کد خبر : 1805517 | 30 دی 1400 ساعت 10:23 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور والیبال نشسته

مسابقات قهرمانی کشور والیبال نشسته در حالی بهمن ماه در مشهد برگزار می شود که استقبال تیم ها پس از ۶ سال دوری از این مسابقات، چشمگیر بوده است.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور والیبال نشسته

به گزارش "ورزش سه" هادی رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور والیبال نشسته در حالی پس از ۶ سال از ۱۶ تا ۲۱ بهمن در مشهد برگزار می شود که برای شرکت در این مسابقات تاکنون ۳۰ تیم اعلام آمادگی کرده اند که دور از انتظار بود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار چنین استقبالی از تیم ها داشتید یا خیر؟ گفت: تیم والیبال نشسته ۳۵ سال است که رنکینگ یک دنیا را دارد و ورزش مطرح و شناخته شده در بین رشته های معلولان است، بنابرابن انتظار چنین استقبالی از تیم ها پس از ۶ سال دوری از مسابقات قابل پیش بینی بود.

 

 مسوول برگزاری مسابقات قهرمانی کشور والیبال نشسته اضافه کرد: در آیین نامه این مسابقات عنوان شده که هر تیمی می تواند از ۸ بازیکن بزرگسال و ۴ بازیکن جوان در رده های سنی ۲۰ و زیر ۲۵ سال برخوردار باشد، مسابقات قهرمانی کشور می تواند فرصت خوبی برای شناسایی استعدادها و پشتوانه سازی برای تیم ملی والیبال نشسته در آینده باشد.

 

رضایی همچنین از شکل گیری دوباره تیم والیبال نشسته در رده سنی جوانان و امید خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که در مسابقات قهرمانی کشور هر تیم امکان استفاده از ۴ بازیکن جوان را دارد و در جریان مسابقات ۷ نفر به عنوان کارشناس استعدادیاب حضور خواهند داشت، این مسابقات فرصت خوبی را فراهم می کند که از دل آن استعدادهای نخبه را برای تشکیل تیم ملی جوانان و امید شناسایی کنیم و در جهت توسعه رشته والیبال نشسته گام موثری برداریم.

 

وی در پایان افزود: مسابقات قهرمانی کشور والیبال نشسته مدت زیادی بود که به فراموشی سپرده شده بود، امیدوارم با برگزاری این مسابقات و شناسایی نیروهای مستعد و نخبه در آینده از تیم ملی قوی با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان برخوردار شویم.

دیدگاه‌ها