کد خبر : 1807178 | 08 بهمن 1400 ساعت 11:53 | 17K بازدید | 12 دیدگاه

در انتظار دیدار مدودف و سیتسیپاس برای فینال

رافائل نادال؛ مردِ همیشه برنده(عکس)

فوق ستاره تمام نشدنی تنیس برای هواداران خود در نیم کره شمالی زمین صبح جمعه ای زیبا رقم زد؛ بخصوص هوادارانش در ایران.

 رافائل نادال؛ مردِ همیشه برنده(عکس)

به گزارش "ورزش سه" رافائل نادال می تواند یک الگو باشد برای همیشه بردن، برای همیشه جنگجو بودن، برای همیشه اول شدن، در عین حال مودب و شریف بودن و به حریف احترام گذاشتن. حتی اگر به تنیس علاقمند نباشید و بصورت اتفاقی لحظاتی از بازی او را ببنید ، نگاه به بازی او حس نبرد بدون لحظه ای عقب نشینی را برای شما تداعی می کند و فکر می کنید که نباید شبکه ی تلویزیون را عوض کنید بلکه باید این چهره ی آفتاب سوخته و عرق کرده را کمی بیشتر ببینید. اگر علاقمند به یادگیری تنیس هستید او نباید الگوی شما باشد چون نادال " خاصِ خاصِ" خودش بازی می کند ، از او تلاش و همیشه برنده بودن را بیاموزید.


مسابقه متئوبرتینی (ایتالیا) و رافا نادال (اسپانیا) در نیمه نهایی اوپن استرالیا  را ست به ست دنبال کنید تا ببینید چگونه همچنان مانند زمانی که نوجوان بود بازی می کند ،آن موقع که رولن گاروس را در سال 2005برنده شد.

 

1686490


*ست اول 42 دقیقه طول کشید . در شروع ست با اینکه نادال سرویس می زد ولی بسختی گیم را برد و این شروع شاید کمی نا امیدکننده بود اما در گیم دوم براحتی برتینی را بریک کرد و با سیوِ همین بریک او توانست 6به3 جوان ایتالیایی را شکست دهد. در گیم نهم از این ست برتینی که یک فورهند با سرعت 158کیلومتر روانه ی زمین نادال کرده بود می توانست برای او دردسرساز شود اما در پایان این نادال بود که باسرویسهای خوب خود این نقشه ی برتینی برای بریک دراین گیم را "برآب" کرد تا نشان دهد که چرا یک فوق ستاره است.


*ست دوم را برتینی آغاز کرد ولی نادال در همان شروع او را بریک کرد. این چپ دست اسپانیایی با 10سال سن بیشتر به نسبت مرد25ساله ی ایتالیایی چنان شاداب بازی می کرد که واقعا غیرقابل باور بود. ضربات را در انتهای زمین و در جهت های مختلف می زد و برتینی کاملا سردرگم بود که حتی سرویس گیم خود در گیم سوم را هم با اینکه بسیار تلاش کرد نتوانست پیروز شود و در پایان دقیقه ی 17 از این ست ، سه صفر از نادال عقب بود. در رالی پایانی از گیم 4 در 19شات نادال چنان با ضربات خود او را تحت فشار قرار داد که ببینده احساس می کرد در حالِ تمرین با برتینی میباشد. در پایان این ست برتینی توفیقی بیشتر از 2 گیم نداشت و در مدت 42دقیقه 6به2 مغلوب شد.

 

1686492


*در ست سوم دو تنیس باز مساوی پیش می رفتند و برتینی مراقب بود تا در گیم سرویسهای خود به پیروزی برسد که مانند ست های قبل به دردسر نیقتد. با گذشت 40دقیقه از این ست نادال در گیم 8 در سرویس گیم خود 40به هیچ عقب افتاد و برتینی برای اولین بار در این بازی توانست او را بریک کند. برای این بریک او فورهندهای بسیار زیبایی روانه ی زمین نادال کرد . ازجمله یک فورهند باسرعتِ 138کیلومتر. این بریک به موقع اورا در موقعیت برد در این ست قرار داد و او که تا اینجای بازی بیشتر از نادال سرویس بدون بازگشت داشت با یک " لاو گیم" توانست این گیم و در مجموع این ست را در مدتِ 48 دقیقه با نتیجه ی 6به 3 بنفع خود به پایان برساند تا فرصت یک برد راحت را از نادال بگیرد.

 

1685601


*در ست چهارم برتینی باتوجه به برد در ستِ قبل با روحیه تر بود. اما " ماتادور" بیدی نبود که با این بادها بلرزد. در گیم 7 از این ست نادال ششمین سرویس بدون بازگشت خود را زد تا از خطر بریک شدن در این گیم رهایی یابد. گیم 8 اما نقطه ی عطف در این ست و کلِ بازی بود ، نادال با یک بریکِ هیجان انگیز خود را درموقعیت برد در این ست و مجموع بازی قرارداد و همینطور هم شد و در مدت 42 دقیقه "ست" را از آنِ خود کرد . و در یکی از کم خطاترین بازیهای خود توانست حریف جوان و فینالیست ویمبلدون در سالِ  گذشته را در مجموع ست شماری سه به یک شکست دهد. از نکته های جالب توجه این بود که نادال در پایانِ نزدیک به سه ساعت بازی خسته بنظر نمی رسید.

 

1686491


تنیسور اسپانیایی حالا این فرصت را دارد که زودتر از جوکوویچ و فدرر به بیست و یکمین گرنداسلم دوران حرفه ای خودش برسد. رافا در فینال باید با برنده دیدار مدودف و سیتسیپاس روبه‌رو شود.

 


پیمان پیوسته

دیدگاه‌ها