کد خبر : 1807211 | 08 بهمن 1400 ساعت 13:20 | 46.1K بازدید | 53 دیدگاه

سرباز نیستم و برای معافیت کفالت اقدام کرده‌ام

مرادمند: هرجا بروم فجر سپاسی نمی‌روم

حسین مرادمند مدافع استقلال از دریافت پیشنهاد تمدید قرارداد 2 یا 3 ساله با این تیم و همچنین جدال سخت با مهدی طارمی سخت گفت.

مرادمند: هرجا بروم فجر سپاسی نمی‌روم

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین مرادمند امروز صبح مهمان برنامه ورزشگاه از شبکه تهران بود. مدافع استقلال در گفتگویی طولانی درباره مسائل مختلف صحبت کرد. از اختلاف نظر با احمد مددی، عدم حضور در تیم ملی و پیشنهاد تمدید قرارداد.

 

مرادمند صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: شرایط خیلی سختی بود. پس از بازی با نفت مسجدسلیمان 5، 6 نفر از بازیکنان سر تمرین حاضر نشدند. خود من نیز حال خوبی نداشتم و به اجبار تمرین کردیم. با دستور فرهاد مجیدی همگی تست کرونا دادیم که متوجه شدیم 15، 16 نفر از بازیکنان به کرونا مبتلا شده اند. من همان روز تمرین کرده بودم و حالت سرگیجه و تب و لرز داشتم. خدا را شکر فهمیدیم کرونا داریم و اتفاق بدتری رخ نداد. دو روز گذشته تست کرونایم منفی شد.

 

1686546

 

* از خدایم بود بازی کنیم
من از خدایم بود که با پیکان و هوادار بازی کنیم. یک فوتبالیست باید همیشه تمرین و بازی کند. الان که در خانه هستیم و تمرین نمی کنیم حالت خوبی نداریم. سپس باید سخت تر و فشرده بازی کنیم و باید به مصاف هوادار و پیکان برویم.

 

* در سپاهان فرصتی برای بازی نداشتم
من از 14 تا 19 سالگی در آکادمی سپاهان بودم. آن زمان این تیم به صورت جدی در کورس قهرمانی بود و مهره های زیادی داشت. ترافیک خیلی سنگینی در این تیم بود و مانند الآن فضای خوبی برای جوانان مهیا نبود و آن زمان سخت تر بود. هم پستی های من بازیکنان ملی پوش بودند و سخت بود در تیمی که برای قهرمانی می جنگد به یک جوان اعتماد شود. آن زمان عضو تیم ملی جوانان بودم از آقای نویدکیا تشکر می کنم چون راهنمایی خیلی خوبی از ایشان گرفتم و باعث شد مسیر خیلی خوبی را ادامه بدهم.

 

* خیلی از اخطارهایی که گرفتم حقم نبود
در سالهای قبل اینقدر کارت زرد نمی گرفتم. آن پستی که من بازی می کنم درگیری و چالش ها بیشتر است و باعث می شود کارت های بیشتری بگیرم. حتی در یکی از بازی ها به سیاوش گفتم کمک کن اخطار نگیرم. ما در دفاع فضای خیلی حساس و بزرگی داریم و باید همه را پوشش بدهیم و کار خیلی سختی است. من جایی بازی می کنم که پای تخصصی من نیست که البته ربطی ندارد و این باعث می شود من روی نقطه قوت هایم کار کنم و بیشتر بجنگم و خلاء موجود را پوشش بدهم. من بازی های خودم را خیلی می بینم. خدایی 3، 4 مورد از کارت زردهایی که گرفته ام حقم نبوده است.

 

* شب بازی با پلیس وارد هتل شدند
برای جدایی از شهرخودرو، من باید از جیب شخصی چک صادر می کردم. آن زمان نیز باشگاه استقلال وضعیت مالی خوبی نداشت. من نمی توانستم این چک ها را پرداخت کنم. 3 سال خیلی خوب را در شهرخودرو سپری کردم که جا دارد از آقای مهاجری هم تشکر کنم. شرایط خیلی خوبی نبود و سپس آقای گل محمدی به تیم اضافه شد و شرایط بهتری در تیم پیش آمد و هماهنگی خیلی خوبی داشتیم و فوتبال خیلی خوبی بازی می کردیم. اکنون ناراحتم که اتفاقات خیلی بدی در آن تیم رخ می دهد. شب قبل از بازی با شهرخودرو با پلیس وارد اردو شدند. آقای مجیدی از اعتبار خودشان استفاده کردند و فرصت گرفتند. باید از آقای نامداری تشکر کنم که آن زمان وارد باشگاه شدند و به من کمک کردند. این اتفاق رخ داد و مشکل من حل شد.

 

* درباره سربازی من شیطنت هایی شد
درباره بحث سربازی، یک سری شیطنت ها می شود و من نمی دانم این اتفاقات از کجا می آید و یک سری افراد مصاحبه می کنند که ناراحت کننده است. آقای مجیدی به ما می گویند اگر می خواهی بازیکن بزرگی شوی، گوش بده و گذر کن. به این حرف خیلی فکر می کنم. یک سری افراد مصاحبه هایی می کنند و جوی را علیه بازیکن و یا استقلال راه می اندازند، اما من خیلی بی اهمیت از کنار آن عبور می کنم و حتی یک کلمه هم با یک رسانه ای مصاحبه نکرده ام.


* برای کفالت اقدام کرده ام
من سرباز نیستم. من دفعه قبل به اردوی تیم ملی دعوت شدم و از این قانون استفاده کردم و تا 30 سالگی معاف هستم. این قانون هر 6 ماه یکبار تمدید می شود. چون سازمان نظام وظیفه در این خصوص سخت گیری می کند و اجازه نمی دهد که شما یک بار به تیم ملی دعوت شوی و تا 31 سالگی معاف شوی. حضور شما باید در تیم ملی استمرار داشته باشد. من چندین سال است که می توانم معافیت های جداگانه ای داشته باشم و از معافیت تحصیلی استفاده می کردم. این اتفاقات که رخ داد باعث شد تا من برای معافیت کفالت اقدام کنم. جهت استفاده از قانون ملی پوش بودن، الزامی برای بازی کردن نیست و نام شما در لیست تیم ملی ثبت شود کفایت می کند. به دلیل شرایط کرونا، مربی تیم ملی می تواند بازی به بازی لیست تیم ملی را تغییر دهد. آن فهرست رجیستر تیم ملی نیز باید همیشه آماده باشد و  شما دیدید که بعد از ابتلای بازیکنان تیم ملی به کرونا، سریع تغییر کردند. اگر بازیکنان تیم ملی سرباز باشند یا خیر، دست مربی تیم ملی خالی می ماند.

 

* هر جا بروم به فجرسپاسی نمی روم
من هرجا بروم، فجرسپاسی نمی روم. مدیرعامل این تیم بعد از شکست برابر پرسپولیس در مورد من مصاحبه کرده است. شما بازی را به پرسپولیس باخته ای چرا درباره من صحبت می کنی؟ من قصد بی احترامی به تیم فجر را ندارم. خود من همیشه می گفتم شیراز باید حتما تیم لیگ برتری داشته باشد. بله، آنها می توانند از فرصت در اختیار داشتن بازیکنان سرباز استفاده کنند اما باید احترام هم بگذارند. این خیلی مهم تر است. من دلخور شدم، چون اصلا فضا فضای خوبی نبود که بخواهند درباره من صحبت کنند. این صحبت ها خوب نبود. می دانم که هنوز امکان سرباز شدنم وجود دارد. فکر می کنم سیاوش نیز شرایط من را داشته باشد و اطلاع کاملی از او ندارم. همان قانونی که من تاکنون استفاده کرده ام  سیاوش نیز استفاده کرده است.

 

1686549

 

* وقتی گل می خوریم، حالت رختکن ما خوب نیست
فوتبال یک ورزش گروهی است. اینکه ما گل نمی خوریم بخاطر من، سیاوش، دانشگر یا حسینی نیست و همه از خط جلو زحمت می کشند. آقای مجیدی از ابتدای فصل به ما تأکید کرد که دفاع تیمی را درست کنیم. این دفاع تیمی باعث می شود گل زدن به ما خیلی سخت تر باشد. اگر ما بازی را 3 بر یک ببریم، در رختکن ما حالت خیلی خوبی نیست و بازی را یک بر صفر ببریم خوشحال تریم. حاضریم یک تفاضل گلمان کمتر شود ولی گل نخوریم تا شخصیت تیمی حفظ شود. آقای مجیدی همیشه می گوید دوست دارم شخصیت تیمی حفظ شود. این رویکرد از سمت کادرفنی به ما منتقل شود. تمامی رکوردها روزی شکسته می شود و ما نیز یک روز می بازیم. فقط باید تلاش کنیم و این موفقیت را تا آخر فصل ادامه بدهیم.

 

* آجورلو آرامش را به تیم تزریق کرد
تفاوت میان مدیریت آجورلو و مددی در داشتن آرامش است. این آرامش از رأس یک گروه تا نقطه پایین می آید. وقتی که شما یک مدیرعامل داشته باشید که آرامش را به تیم تزریق کند، همینطور از سرمربی به بازیکن می رسد و ادامه دار می شود. در ابتدای فصل، ما حتی زمین چمن نداشتیم. این برای استقلال که تیم خیلی بزرگی است، زشت است. اینکه ما هر هفته به زمین چمن دیگری برویم خوب نیست و مصدومیت و درگیری های خودش را دارد. با آمدن آقای آجورلو این آرامش به وجود آمد. یک زمین تمرین داریم که نمی گویم خوب است اما به همان هم راضی هستیم. احترام گذاشتن به ما و کادرفنی از سوی مدیریت را شاهد بودیم و این باعث شد تا تفاوت ها احساس شود.

 

* مددی در زمان های بدی مصاحبه می کرد
مددی قبل از بازی ها تمرکز بازیکنان را به هم می ریزد؟ این به دلیل نوع مصاحبه هایشان و زمان آن بود. این خیلی مهم است شما چه روزی و چه زمانی مصاحبه کنید. این حرف ها را نیز در دفتر خود آقای مددی به ایشان گفتم. قبل از بازی با الهلال که به امارات نرفتم، آقای مجیدی به من گفت اگر بحث مالی داری صحبت کنیم. من گفتم پول نمی خواهم و برای بازی الهلال می آیم و حتی با هزینه شخصی خودم بلیط گرفتم.

 

* دریافتی بازیکنان پرسپولیس از ما بیشتر بوده
دریافتی 50 درصدی بازیکنان استقلال؟ اصلا اینگونه نیست و اصلا نمی خواهم درباره تیم رقیب صحبت کنم اما تا جایی که خبر دارم آنها تمام طلب سال گذشته خود را دریافت و تسویه کرده اند و امسال نیز 40 درصد دریافتی داشته اند. این اتفاق برای ما رخ نداده و بین 20 تا 25 درصد واریزی داشته ایم. نه پول گرفته ایم و نه صحبتی کرده ایم. ما این را تجربه کرده ایم و قصد نداریم بخاطر مسائل مالی جو تیم و چیزی که به دست آورده ایم، خراب کنیم. خود آقای آجورلو بیشتر از ما پیگیر مسائل اقتصادی است.


* برای مجیدی بازیکن بزرگ و جوان فرقی ندارد
همیشه باید خوب باشی و خوب تمرین کنی. این برای فرهاد مجیدی فرقی ندارد که طرف بازیکن بزرگ یا جوان باشد. من این را حس کرده ام. همیشه باید در زمین خوب باشی و خوب تمرین کنی تا بتوانی بازی کنی و حقت را بگیری. همه این را دیده اند و هر کسی که حقش بوده، بازی کرده است.

 

* منشا از الفاظ بدی استفاده کرد
درگیری فصل قبل با گادوین منشا؟ من در طول بازی صحبت نمی کنم و سعی می کنم پاس های مثبت به بازیکنان تیمم بدهم. اما اگر احساس کنم بازیکنی بی تربیتی می کند، جلوی او می ایستم. خارجی ها به محض ورود به ایران، الفاظ بد را یاد می گیرند. منشا هم این را یاد گرفته بود و من نیز از این مسئله تعجب کردم و با او وارد درگیری شدم. امسال زیاد سمت من نیامد و چند درگیری درون بازی داشتیم و اتفاق خاصی رخ نداد.

 

1686548

 

* یامگا و ژستد بازیکنان حرفه ای هستند
کوین یامگا و رودی ژستد بازیکنان خیلی حرفه ای هستند و رفتار خیلی حرفه ای دارند. بازیکنانی که وارد ایران می شوند، معمولا درجه 3 یا 4 هستند ولی این دو بازیکن از لیگ های معتبری وارد ایران شده اند و رفتار حرفه ای دارند. من این را به شخصه دیده ام که مثلا اگر ساعت 11 تمرین داریم، آنها ساعت 10 در محل تمرین حضور پیدا کرده و به صورت جداگانه تمرین می کنند. بدنشان را برای یک تمرین خوب آماده می کنند. این رفتارهایی است که از بازیکنان خیلی حرفه ای دیده می شود. تفاوت آنها با بازیکنان داخلی این است که وقت زیادی برای فوتبال می گذارند.

 

* از عدم دعوت به تیم ملی ناراحتم
من ناراحت شدم که به تیم ملی دعوت نشدم. اگر ناراحت نشوم که نمی توانم تلاش کنم. تا روز آخر برای حضور در تیم ملی تلاش می کنم. انتظار داشتم به تیم ملی دعوت شوم. شاید نظر سرمربی تیم ملی چیز دیگری بود. نمی توانم بگویم این دعوت نشدن چقدرش به خاطر کرونا بود و چقدرش فنی. اما من زمان خیلی بدی کرونا گرفتم و این من را خیلی اذیت می کرد که چرا نمی توانم بازی کنم و خودم را به سرمربی تیم ملی اثبات کنم.

 

* مجیدی امسال صبورتر شده است
آقا فرهاد هر زمان که صحبت می کند می گوید باید این را به خودتان بقبولانید که می توانید قهرمان جام حذفی نیز بشوید و حتی حساسیت های بیشتری را در بازی های حذفی نشان می دهد. من دلی حس می کنم که ایشان امسال صبورتر شده اند. کاری به صحبت ها یا برخوردهایشان با دیگران ندارم. آنگونه که در تمرینات دیدم ایشان صبورتر هستند.

 

* نیمکت فولاد جنگ روانی زیادی داشت
داوری های این فصل از فصل قبل بهتر بود. نسبت به امکانات و پولی که به آنها داده می شود، نباید از آنها خیلی انتظار داشت. وقتی شما می بینید بازیکن حریف خیلی با داور صحبت می کند و قصد دارد جنگ روانی درست کند، به نظر من خوب نیست و این کار را برای داور خیلی سخت می کند. در بازی با فولاد جنگ روانی زیادی از روی نیمکت وارد زمین مسابقه می شد.

 

* طارمی سخت ترین مهاجمی است که روبرویش بازی کرده ام
یکی از سخت ترین مهاجمانی که برابر او بازی کرده ام مهدی طارمی است. الان آن ثبات در خط حمله تیم ها وجود ندارد ولی از شیمبا خوشم می آید. مهدی طارمی جایگیری های فوق العاده ای دارد و من به عنوان یک مدافع همیشه از آن جایگیری ها می ترسم. او در نقطه کور دفاع می ایستد که اگر یک ثانیه حواستان نباشد، گلزنی می کند.

 

1686547

 

* به 2 امتیاز گل گهر دل نبسته ایم
ما اصلا به 2 امتیاز بازی با گل گهر دل نبسته بودیم که بخواهد این امتیازات به ما داده شود یا نه. روزی که این اتفاق افتاد اصلا به آن فکر هم نمی کردیم. اگر این رأی برگردد تأثیر منفی روی ما نخواهد گذاشت. ما باید بدانیم که فقط بازی با گل گهر نیست و 15 بازی دیگر داریم و چرا باید به 2 امتیاز دیدار با گل گهر فکر کنیم؟ برای استقلال خیلی افت دارد که این دیدگاه را داشته باشیم. ما از هیچ تیمی نمی ترسیم و دوست داریم بازی کنیم و خودمان را نشان دهیم. دیدگاه ما این است که برای ما بازیکنان فرقی ندارد.

 

* آجورلو پیشنهاد تمدید 2 ساله به من داد
پایان فصل قراردادم تمام می شود و آقای آجورلو به من پیشنهاد تمدید 2 یا 3 ساله داده اند، همانجا به ایشان گفتم چشم. اگر فضا و امکانات بهتر باشد، تمام بازیکنان دوست دارند تمدید کنند. من در جایگاهی نیستم که درخصوص جذب بازیکن صحبت کنم ولی تیمی که قصد قهرمانی دارد باید ابزارهای خیلی خوبی داشته باشد.

 

* پین مربی با دانشی است
گابریل پین خیلی با دانش است. به نظرم کسانی که به جزئیات اهمیت زیادی بدهند، پیشرفت می کنند. با توجه به تجربه ای که پین دارد، احساس کردم یک نکات جزئی و ریز به مجیدی یا بازیکنان منتقل می کند و این همان کمکی است که ایشان می تواند به تیم داشته باشد.

 

* بزرگترین ضرر را از داوری داشته ایم
ما سودی از داوری نبرده ایم. بزرگترین ضرر ما از داوری در دربی بود و پنالتی که روی ژستد گرفته نشد و مانند آن را در بازی مس گرفتند.

دیدگاه‌ها