کد خبر : 1806550 | 05 بهمن 1400 ساعت 08:29 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش سرمربی پتریاشویلی به شکست مقابل زارع

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گرجستان عنوان کرد کار گنو پتریاشویلی تمام نشده است و او برای جبران شکست های اخیر آماده است.

واکنش سرمربی پتریاشویلی به شکست مقابل زارع

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تایمز، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گرجستان درباره شکست گنو پتریاشویلی در المپیک و در ادامه مقابل امیرحسین زارع در رقابت های جهانی اسلو به صحبت پرداخت.

 پتریاشویلی که در المپیک توکیو در فینال سنگین وزن کشتی آزاد باخت و مدال نقره گرفت در رقابت های جهانی نروژ نیز از رسیدن به طلا بازماند و در دیدار فینال برابر امیرحسین زارع باخت.

 

گیورگی یانتبلیدزه سرمربی تیم کشتی آزاد گرجستان درباره این کشتی گیر صحبت کرده است.

 

از عملکرد او در بازی های توکیو ناامید شده اید؟

نه من حتی نمی خواهم شکست او در فینال از آمریکا (گیبل استیوسون) را به یاد بیاورم. اگر گنو در جریان مبارزه شکست می خورد چندان توهین آمیز نبود اما بالاخره در امتیاز پیش بود و چند ثانیه او را از مدال طلا دور کرد. همه ما در شوک بودیم.

 

 سپس پتریاشویلی به مسابقات جهانی رفت و در آنجا مغلوب امیر حسین زارع ایرانی شد. پس از آن به نظر خیلی ها دوران تسلط او در سنگین وزن به همراه طاها آکگول ترک تمام شده است. اینطور فکر نمی کنید؟

مهمترین چیز این است که خود پتریاشویلی با این موضوع موافق نیست و او ثابت خواهد کرد که از رقبای خود قوی تر است، اگرچه برای او این به خودی خود یک هدف نیست. انگیزه او میل به پیروزی در بازی های المپیک پاریس است. او قبلاً به همه چیزهای دیگر دست یافته است.  او دو بار مدال آور المپیک شد ، قهرمانی جهان و اروپا را به دست آورد و جبران خواهد کرد.

 

- فصل گذشته برای تیم گرجستان موفق ترین فصل نبود، دلایل آن چیست؟

برای اولین بار در پنج سالی که با تیم ملی کار کردم، پارسال بدون «طلا» در قهرمانی جهان ماندیم و سایر نتایج هم دلگرم کننده نبود. من می خواهم امیدوار باشم که این شکست ها موقتی است و همه چیز در چرخه جدید المپیک متفاوت خواهد بود. هم روی ستاره هایمان حساب می کنیم و هم روی کشتی گیران جوان آینده دار حساب خواهیم کرد. برخی از جوانان این شانس را خواهند داشت که خود را در مسابقات قهرمانی اروپا نشان دهند.

 

چگونه برای مسابقات قهرمانی اروپا آماده خواهید شد؟

سه اردو - در باکریانی، برجومی و دوشتی برگزار خواهیم کرد. همچنین در ماه فوریه در دو تورنمنت - "دان کولوف" در بلغارستان و "یاشار دوغو" در ترکیه شرکت خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها