کد خبر : 1806793 | 06 بهمن 1400 ساعت 13:41 | 179K بازدید | 13 دیدگاه

ترکیب احتمالی+معادله صعود

ساعات سرنوشت‌ساز برای زنان فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال زنان ایران تا ساعاتی دیگر در مقابل چین‌تایپه آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی را برگزار می‌کند.

ساعات سرنوشت‌ساز برای زنان فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، انتظارهای برای انجام مسابقات روز پایانی مرحله گروهی جام ملت‌ها به پایان رسیده و از ساعت 17:30 در ورزشگاه دی وای پاتیل شهر مومبای بمبئی، زنان فوتبال ایران به مصاف تیم ملی فوتبال زنان چین‌تایپه می‌روند؛ مسابقه‌ای که در آن سرنوشت ادامه حضور در بمبئی یا بازگشت زودهنگام به تهران برای زنان فوتبال ایران مشخص می‌شود.

 

برد در مسابقه امروز زنان فوتبال ایران را قطعا به مرحله حذفی می‌رساند و آن‌ها احتمالاً رقیب فیلیپین در مرحله یک چهارم نهایی می‌شوند؛ حتی نتیجه تساوی هم حکم صعود ایران را امضا می‌کند و شاگردان مریم ایراندوست در مرحله بعدی باید به مصاف ژاپن یا کره جنوبی بروند.

نتیجه شکست هم امیدها را برای صعود زنده نگه می‌دارد، در شرایطی که استرالیا بتواند با 8 گل تایلند را گلباران کند و زنان فوتبال ایران با اختلاف حداقلی مغلوب چین‌تایپه شوند، بازهم صعود برای شاگردان ایراندوست حتمی است و آن‌ها به جمع 8 تیم برتر آسیا خواهند رسید.

آن‌چه کار را برای کادرفنی در مسابقه امروز دشوارتر از قبل کرده، مثبت شدن تست کرونای 4 بازیکن کلیدی تیم است که باعث شده تا مریم ایراندوست به فکر تغییر و تحولات در ترکیب برای رویارویی با چین‌تایپه باشد.

 

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل چین‌تایپه:

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، فاطمه امینه برازجانی، ملیکا متولی، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی، سارا ظهرابی‌نیا، زهرا سربالی، هاجر دباغی و افسانه چترنور

 

از حیث مقایسه شرایط دو تیم در رنکینگ فیفا، چین‌تایپه در جایگاه 39 و ایران در جایگاه 70 قرار دارد؛ به لحاظ سابقه حضور در رقابت‌ها هم که ایران نخستین حضورش را در بین برترین‌های آسیا تجربه می‌کند و چین‌تایپه برای چهاردهمین دوره در این مسابقه حاضر است، ضمن آن‌که آن‎ها سه قهرمانی آسیا را در سه دوره متوالی در سال‌های 1977، 1979 و 1981 در کارنامه خود دارند.

 

با همه این تفاسیر باید منتظر 90 دقیقه دوئل جذاب، حساس و سرنوشت‌ساز شاگردان مریم ایراندوست و ایچیگو کازوئو ماند و دید آیا اتفاق تاریخی برای فوتبال ملی زنان امروز رخ خواهد داد یا ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران مجبور به ترک بمبئی به مقصد تهران می‌شوند.

دیدگاه‌ها