کد خبر : 1806861 | 06 بهمن 1400 ساعت 18:18 | 33K بازدید | 1 دیدگاه

قطر حریف شاگردان مانوئل در نیمه نهایی شد

نخستین باخت هندبال ایران در جنگ صدرنشینی

تیم ملی هندبال ایران بعد از پنج پیروزی متوالی مقابل بحرین تن به شکست داد.

نخستین باخت هندبال ایران در جنگ صدرنشینی

به گزارش"ورزش سه"، در آخرین بازی از مرحله اصلی بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا در کشور عربستان تیم‌های ملی ایران و بحرین در گروه دوم این مرحله از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ششم بهمن ماه در سالن اصلی مسابقات با قضاوت داوران اروپایی از کشور فرانسه به مصاف هم رفتند.


تیم‌های ایران و بحرین در هشت سال اخیر شش بار مقابل هم صف آرایی کردند که حاصل آن یک پیروزی و یک تساوی و 4 شکست برای ایران بوده است. آخرین پیروزی بحرینی‌ها به رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ به میزبانی کویت برمی گردد که ایران با نتیجه ۲۲ بر ۲۰ مغلوب این تیم شد.


بحرینی‌ها در المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ بر جایگاه هشتم قرار گرفتند و چهار بار سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارند و تا‌کنون در ۱۶ دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده‌اند. آن‌ها که چهار بار نایب قهرمان آسیا شدند در شرایطی امروز به مصاف تیم ملی کشورمان رفتند که هم مانند ایران در هر پنج‌ مسابقه قبلی خود مقابل حریفان به برتری رسیدند و تقابل امروز برای کسب جایگاه صدرنشینی در گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا بود. 


تیم ملی کشورمان در این دیدار کار را با گلزنی افشین صادقی استارت زد اما با گذشت همان دقایق ابتدایی مسابقه حریف صاحب نام، نبض بازی را در دست گرفت و اختلاف گل‌های خود را با ایران افزایش داد تا جایی که در بیست دقیقه نخست این بازی ایران فقط پنج گل را به نام‌ خود ثبت کرد و در طرف مقابل بحرین ۱۴ گل را وارد چارچوب دروازه ایران کرد. در ادامه و 10دقیقه پایانی نیمه نخست نیز این اختلاف گل برای بحرین حفظ شد و کاپیتان حسین الصیاد گل پایانی نیمه اول را برای آنها زد تا این تیم نیمه نخست ۱۹ بر ۱۰ و با ۹ گل اختلاف ایران را شکست دهد.

 

1685905

 


در نیمه اول برای تیم ملی ایران یونس اثاری و پویا نوروزی نژاد هر کدام سه گل، افشین صادقی دو گل، محمد کیانی و سجاد استکی نیز هر کدام‌ یک گل به ثمر رساندند.


در شروع نیمه دوم‌ باز هم افشین صادقی لژیونر کشورمان زننده گل اول ایران هم‌ مانند نیمه نخست بود اما در ادامه بحرینی ها از برتری خود به خوبی دفاع کردند تا پس از گذشت پنج دقیقه از این نیمه شاگردان آرون جانسون ایسلندی همچنان با ده گل از ایران پیش باشند.


در ادامه علی مرضایی بازیکن پست بغل راست بحرین با خطایی که بر روی افشین صادقی انجام داد با کارت قرمز مستقیم از سوی داوران فرانسوی از زمین مسابقه اخراج شد.


با گذشت 10 دقیقه از نیمه دوم اختلاف گل‌های بحرین با ایران نسبت به نیمه اول بیشتر هم شد و بحرین ۱۲ گل از ایران جلو افتاد اما در ادامه درخشش انفرادی دو لژیونر یعنی پویا نوروزی‌نژاد و افشین صادقی چند گل عقب افتاده جبران شد و روحیه ملی‌پوشان کمی بهتر شد تا در راس آن امیدرضا سرپوشی که نیمه دوم به میدان آمده در چارچوب دروازه ایران خودی نشان دهد و این اختلاف گل در دقایقی از بازی به عدد هفت رسید.


در ادامه و دقیقه ۵۰ یار شماره ۱۵ بحرین یعنی عبدالرضا عضو باشگاه الشباب با کارت قرمز از سوی داور جریمه و از زمین مسابقه اخراج شد تا دومین اخراجی قرمز‌پوشان بحرین در بازی امروز باشد.


در نهایت پس از گذشت ۶۰ دقیقه زور شاگردان مانوئل به ملی‌پوشان بحرینی نرسید تا تیم ملی کشورمان پس از کسب پنج پیروزی متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا در گام ششم  با نتیجه ۳۶ بر ۲۶ مغلوب بحرین شود و به‌عنوان تیم دوم گروه B به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا راه پیدا کند.

تیم ملی ایران که پیش از این سهمیه حضور در جام جهانی را قطعی کرده بود، روز شنبه باید با قطر صدرنشین گروه A در مرحله نیمه نهایی مصاف بدهد تا یکی از دو فینالیست این مسابقات مشخص شود.

 

1685906

دیدگاه‌ها