باشد و یزدانی از ابتدای فصل بعد برای سپری کردن خدمت سربازی راهی یک تیم نظامی شود.

دیدگاه‌ها