کد خبر : 1807232 | 08 بهمن 1400 ساعت 15:00 | 34.1K بازدید | 20 دیدگاه

برای بهره‌برداری مناسب از برنابئوی جدید

قرارداد 400 میلیون یورویی رئال با کمپانی آمریکایی

رئال مادرید با کمپانی "LEGENDS" برای قراردادی 25 ساله به ارزش 400 میلیون یورو به توافق رسید تا برنابئوی جدید را به بهترین منبع درآمدزایی تبدیل کند.

قرارداد 400 میلیون یورویی رئال با کمپانی آمریکایی

به گزارش "ورزش سه"، بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از مارس 2020 وارد فاز نهایی خود شد و رئال در دوران پاندمی کرونا به ورزشگاه دی استفانو نقل مکان کرد. پس از یک فصل و نیم دوری از برنابئو، رئال به ورزشگاه اختصاصی خود بازگشت و فصل جاری تمام بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار کرده ولی افتتاح رسمی برنابئوی جدید یک سال بعد و دسامبر 2022 خواهد بود.

 

1686569

 

 

طبق گزارش مارکا، رئال مادرید روز گذشته با کمپانی آمریکایی "Legends" قراردادی 25 ساله منعقد کرده و حق استفاده از 20 درصد فضای ورزشگاه را نیز در اختیار این کمپانی گذاشته است. "Legends"، متخصص در تجاری‌سازی اماکن ورزشی است و 25 درصد سهام باشگاه بسکتبال سن آنتونیو اسپرز را نیز در اختیار دارد. کمپانی ای که در نتیجه اتحاد تجاری دو باشگاه بیسبال نیویورک یانکیز و فوتبال آمریکایی دالاس کوبوی شکل گرفته است.

بر اساس تخمین مارکا، رئال مادرید می تواند سالانه از این قرارداد تا 440 میلیون یورو سود کند در حالی که دو سال پیش رئال مادرید سود خالص حاصل از نوسازی ورزشگاهش را 150 میلیون یورو تخمین زده بود.

 

 

1686570

 

 

البته قرار نیست "Legends" به رئال مادرید سالانه این مبلغ را پرداخت کند. پیش بینی شده که ورزشگاه 300 روز در سال باز باشد و دیگر تنها محل برگزاری بازی تیم اول رئال نخواهد بود. قرار است بازی های تیم زنان و نیز بسکتبال رئال نیز در آن برگزار شود. ضمن اینکه برگزاری کنسرت ها، بهره برداری از رستوران ها و فروشگاه های درجه یک و برند جهانی برنابئوی جدید نیز می توانند رئال را به درآمد قابل توجهی برساند.

 

 

1686571

 

 

برگزاری بازی بین تیم بسکتبال رئال و سن آنتونیو در برنابئو یکی از اقدامات پیش بینی شده پس از افتتاح رسمی برنابئوی جدید است. بازسازی برنابئو بین 800 تا 900 میلیون یورو هزینه دارد  ولی رئال خوشبین است به لطف کمپانی "Legends" و بهره برداری مناسب از امکانات ورزشگاه، خیلی زود این مبلغ را جبران کند.

 

دیدگاه‌ها