کد خبر : 1806782 | 06 بهمن 1400 ساعت 12:57 | 12.3K بازدید | 2 دیدگاه

رکورد جالب کومور با کسب 3 جایزه بهترین (عکس)

تیم ملی کومور در اولین حضور در مسابقات جام ملت‌های آفریقا موفق شد نمایش درخشانی را از خود ارائه کند.

به گزارش "ورزش سه"، این اولین بار بود که تیم ملی کومور در کنار سایر کشورهای بزرگ آفریقایی در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا به میدان می‌رفت و نمایشی از خود ارائه کرد که تحسین بسیاری را به همراه داشت. 


نمایش خوب آنها در این مسابقات باعث شد که سه جایزه بهترین بازیکن زمین به بازیکنان این تیم برسد. یوسف امچاگاما برابر کامرون، بن الفردو برابر غنا و ین بوینه برابر مراکش این جوایز را به خود اختصاص دادند. 

 

1685806


تیم ملی کومور باید به خودش افتخار کند. این تیم در اولین تجربه حضور در جام ملت‌های آفریقا مسیری قابل توجه را طی کرد. 


آنها دوشنبه این هفته در بازی برابر کامرون در مرحله یک هشتم با نتیجه 1-2 شکست خوردند اما دستاوردهای بسیاری را به نام خود به ثبت رساندند و با سربلندی این مسابقات را ترک کردند. 


کومور کاری کرد که علیرغم شکست برابر کامرون و حذف از این مسابقات، تقریبا تمامی فوتبالدوستان در شبکه‌های اجتماعی درباره آنها حرف بزنند. آنها احترام دنیای فوتبال را در قاره آفریقا و سایر نقاط جهان به دست آوردند. 


بن بوینه، دروازه‌بان این تیم، در بازی دوم برابر مراکش موفق شد توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. او بسیار منعطف و آرام است و با تمام قدرت از دروازه تیمش محافظت می‌کند. او دو گل در این بازی دریافت کرد اما بارها و بارها تیمش را نجات داد و یک ضربه پنالتی را نیز مهار کرد و همین باعث شد که جایزه بهترین بازیکن زمین به او برسد. 


این دروازه‌بان اهل کومور پس از بازی گفت:« ما با قلب‌مان بازی می‌کنیم. ما تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیریم تا مردمی که همیشه پشت ما بودند، خوشحال و راضی کنیم.»


در بازی برابر غنا نوبت بن الفردو بود که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. او گل اول تیمش را به ثمر رساند و سپس همکاری قابل تحسینی با سایر هم تیمی‌هایش تا پایان بازی با نتیجه 2-3 داشت. 


این مهاجم ستاره سرخ بلگراد چنان قدرت و جدیتی از خود به نمایش گذاشت که موفق شد جایزه بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند و این پایان کار نبود. 


در بازی برابر کامرون در مرحله یک هشتم این یوسف امچانگاما بود که پس از به ثمر رساندن گلی تماشایی از روی ضربه آزاد موفق شد این جایزه را دریافت کند، گلی که تنها خودش می‌داند چطور موفق شد آن را به ثمر برساند.


کومور در اولین تجربه حضورش در جام ملت‌های آفریقا بسیار عالی ظاهر شد و توجه دنیای فوتبال را به خود جلب کرد. آنها با عملکردشان در زمین و روحیه قوی که دارند هرگز تسلیم نمی‌شوند. شاگردان امیر عبدو با افتخار تا آخر از پرچم کشورشان دفاع کردند. 

منبع: LaGazette Comoros

دیدگاه‌ها