کد خبر : 1807174 | 08 بهمن 1400 ساعت 11:39 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

یاکوبس: قهرمانی من در المپیک پاک بود

لامونت مارسل یاکوبس، برنده دو نشان طلای المپیک گفت که هرگز داروهای تقویت‌کننده عملکرد مصرف نکرده و نخواهد کرد.

یاکوبس: قهرمانی من در المپیک پاک بود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از رویترز، این دونده ۲۷ ساله متولد تگزاس اولین ایتالیایی بود که در ماه اوت طلای ۱۰۰ متر المپیک را به دست آورد و رکورد اروپایی ۹.۸۰ ثانیه را در فینال ثبت کرد و سپس طلای دوم را در ماده ۴ در ۱۰۰ متر به مجموعه خود اضافه کرد.

 

پیشرفت این دونده ایتالیایی باعث شد تا خیلی‌ها به این مورد مشکوک شوند که ممکن است او از داروهای تقویتی استفاده کرده است که یاکوبس با قاطعیت این اتهام را رد و عنوان کرد قهرمانی او در المپیک سالم بوده است.

 

در مصاحبه با تلگراف از یاکوبس پرسیده شد که آیا تا به حال ماده‌ای غیرقانونی را مصرف کرده است یا خیر. او گفت: مطمئناً نه و نخواهم کرد. مردم فکر می‌کنند می‌توانند هر چه می‌خواهند در مورد شما بگویند؛ بدون این که بفهمند گاهی حرف‌هایشان می‌تواند آزاردهنده باشد. پیروزی‌های من نشان‌دهنده کار بسیار سخت است - کار سختی که هیچکس ندید؛ کار سختی که خون، عرق، اشک و جراحت بود.

 

این دونده ایتالیایی که پس از بازی‌های المپیک مسابقه نداده است، توضیح داد چرا غیبت طولانی‌ای را پشت سر گذاشت. او گفت: برای بیننده معمولی، آنها شاهد پیروزی من در المپیک بودند و هیچ ایده‌ای نداشتند که فصل من قبل از آن چگونه بوده است. فصل من در فوریه شروع شد و شدید بود تا به طلا برسم. به دلیل خستگی تصمیم گرفتم مدتی را استراحت کنم. تمام دوره المپیک نه‌تنها برای بدن من، بلکه برای ذهن من خسته‌کننده بود. نیاز داشتم که ذهن و بدنم را بازسازی کنم. هرگز تمایل خود را برای مسابقه از دست ندادم.

 

سریع‌ترین دونده المپیک در ماه فوریه در برلین به رقابت‌های دوومیدانی باز خواهد گشت و خیلی‌ها امیدوار هستند همان عملکرد خوب را از او در رویدادهای پیش رو ببیند.

دیدگاه‌ها