کد خبر : 1806048 | 02 بهمن 1400 ساعت 21:00 | 284.8K بازدید | 165 دیدگاه

مدعی هستیم- تا آخرین ثانیه؛

هشدار بزرگی که پرسپولیس به استقلال داد!

پرسپولیس مانند یک مدعی بازی می کند؛ سه امتیازهایی ضروری برای رسیدن به هدف تیمی که وسواس موفقیت گرفته است.

هشدار بزرگی که پرسپولیس به استقلال داد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در روزی که سپاهان با ارائه نمایشی نه چندان خوب مغلوب مس رفسنجان شد، یکی از مسابقات دشوار نیم فصل دوم خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و فولاد را در تهران مغلوب کرد. شاگردان یحیی گل محمدی علی‌رغم مشکلات فراوان، با حفظ شخصیت فصول اخیر خود همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بوده و به نظر قصد دارند تا آخرین ثانیه دست از سر استقلال و دیگر مدعیان برندارند. از سوی دیگر فرهاد مجیدی نیز تیمی آماده و قابل احترام ساخته که کارنامه ای فوق العاده در نیم فصل ثبت کرده است؛ این یعنی احتمالا یکی از حساس ترین نبردهای تاریخ بر سر قهرمانی با حضور استقلال- پرسپولیس و سپاهان.
 

1- یک تیم برای کسب عناوین قهرمانی و رسیدن به موفقیت علاوه بر شرایط تاکتیکی، سخت افزاری، مالی و ... نیاز به ستاره های بزرگی دارد که در لحظات حساس به داد تیم برسند. بی تردید در سه فصل اخیر نقش مهدی ترابی در قهرمانی های متوالی قرمزپوشان پررنگ بوده و این وینگر تکنیکی احتمالا یکی از بهترین بازیکنان لیگ (اگر نگوییم بهترین) محسوب می شود. ردپای مهدی ترابی در تمامی موقعیت های مهم امروز پرسپولیس و به خصوص صحنه گل این تیم به وضوح پیدا بود و این بازیکن بعد از سپری کردن روزهای متوسط ابتدای فصل، دوباره به همان ستاره تاثیرگذار فصول اخیر تبدیل شده است.

 

 

 

2-  به نظر می رسد مدافعان کناری بزرگ ترین دل‌مشغولی یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس در فصل جاری هستند. در روز شروع نیم فصل دوم، این تیم هنوز در مورد انتخاب مدافعان کناری خود به جمع بندی قطعی نرسیده و این دو پست بین چند بازیکن مانند شیری، نعمتی، شجاعی، بازیکنان تاجیک و ... دست به دست می شود. پس در کنار پست مهاجم نوک و دروازه بان رزرو، پرسپولیس در این ناحیه نیز به شدت نیاز به تقویت دارد.

 

 

3- از زمان بازگشت کمال کامیابی نیا به ترکیب، پرسپولیس در هفته های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و دوباره به تیمی مدعی تبدیل شده است. زوج این هافبک باتجربه در کنار میلاد سرلک نقش مهمی در بسته ماندن دروازه این تیم مقابل فولاد داشت و در واقع دوندگی بی امان این دو بازیکن گاهی سرعت پایین مدافع میانی این تیم را نیز پوشش می داد. پرسپولیس در هفته های اخیر کمتر از ابتدای فصل به رقبای خود موقعیت می دهد و بی تردید نقش این دو بازیکن در میانه میدان بسیار ضروری است.

 

 

4- تکیه پرسپولیس به بازیکنان باتجربه این تیم هم خبری شیرین و هم نگران کننده برای هواداران این تیم است. علیرغم رفت و آمد بازیکنان در فصول اخیر، همچنان این تیم به درخشش ستاره های باتجربه ای چون سید جلال حسینی، وحید امیری و کمال کامیابی نیا نیاز دارد. همانقدر که هواداران رئال مادرید نگران پایان دوره درخشان کاسمیرو- مودریچ- تونی کروس در ترکیب تیم خود هستند، تصور دوران نبود این بازیکنان سن و سال دار در ترکیب پرسپولیس نیز هواداران این تیم را مضطرب می کند.

 

 

5- کمال کامیابی نیا اینقدر در هفته های اخیر خوب بازی کرده که حیف است یک بخش جداگانه را به او اختصاص ندهیم. هافبک 33 ساله پرسپولیس در این دیدار به خوبی و استادانه نقش هافبک باکس تو باکس را ایفا کرده و در تمامی نقاط زمین حضور داشت. تکل های دقیق و بدون خطا، دوندگی بی امان و البته قدرت رهبری خط میانی، کمال کامیابی نیا را به بازیکنی بدون جانشین در پرسپولیس تبدیل کرده است. قرمزپوشان در شش سال اخیر احتمالا بهترین مقطع تاریخ باشگاه خود را سپری کرده اند و بی تردید کمال کامیابی نیا نقش مهمی در رقم خوردن این دوره درخشان داشته است؛ پس عجیب نیست اگر او را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه خطاب کنیم.

 

6- پرسپولیس در شش سال اخیر به کارخانه پرورش مهاجم درجه یک در فوتبال ایران تبدیل شده و این روند فعلا که با درخشش مهدی عبدی در ترکیب این تیم استمرار دارد. بعد از ظهور گلزنانی چون مهدی طارمی و علی علیپور، حالا مهدی عبدی 23 ساله بسیار باتجربه و پخته، یک تنه بار هجومی پرسپولیس در هفته های اخیر را به دوش کشیده است. سبک بازی فولاد باعث شده خلق موقعیت برابر این تیم خیلی راحت نباشد و در چنین مسابقاتی، مهاجمان فرصت طلبی مانند مهدی عبدی به خوبی می توانند سرنوشت سه امتیاز را رقم بزنند. ضد حمله ای باکلاس، فوق العاده و برق آسا فقط در 9 ثانیه با ضربه بی نقص و تمام کننده عبدی؛ گاهی اوقات سرنوشت یک فصل در چنین لحظاتی مشخص می شود.

 

 

 

 

7- اما مهم ترین نکته؛ علیرغم مصدومیت های متوالی، مشکلات مالی عدیده، پنجره های باز و بسته، پرداختی های نامنظم، حتی نداشتن زمین تمرین و ... پرسپولیس همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر است. شاگردان یحیی مزموزانه به بالانشینی عادت کرده اند و استقلال و البته سپاهان به خوبی می دانند یک غفلت جام را تقدیم به تیمی خواهد کرد که انگار وسواس قهرمانی پیدا کرده است.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها