کد خبر : 1805918 | 02 بهمن 1400 ساعت 12:38 | 60.8K بازدید | 36 دیدگاه

واکنش‌ها بعد از صحبت‌های صریح دراگان

وریا و رامین؛ با اسکوچیچ بجنگید!

دفاع راست تیم ملی همچنان یکی از پرچالش ترین پست‌های فوتبال ایران است و پس از صحبت‌های روز گذشته اسکوچیچ بار دیگر این موضوع داغ شد.

وریا و رامین؛ با اسکوچیچ بجنگید!

 

به گزارش "ورزش سه"، این اولین باری بود که دراگان اسکوچیچ حاضر شد به صراحت و با اسم آوردن تعدادی از بازیکنان فوتبال ایران درباره دعوت یا عدم دعوت از آنها صحبت کند. موضوع اصلی وریا غفوری کاپیتان و ستاره استقلال بود؛ محبوب‌ترین چهره این تیم و بازیکنی که از سال 2015 در جمع نفرات فوتبال ایران حاضر بوده و در دو جام ملت‌ها به صورت ثابت و البته جانشین به میدان رفته است.


ماجرای بین وریا و اسکوچیچ از زمانی آغاز شد که اسکو با انتشار اولین فهرست ملی نام غفوری را در فهرست دعوت شدگان قرار نداد. در آن سو وریا در اولین فرصت و در مسابقه استقلال و مس رفسنجان در شروع فصل گذشته بعد از گلزنی در دیداری که دراگان اسکوچیچ را به عنوان تماشاگر می‌دید با طی مسافتی طولانی از پشت دروازه جنوبی به سمت جایگاه ویژه آمد و با گرد کردن انگشتان به اسکوچیچ یادآور شد که او را ببیند. واکنشی جنجالی در دوره خود که شاید یکی از دلایل مهم چشم‌پوشی سرمربی تیم ملی از این مدافع استقلال است.

 


بی احتیاطی یا عصبانیت وریا به این واکنش ختم نشد و او یکبار هم با یک حضور عجیب در "کلاب‌هاوس" جمله های تندی علیه سرمربی تیم ملی به زبان آورد. با این حال بسیاری در آن زمان حق را متوجه وی دانستند، چرا که او با سعی و تلاش زیاد به دنبال نمایش های بهتر در استقلال و بازگشت به فهرست ملی بود و شاید نادیده گرفته شدن از سمت سرمربی را برنمی‌تابید.


 اینجاست که به جز او رامین رضائیان هم با وجود سکوت کامل رسانه‌‍ای با همین چوب از تیم ملی رانده شد و جایی در میان ستارگان برگزیده فوتبال ایران ندارد. رامین که در این مدت در سه تیم قطری به میدان رفته، هرگز نتوانسته نظر اسکوچیچ را به خود جلب کند و حالا هم باید دید سرنوشتش با جدایی با السیلیه به کجا خواهد رسید. او و وریا در این مدت نظاره‌گر حضور افراد مختلفی در دفاع تیم ملی بوده‌اند، که البته نفر اصلی کسی جز صادق محرمی مدافع شمالی تیم دیناموزاگرب نیست. اما به جز محرمی، جعفر سلمانی چپ پا در دیدار مقابل سوریه و یکبار صابر حردانی به عنوان دفاع راست در تیم ملی حضور پیدا کرده‌اند. همچنین در این مدت از دانیال اسماعیلی فر و مهدی شیری نیز دعوت به عمل آمده، اما آنها هم موفق به جلب نظر اسکوچیچ نشدند تا دفاع راست تیم ملی همچنان یکی از پرچالش ترین پست‌های فوتبال ایران باشد.

 

1684663


ضمن اینکه اسکوچیچ در برنامه ورزش و مردم تاکید کرد که فوتبال ایران در برخی از پست‌ها به خصوص دفاع کناری دچار ضعف است و بازیکنان جوان و جدید بیشتری نیاز دارد، اما در عین حالا بی اعتنایی اش به وریا و رامین را به توانایی‌‎های دفاعی آنها ربط داد. در حالی که وریا در محافل خصوصی و در جمع دوستانش در پاسخ به دوستانش در پاسخ به این انتقاد گفته، اگر به تیم ملی دعوت می‌شد و احیانا در یک مسابقه به او گفته می شد که مثلا از بار هجومی‌اش کم کند، حتما به نظر سرمربی احترام می گذاشت و در چارچوب خودش بازی می‌کرد. در واقع نظر وریا این است که او و رامین رضائیان هرگز در تیم ملی امتحان و دیده نشده‌اند که سرمربی تیم ملی با توجه به نمایش آنها در باشگاه روی آنها قضاوت می کند.

 


با انتشار صحبت های دیروز اسکوچیچ بحث‌هایی نیز در رسانه های اجتماعی بیشتر در حمایت از وریا غفوری منتشر شد و برخی از اشتباهات دفاعی در سمت راست تیم ملی نیز مورد نقد هواداران فوتبال قرار گرفت. آنها عقیده داشتند اگر ویژگی‌های دفاعی اصل دعوت مدافعان راست به تیم ملی است، فرد مورد اعتماد اسکوچیچ در برخی از بازی ها ( به طور مشخص کره جنوبی و لبنان) در گل‌های خورده مقصر بوده است.


در عین حال اردوی تیم ملی در شرایطی در حال تشکیل است  که غفوری در رقابت های این فصل استقلال تعداد زیادی از بازی‌ها را از دست داده و رامین رضائیان نیز به خط حمله السیلیه منتقل و سپس در فهرست مازاد این باشگاه قرار گرفته است. البته این دو هنوز از ستارگان پرفروز فوتبال ایران محسوب می شوند، اما اینکه تا زمان جام جهانی بتوانند با نمایش های بهتر دل اسکو را به دست بیاورند، کاری غیرممکن است. اما شنیده ها حکایت از آن دارد که نه رامین و نه وریا از این رقابت پا پس نخواهند کشید و آنها تا آخرین لحظه به اثبات توانایی های فنی خود همت خواهند گماشت. شاید همین تلاش تبدیل به یک مثال و یک الگوی ورزشی در آینده بشود؛ بازیکنانی که تصمیم گرفتند با نمایش بهتر در زمین مخالفان خود را به سکوت مهمان کنند.


ببینیم و تعریف کنیم ...

دیدگاه‌ها