کد خبر : 1806806 | 06 بهمن 1400 ساعت 15:01 | 15.2K بازدید | 6 دیدگاه

۴+١ مهاجم در دسترس اسکوچیچ؛

دوری ادامه‌دار از زوج ترسناک تیم ملی

با توجه به اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا و شرایط آب و هوایی کشور ترکیه احتمال حضور زوج ترسناک تیم ملی برای رقبا تقریبا به صفر میل می‌کند.

دوری ادامه‌دار از زوج ترسناک تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، در فهرست 27 نفره‌ای که دراگان اسکوچیچ برای حضور در اردوی تیم ملی و مصاف مقابل عراق و امارات ارائه کرد، نام شش مهاجم دیده می‌شد. مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی، مهدی قایدی و شهاب زاهدی مهاجمانی بودند که به اردوی تیم ملی فراخوانده شده‌اند، اما حالا از میان این بازیکنان تنها 4 بازیکن توانسته‌اند خودشان را به اردوی تیم ملی برسانند و یکی دیگر از مهره‌هایی که می‌تواند در این منطقه به سرمربی تیم کمک کند، اللهیار صیادمنش است که او نیز نتوانسته خودش را به سایر بازیکنان در تهران اضافه کند.


در حال حاضر مهدی طارمی به دلیل شرایط آب و هوایی ترکیه در این کشور گیر افتاده و تاکنون تلاش‌های مسئولان فدراسیون برای فراهم کردن امکانات لازم نظیر فرستادن یک پرواز اختصاصی برای بازگشتش به نتیجه‌ای نرسیده است. در سوی دیگر هم سردار آزمون اگرچه پاسخ سومین تست کرونایی که داده، منفی شده، ولی به دلیل مخالفت باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ و پروتکل‌های ویژه‌ای که برای ستاره تیمش در نظر گرفته، بعید به نظر می‌رسد حداقل در مصاف با عراق بتواند تیم را همراهی کند.
با این وصف احتمال حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی پیش از مصاف با عراق بسیار کم است و درمورد مهدی طارمی نیز زمان رسیدن او حائز اهمیت به شمار می‌رود و حتی اگر به اردو برسد، به دلیل مسافتی که طی کرده خسته خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد اسکوچیچ حداقل در ترکیب ابتدایی از او استفاده کند.

 

1685844

 


با این شرایط چهار مهاجم دیگر در دسترس سرمربی کروات تیم ملی قرار دارند که از میان آنها شانس کریم انصاری فرد، کاوه رضایی و همینطور مهدی قایدی برای رسیدن به ترکیب اصلی بیشتر خواهد بود.


البته موضوع مهم دیگر سیستم و آرایشی است که اسکوچیچ برای تیمش در نظر خواهد گرفت؛ اگر او مثل همیشه از سیستم 2-4-4 استفاده کند، قایدی این شانس را خواهد داشت که در کنار انصاری‌فرد یا کاوه رضایی نوک خط تهاجمی تیم را در غیاب آزمون و طارمی در ترکیب ابتدایی شکل بدهد و اگر سرمربی کروات تیم ملی مانند دو مصاف برابر لبنان و سوریه که طارمی غایب بود و از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد، باز هم همین تصمیم را بگیرد، شانس کریم انصاری‌فرد یا کاوه رضایی برای قرار گرفتن در نوک خط آتش تیم بیشتر از مهاجمان دیگر خواهد بود.

 

1685845

 


هر چه هست اما می‌توانیم از این موضوع اطمینان داشته باشیم که در مصاف سرنوشت‌ساز و تاریخی برابر عراق که پیروزی در آن می‌تواند تیم ملی ایران را برای ششمین مرتبه به جام جهانی و در واقع آخرین جام جهانی با 32 تیم برساند، مهدی طارمی و سردار آزمون که حضورشان هر تیمی را به وحشت می‌اندازد، به صورت توامان در ترکیب حضور ندارند و شاید فقط طارمی این شانس را پیدا کند که در نیمه دوم با صلاحدید اسکوچیچ و البته با درنظر گرفتن نتیجه مسابقه به ترکیب اضافه شود.

 

1685801

دیدگاه‌ها