کد خبر : 1806785 | 06 بهمن 1400 ساعت 13:02 | 77K بازدید | 23 دیدگاه

زمین نداریم اما تا بخواهید انگیزه و استعداد داریم؛

تیم سه میلیاردی و شاخ و شانه برای پرسپولیس!

در بین هشت تیم پایانی جام حذفی، تیمی وجود دارد که بودجه سالیانه اش، معادل قرارداد یکی از بازیکنان پرسپولیس و استقلال است.

تیم سه میلیاردی و شاخ و شانه برای پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، خلیج فارس ماهشهر، نام تیمی است که در هفته‌های اخیر مورد توجه هواداران فوتبال قرار گرفته. آنها ابتدا هوادار و سپس نفت مسجدسلیمان را شکست دادند تا با عبور از دو تیم لیگ برتری، به جمع هشت تیم برتر جام حذفی برسند.

 

هدایت این تیم لیگ دسته دومی، برعهده موسی قنواتی است که تلاش می‌کند با موفقیت در ماهشهر، مسیر پیشرفت در فوتبال ایران را بپیماید. وقتی با او صحبت می‌کنیم، اصلی‌ترین دغدغه‌اش همان چیزی است که برای فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی هم وجود دارد: زمین تمرین. قنواتی با گلایه از مسئولان شهری ماهشهر می‌گوید که تیمش مشکلات سخت افزاری زیادی دارد.

 

از او در اولین گفتگویش با "ورزش سه" که به واسطه درخشش در جام حذفی بوده، راجع به مسائل مالی تیمش هم می‌پرسیم و جالب است بدانید که بودجه تیم تحت هدایت قنواتی، معادل دستمزد یکی از بازیکنان جوان پرسپولیس، استقلال و سپاهان است.

 

* درباره بازی با نفت مسجدسلیمان صحبت کنید که یک نتیجه غیرمنتظره را رقم زدید.
ما با توجه به شناختی که از شرایط فنی تیم نفت مسجدسلیمان داشتیم و آنالیزی که کرده بودیم، نکات فنی لازم را به بازیکنان‌مان گفته بودیم و آنها هم به نحو احسن آن را انجام دادند. نقاط ضعف و قوت آنها را می‌دانستیم و توانستیم طبق آن برنامه هایمان را در زمین اجرا کنیم و آن اتفاقی که باید می‌افتاد و حق بچه های ما بود انجام شد. اولین بازی ما با مس نوین در ماهشهر بود که تیم لیگ دویی است و هم‌گروه خودمان است و آن بازی را ۳-۰ بردیم و پس از آن با استقلال خوزستانی که در اوج بود بازی کردیم که توانستیم بازی را در اهواز ببریم و هوادار را هم در ماهشهر بردیم. برای بازی با نفت مسجدسلیمان هم برنامه ریزی کرده بودیم که خدا را شکر بچه ها به بهترین شکل کار کردند و توانستند مجددا شگفتی ساز شوند.

 

* فکر می‌کردید به یک چهارم نهایی جام حذفی برسید؟
قطعا پیش بینی می‌کردیم که به جمع هشت تیم برسیم. من پیش از‌ بازی هم گفته بودم بازیکنان ما با توجه به شرایط فنی که دارند، استحقاق این را دارند که بتوانند حداقل تا هشت تیم پیش بروند. در ادامه هم ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد اما قطعا بچه های ما لیاقت عرض اندام در جام حذفی امکان شگفتی سازی دوباره را دارند. خوبی بچه های تیم ما این است که هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیرند و با تمام توانشان روبروی هر تیمی می‌جنگند و تلاش می‌کنند. انشاالله بتوانند به چیزی که استحقاق آن را دارند برسند.

 

* دوست دارید در یک چهارم با چه تیمی روبرو شوید؟
برای مجموعه ما همه تیم ها قابل احترام هستند و به هر تیمی بخوریم مشکلی از لحاظ فنی نداریم. اصل مشکل ما سخت افزاری است. هر تیمی دوست دارد در شهر خودش بازی کند و از شرایط میزبانی خود استفاده کند و بچه های ماهشهر هم همینطور هستند. الان که بار دوم یا سوم است که یک تیم ماهشهری در بین شانزده تیم یا هشت تیم به تیم لیگ برتری می‌خورد اما دغدغه من این است که مردم شریف ماهشهر نمی‌توانند از میزبانی تیمشان استفاده کنند و تیم های بزرگ را در شهر خودشان ببینند. نگرانی ما این است وگرنه از لحاظ فنی برای همه تیم ها احترام قائلیم؛ چه استقلال و پرسپولیس و چه خیبر و مس که لیگ یکی هستند. دیگر فرق آنچنانی بین تیم های لیگ برتری و لیگ یکی و لیگ دویی وجود ندارد. اختلاف فوتبال ما انقدر نیست که فرض کنید سطح بچه های لیگ برتری خیلی زیاد با لیگ دویی ها تفاوت دارد. تیم ما هم این مساله را چه روبروی تیم لیگ برتری و چه لیگ یکی و چه لیگ دویی ثابت کرد. آنچنان تفاوتی وجود ندارد. اگر سه بازی ما را ببینید شاید گلر ما در سه بازی دو بار هم تک به تک نشده باشد.

 

1685840

 

* دوست دارید با مثلا پرسپولیس و استقلال بازی کنید یا یک تیم لیگ یکی؟
استقلال که هنوز به این مرحله صعود نکرده اما ما احترام بسیار زیادی برای پرسپولیس و استقلال قائلیم و همینطور طرفداران آنها. به هر حال اگر با این دو تیم روبرو شویم افتخار بزرگی برایمان خواهد بود. تفاوتی ندارد اما دوست دارم از بین تیمهایی که صعودشان قطعی شده، با پرسپولیس روبرو شویم.

 

* اگر بخواهید خلیج فارس ماهشهر را معرفی کنید، چه می‌گویید؟
تیم ما سه سال است که تاسیس شده است. از یک تیم مردمی با حمایت آقای محمدی مهر مالک باشگاه و آقای عسکری مدیرعامل باشگاه و آقای مهدی آقاجری شرکت رامین ماهشهر و برادران تشکیل شد که رییس هیات مدیره تا امروز هم از همه لحاظ کنار تیم بوده و من از همین جا از ایشان تشکر می‌کنم. اگر آقای آقاجری نبودند این تیم هم تا اینجا نمی‌رسید. ممنون و مدیون آقای آقاجری، آقای محمدی مهر و آقای عسکری هستیم.

 

* تیم شما هوادار هم دارد؟
بعد از بازی من به بازار می‌رفتم و مردم چقدر خوشحال و خرسند بودند. چند تا از کسبه بازار روبروی من گریه کردند. هم شهرداری و هم خلیج فارس هر دو هوادار دارند. بازی با هوادار بدون تماشاگر بود اما بعد از سوت داور بالای ۵۰۰-۶۰۰ هوادار آمدند و به قدری خوشحال بودند که من بیشتر از اینکه از نتیجه بازی خوشحال باشم، از شادی هواداران خوشحال بودم. پشت در های بسته بودند و وقتی در ها باز شد آمدند و با بازیکنان عکس گرفتند و بزن و برقص و... . نباید فرصت ها را از آنها بگیرند. برای مردم شهرداری و خلیج فارس و قدس و انصار تفاوتی ندارد و دنبال اسم بندر ماهشهر هستند‌.

 

* محل تاسیس تیم هم در نزدیکی آب‌های خلیج فارس است، درست می‌گویم؟
با توجه به اینکه ما چسبیده به خلیج فارس هستیم و در منطقه ای زندگی می‌کنیم که بالغ بر بیست پتروشیمی مادر و شاید ۶۰ پتروشیمی داریم و همچنین اسم هلدینگ خلیج فارس در منطقه بندر ماهشهر، اسم تیم خلیج فارس گذاشته شد. از همه مهم تر ما به شکلی کار کردیم که بتوانیم از اسم خلیج فارس دفاع کنیم و بیشتر از چیزی که هست اسم خلیج فارس در کشور و حتی اگر شرایط باشد در آینده در آسیا دیده شود.

 

* بودجه تیم شما چقدر است؟
من رقم دقیق را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم با زیر سه میلیارد یا کمی بیشتر و کمتر تیم ما بسته شده است. این سوال را باید مدیرعامل جواب بدهند. با توجه به چیزی که من از کادرفنی و بازیکنان رصد کردم فکر می‌کنم سه میلیارد باشد.

 

* وضعیتتان در لیگ دو به چه شکلی است؟
در لیگ دو بعد از سه چهار هفته اول که بچه ها هنوز از لحاظ فنی یکدیگر را پیدا نکرده بودند، رفته رفته شرایط خیلی خوب شد و الان هم در رتبه چهارم جدول با یک بازی کمتر قرار داریم و اگر آن را ببریم به رتبه های بالاتر صعود خواهیم کرد. روز گذشته مس نوین کرمان را شکست دادیم و دوشنبه هفته آینده با نود ارومیه در ماهشهر بازی داریم که اگر لطف خدا شامل ما شود و از این بازی خانگی هم برد کسب کنیم قطعا تا رتبه دوم صعود می‌کنیم.

 

* انرژی اصلی تیمتان را روی جام حذفی می‌گذارید یا صعود به لیگ یک؟
بدون شک تمام تلاشمان را می‌کنیم که به لیگ یک صعود کنیم. با توجه به پتانسیل بازیکنان که از لحاظ فنی واقعا بالاست و کیفیت بالایی دارند اگر روز های بد مثل اول فصل گریبانگیر ما نشود، امیدوار هستیم این اتفاق رخ بدهد.

 

* خودتان به هر حال یک مربی هستید و بازیکن را می‌شناسید. فکر می‌کنید پتانسیل نیروی انسانی تیمتان به چه شکلی است؟
مطمئنا در آینده بیشتر از بازیکنان ما می‌شنوید چون واقعا فوتبالیست های با کیفیتی هستند و سطح آنها بالاست. ما بازیکنی داریم که در آسیا بازی کرده و گل هم زده است؛ بهمن جهان‌تیغ بازیکنی بوده که چهار پنج سال پیش که بازیکن زیر ۲۱ سال بوده با فولاد در لیگ قهرمانان آسیا به تیم ازبکستانی گل زد. بچه های ما در حال دیده شدن هستند و این حق طبیعی آنهاست که دیده شوند. باید به آنها احترام گذاشت. جا دارد همینجا درگذشت پدر بهمن را هم تسلیت بگویم و از خدا برایشان طلب صبر دارم. با توجه به اینکه دومین سال است که روی زیرمجموعه برنامه ریزی می‌کنیم بازیکنان باکیفیتی داریم اما بهرحال با یک یا دو سال نمی‌شود از آینده بصورت صد در صد صحبت کرد. هنوز به آن صورت به چیزی که می‌خواهیم و دنبال آن هستیم نرسیدیم اما قطعا در سالهای آینده ۸۰-۹۰ درصد بازیکنان تیم ما همه از شهرستان بندر ماهشهر می‌شوند؛ تا این اندازه امیدوار هستیم.

 

 

1685812

 

 

* فکر می‌کنم دوست دارید درباره کادرتان هم صحبت کنید.
خوشحالم از اینکه تدارکات تیم ما یک ناشنواست. باید ببینید روزی که تیم می‌برد چه کار می‌کند. دوست دارد و با عشق برای اسم بندر ماهشهر کار کند.

 


* باتوجه به اینکه در ماهشهر پتروشیمی و سایر تولیدات نفتی وجود دارد، شاید خیلی‌ از مشکلات مالی شما تعجب کنند.
فقط آلایندگی ها برای ماست. ما به شهرهای دیگر می‌رویم و می‌گویند شما که هزار تا پتروشیمی دارید چرا می‌گویید پول نداریم. هر بازیکنی می‌خواهیم جذب کنیم می‌گویند اگر پتروشیمی ها به شما کمک کنند تمام است. ما از بیرون هم بابت این پتروشیمی ها که یک ریال به ما کمک نمی‌کنند اذیت می‌شویم. تا صحبت می‌کنیم می‌گویند شورای راهبردی؛ شورای راهبردی وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و خدمات و امکانات می‌دهد. بابت وظیفه که نباید تشکر کرد. تشکر برای این است که شما به باشگاه خلیج فارس و شهرداری و قدس و انصار کمک کنید. این مسائل دغدغه من و مسئولین باشگاه و بازیکنان است.

 

* اگر گله یا خواسته‌ای هم دارید در پایان بگویید.
انتظار دارم مسئولین برای نام بندر ماهشهر شرایط را مهیا کنند و وقت بگذارند تا مشکل استادیوم حل شود. این شرایط درست نیست. در سال های گذشته چند بار شهرداری با تیم های بزرگ بازی داشت که یکبار اصلا بازی برگزار نشد. واقعا زشت است که یک تیم تا جمع هشت تیم یا شانزده تیم بیاید و بخاطر نداشتن استادیوم مجبور شود به شهرستان دیگری برود یا بازی کنسل شود. یک سال تیم حریف، تیم آقای کمالوند بود که تیم ماهشهر اصلا بازی نکرد. هفته قبل شهرداری بازی نکرد و فردا شاید این حق را از ما هم بگیرند.

دیدگاه‌ها