کد خبر : 1806074 | 02 بهمن 1400 ساعت 22:30 | 36.7K بازدید | 0 دیدگاه

یک اختلاف قدیمی و بی‌میلی برای قرارداد جدید؛

چرا توافق پرسپولیس با رادو غیرممکن است؟

با اعلام موضع رضا درویش نسبت به بوژیدار رادوشوویچ، مشخص شد که چشم انداز رابطه طرفین، هرچه که باشد، توافق نیست.

 چرا توافق پرسپولیس با رادو غیرممکن است؟

 

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که پرسپولیس بردی ارزشمند را مقابل فولاد به دست آورد، رضا درویش مدیرعامل جدید پرسپولیس در حالی که قصد ترک ورزشگاه را داشت، در محاصره خبرنگاران برای اولین بار در مورد اتفاقات باشگاه اظهارنظر کرد و با سوالی در مورد تصمیم خود راجع به بوژیدار رادوشوویچ نیز مواجه شد.

 

رادوشوویچ که 24 ساعت قبل قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ و برای دریافت غرامت 930 هزار یورویی اقدام کرده بود، پس از این تصمیم، اعلام کرد که پرسپولیس با امضای یک قرارداد جدید با وی، می‌تواند از پرونده تازه در فیفا جلوگیری کند. طرح این آپشن برای باشگاه پرسپولیس، بسیاری را به این فکر انداخت که مدیران باشگاه می‌توانند با امضای قراردادی جدید، وی را به ایران بکشانند و سپس با اهرم‌های فشار در قبال یک بازیکن، راه جدایی بی دردسر را در پیش بگیرند.

 

باشگاه پرسپولیس طبق عرف فوتبال جهانی، پس از امضای قرارداد جدید، می‌توانست با پرداخت به موقع دستمزد، مانع از فسخ قرارداد و درخواست غرامت توسط وی شود و در عین حال با ابزارهایی نظیر خروج از فهرست 18 نفره، سکونشینی و نیمکت نشینی مداوم، وی را تحت فشار برای خروج از باشگاه قرار دهد.

 

در این صورت حتی ممکن است بوژیدار قید بخشی از قرارداد خود را بزند و پرسپولیس بدون هزینه برای استخدام دروازه‌بانی جدید مدتی رادو را در اختیار داشته باشد و سپس بدون جریمه، همکاری با او را به پایان برساند.

 

اگرچه رادو همیشه نقش گلر ذخیره را در پرسپولیس داشته اما او حتی دو سال پیش و زمانی که یحیی گل‌محمدی در بدو ورود، وی را نیمکت نشین بیرانوند کرد، خشمگین شد و با درخواست جدایی به دفتر محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت قرمزها مراجعه کرد که البته تصمیم انصاری‌فرد، پیشنهاد تازه و امضای قرارداد تا پایان فصل 2023-2024 بود.

 

اما آنطور که از ادبیات رضا درویش مشخص است، او علاقه‌ای به امضای قرارداد جدید یا توافق با بوژیدار ندارد. او امروز با لحنی متفاوت، رادو را «مشهور به بداخلاقی» دانست و به این شکل حمله تازه‌ای را علیه گلر کروات سابق قرمزها انجام داد.

 

نکته مهم اینکه به نظر می‌رسد اختلاف رضا درویش با رادو و بی علاقگی او به این دروازه‌بان خارجی، ریشه در حواشی دیدار سایپا - پرسپولیس لیگ هجدهم دارد. جایی که در پایان بازی بازیکنان و مربیان دو تیم درگیری شدیدی را در تونل و خارج از چمن ورزشگاه داشتند و همان زمان هم درویش علیه رادو مصاحبه‌ای را انجام داد.

 

با این حساب احتمالا آپشن قرارداد جدید هم توسط رادو از روی میز برداشته خواهد شد و باید منتظر حکم کمیته انضباطی فیفا در این پرونده ماند؛ جایی که بعید است در صورت عدم امضای قرارداد جدید این دروازه‌بان، حکمی کمتر از 930 هزار یورو صادر شود به اضافه سود سالیانه و هزینه دادرسی که برعهده طرف بازنده خواهد بود.

دیدگاه‌ها