کد خبر : 1806053 | 02 بهمن 1400 ساعت 20:58 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

ترابی؛ الماس پرسپولیس برای شکست فولاد (عکس)

نمایش پرسپولیس در مقابل فولاد نشان داد که تا چه حد موفقیت این تیم در فاز دفاعی منوط به عملکرد بازیکنی همچون ترابی است.

ترابی؛ الماس پرسپولیس برای شکست فولاد (عکس)

به گزارش ورزش سه، در روزی که مهدی ترابی و وحید امیری به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکنان پرسپولیس عملکردی قابل قبول و در سطح فصل قبل داشتند، پرسپولیس موفق به بردن فولاد خوزستان شد. بردی که اگرچه با یک کلین‌شیت همراه بود و قاعدتا بخش زیادی از این کلین‌شیت را باید به نام خط دفاعی قرمزها نوشت اما حالا مشخص شده است که کلید آنچه قرمزها در این فصل برای تکرار عملکرد درخشان فصول قبل خود در فاز دفاعی کم داشتند، در دستان بازیکنانی همچون ترابی و امیری بوده است.

 

پرسپولیس در فصول قبل به ندرت اجازه شکل‌گیری حملات مداوم و پرتکرار را به روی دروازه خود می‌داد و از این نظر یکی از بهترین های تاریخ لیگ برتر بود. راز آنچه که باعث می‌شد تا آنها در کلین‌شیت کردن بی‌رقیب باشند تنها کم‌اشتباه بودن مدافعانش نبود بلکه حضور موثر بازیکنان تکنیکی در انتقال توپ از زمین خودی به زمین حریف بود. از این نظر مهدی ترابی امروز در مصاف با فولاد همانی بود که می‌باید. همان بازیکنی که فاصله‌ی بین دو حمله‌ی حریف را با استفاده از هنرش در حفظ توپ، دادن پاس‌های مفید و بازیسازی زیاد می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا فولاد بتواند ساختار هجومی به خود بگیرد. این همان وضعیت ایده‌آلی است که پرسپولیس در مصاف‌های این‌چنینی برای گل‌نخوردن نیاز دارد. همان قابلیتی که در فصول قبل باعث می‌شد زدن یک گل تضمین زیادی برای بردن پرسپولیس باشد چرا که قرمزها حتی اگر موفق به زدن گل‌های بیشتر نمی‌شدند با هنر بازیکنانی چون ترابی و عالیشاه می‌توانستند جریان بازی را مدیریت کنند.

 

 

در شرایطی که وحید امیری به صورت ناخودآگاه تمایل به بازی در کناره‌ها دارد، ترابی متخصص به عمق زدن از کناره‌هاست و در شرایطی که او در فصل جاری، نتوانسته بود به شرایط فصل قبل خود برگردد، نمایش او در مقابل فولاد امیدها را در اردوی پرسپولیس برای ادامه‌ی فصل بیشتر کرده است. پرسپولیسی که با ترابی آماده، کمتر به حریفانش موقعیت می‌دهد و احاطه‌اش بر مدیریت جریان بازی بیشتر خواهد شد. با این شرایط می‌توان حدس زد که با اوج گرفتن ترابی، آمار دفاعی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم بهتر از نیم‌فصل اول شود.

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها