کد خبر : 1807321 | 08 بهمن 1400 ساعت 21:08 | 178.8K بازدید | 74 دیدگاه

آخرین وضعیت پرسپولیس بعد از استعفای سرمربی 

شرط سخت گل‌محمدی برای هفتاد و دو ساعت!

شرطی که گل‌محمدی برای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تعیین کرده شاید در سه روز مهلت غیرقابل انجام باشد!

شرط سخت گل‌محمدی برای هفتاد و دو ساعت!

به گزارش ورزش سه، سرمربی پرسپولیس در اقدامی که وعده آن را داده بود، روز چهارشنبه و بعد از اعتصاب بازیکنانش از سمت خود در این تیم استعفا کرد تا شوک بزرگی به مدیریت و هواداران آن بدهد.

 

او از 23 دی 98 که کنار محمدحسن انصاریفرد عکس یادگاری خود را ثبت کرد تا روز گذشته که نزدیک به 25 ماه در این باشگاه حضور داشت، اتفاقات مختلفی را تجربه کرد و در نهایت  تصمیم گرفت در این مقطع استعفا بدهد.

 

افتخارات 
بازگشت یحیی گل محمدی به پرسپولیس هرچند در آن مقطع با توجه به موفقیت این تیم با گابریل کالدرون و اتفاقاتی که در رابطه با جدایی سرمربی آرژانتینی شکل گرفته بود، مخالفانی نیز داشت، اما با موفقیت وی کم کم شرایط را کاملا به نفع او کرد. قهرمانی با پرسپولیس در اولین فصل و تداوم این مهم در فصل بعد از آن. حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و در نهایت هم دستیابی به سوپرکاپ او را نیز هم مسیر با برانکو ایوانکوویچ نشان می‌داد تا کمتر کسی نقد ویژه‌ای در رابطه با عملکردش روی نیمکت سرخ‌ها داشته باشد. 
اما یحیی گل محمدی در زمان حضور در پرسپولیس مصائب بزرگی را هم تجربه کرد. مشکلاتی که عمده آن مربوط به مسائل مالی، تغییرات مدیریت و البته بسته بودن مداوم پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بود. 

 

4 پنجره طی 25 ماه!
ابتدا از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی شروع کنیم؛ هرچند عمدتا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی به بعد از بازه نقل و انتقلات منتهی شد یا اینکه سرخ‌ها توانستند به طریق مختلف به خواسته خود در نقل و انتقالات دست یابند، اما جالب است بدانید که در دوره مربیگری یحیی گل محمدی او 4 محرومیت نقل و انتقالاتی را تجربه کرد. محرومیت نقل و انتقالاتی مربوط به شکایت برانکو ایوانکوویچ، ماریو بودیمیر، گابریل کالدرون و کریستین اوساگوآنا از جمله این حکم‌ها در دوره مربیگری سرمربی مستعفی پرسپولیس بوده است. 

 

البته همانطور که گفتیم عمده این محرومیت‌ها و حکم آنها در بازه خارج از مهلت نقل و انتقالاتی صادر شده بود اما فشار بزرگی به مجموعه سرخ‌ها برای تامین منابع مالی مربوط به آن شکل داد. یحیی از زمان بازگشت به پرسپولیس در مقطع ابتدایی حضورش اوساگوآنا، آنتونی استوکس، فرشاد فرجی، آرمان رمضانی، احسان پهلوان، حامد لک، میلاد سرلک، سعید آقایی، علی شجاعی، عیسی آل کثیر، محمد شریفی، مهدی مهدی خانی، شهریار مغانلو، مهدی ترابی، حامد پاکدل، رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، منوچهر صفروف و وحدت هانونف را به خدمت گرفته است. جذب 20 بازیکن طی 25 ماه و عبور از 4 محرومیت نقل و انتقالاتی البته می‌تواند نشان دهد که مدیران وقت به خوبی از این چالش عبور کرده‌اند. با این حال نگرانی یحیی مربوط به این موضوع بوده که تیمش همواره شرایطی را دنبال کرده که جذب بازیکن مدنظر با اما و اگرهای محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه بوده است. 

 

 

در دوره سرمربیگری یحیی گل‌محمدی، 5 مدیرعامل روی صندلی مدیریت باشگاه تکیه زدند و چهار بار هم پنجره نقل و انتقالاتی بسته شد.


پنج تغییر مدیریتی طی 25 ماه
سرمربی سرخ‌ها از زمان حضورش روی نیمکت پرسپولیس 5 مدیر را روی صندلی ریاست آن دیده است. او ابتدا با محمدحسن انصاریفرد قرارداد بست اما در ادامه رسول پناه به عنوان مدیر کار را در این باشگاه دنبال کرد. مدیری که بزرگترین کشمکش دوران مربیگری‌اش را البته با وی داشت و هنوز هم ادامه دارد. با این حال با رفتن رسول پناه، جعفر سمیعی به عنوان سومین مدیر در باشگاه پرسپولیس در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی حاضر شد. بعد از رفتن سمیعی نوبت به مجید صدری رسید و در نهایت هم در حال حاضر رضا درویش مدیریت تیم را در دست گرفته است. 


سرمربی سرخ‌ها البته بیشترین چالش را در دوران حضور در این تیم با مهدی رسول پناه داشت و با چهار مدیر دیگر اخبار خاصی مربوط به اختلاف سلیقه و مشکل به بیرون درز پیدا نکرده است. اما مساله همان عدم ثبات در دوران مدیریت وی بوده است. مدیرانی که بعضا عمر حضورشان به کمتر از 5 ماه در دوره سرمربیگری یحیی گل محمدی قد کشیده است. 

 

البته این مساله هم در دوره برانکو ایوانکوویچ نیز وجود داشت؛ سرمربی کروات اسبق پرسپولیس که او نیز در بخش افتخارات شرایطی تقریبا مشابه با یحیی گل محمدی دارد، در ابتدا با نژادفلاح کار را استارت زد و در ادامه علی اکبری طاهری، گرشاسبی و عرب مدیران بعدی او طی 4 سال حضورش در ایران لقب گرفتند. همان مشکلات همیشگی در خصوص محرومیت، مشکلات مالی و عدم ثبات در دوره مربی کروات اسبق سرخ‌ها نیز وجود داشت.

 

1686735

 

*مکالمه با پیروانی و استعفا 
 صبر یحیی گل محمدی در نهایت روز چهارشنبه به سر رسید. او که با وعده پرداخت مطالبات از سوی مجید صدری پیش از جدال با فجرسپاسی مواجه شده بود، درست در روز این وعده او را از سمت خود کنار رفته دید و بعد از آن مجبور به اعتماد به رضا درویش شد. مدیرعامل جدید پرسپولیس نیز وعده داده بود که بعد از دیدار با فولاد خوزستان مطالبات بازیکنان به حساب آنها واریز خواهد شد. اقدامی که البته صورت نگرفت و اعتصاب بازیکنان را در پی داشت تا یحیی که پیش از این از طریق اطرافیانش خبر مربوط به استعفای احتمالی‌اش را پمپاژ کرده بود، اینبار بعد از گفتگوی کوتاهی که با بازیکنانش داشت، بعد از خروج آنها از مجموعه شهید کاظمی، تصمیمش را نهایی کرده و استعفایش را تقدیم افشین پیروانی کند. استعفایی که بازتاب زیادی در میان هواداران داشت و آنها را به شدت علیه مدیریت جدید شوراند. 

 

1686730

 

اولین تمرین تیم پرسپولیس بعد از اعتصاب، در غیاب یحیی و با حضور حمید مطهری برگزار شد.

 

*72 ساعت برای عمل به وعده ها 
او تا شب گذشته از مذاکره و صحبت با مدیران پرسپولیس خودداری کرد و دیشب با درویش به گفت‌و‌گو نشست. همچنین یحیی با حضور تلفنی در برنامه ورزش و مردم درباره محتوای مکالمه‌اش با مدیرعامل جدید پرسپولیس صحبت کرد و گفت که مشکلی با درویش ندارد اما برای حل مشکلات تا دوشنبه فرصت می‌دهد تا به این شکل مشخص شود درویش برای حل مشکلات 72 ساعت بیشتر فرصت ندارد.

 

یحیی امروز هم در اولین جلسه تمرینی پس از تعطیلی و اعتصاب بازیکنان شرکت نکرد تا مشخص شود روی استعفای خود پافشاری خواهد کرد. نکته مهم اینکه اعضای تیم پرسپولیس در فصل 28 درصد قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و از سوی دیگر هم یحیی گل‌محمدی به وضعیت زمین تمرینی و ناکامی در نقل و انتقالات معترض است و باید دید آیا درویش می‌تواند یحیی را در پرسپولیس حفظ کند یا خیر؟

 

او البته در حاشیه مراسم سالگرد زنده یاد میناوند، با نوعی سهل انگاری به پرسش خبرنگاران پیرامون استعفای گل‌محمدی پاسخ داد و گفت که پرسپولیس خانه یحیی است و در این تیم خواهد ماند اما شاید بازگشت یحیی به تیم اینقدرها هم ساده نباشد...

 

 

یکی از مهمترین شروط گل محمدی پرداخت نیمی از قراردادها تا روز دوشنبه بوده است؛خواسته‌ای که با توجه به شرایط مالی پرسپولیس برای مدیرعامل جدید این تیم اجابت ناپذیر است.حال باید دید گل‌محمدی که برای تمدد اعصاب به سفر رفته تا کجا روی این خواسته می‌ایستد.

دیدگاه‌ها