کد خبر : 1809063 | 17 بهمن 1400 ساعت 13:04 | 16.9K بازدید | 4 دیدگاه

استخدام رشید برای یک ماموریت سخت؛

چرا کنت نتوانست جانشین نیازمند باشد؟ (آمار)

پیام نیازمند طی سه سال حضور در تیم فوتبال سپاهان عملکرد خیره‌‍کننده‌ای داشت تا کار برای هر دروازه‌بانی که به‌عنوان جانشین او می‌آید، بسیار سخت باشد.

به گزارش "ورزش سه"، در ابتدای لیگ هجدهم بود که پیام نیازمند به‌عنوان اولین خرید امیرقلعه نویی معرفی شد و این بازیکن تا پایان لیگ بیستم به‌مدت سه فصل در چارچوب دروازه طلایی‌پوشان حاضر بود؛ سه فصلی که با آمار خیره‌کننده حضور در تمامی بازی‌های رسمی (لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا) همراه بود و او طی این مدت توانست با پشت سر گذاشتن نام بزرگان فوتبال ایران نظیر حجازی و عابدزاده، خودش را بالاتر از حسین حسینی به‌عنوان دروازه‌بانی که توانسته بیشترین دقایق گل نخوردن یعنی 940 دقیقه را به نامش ثبت کند مطرح شود.


به‌واسطه همین عملکرد دروازه‌بان سپاهان در پایان لیگ نوزدهم با پیشنهاداتی از فوتبال پرتغال مواجه شد ولی شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این سنگربان را به هم ریخت تا یک فصل دیگر سپاهان در خط دروازه بدون دغدغه به کارش ادامه بدهد.

 

1689121


پیش از پایان لیگ بیستم اما خبر جدایی نیازمند از سپاهان و پیوستنش به پورتیموننزه قطعی شده بود و مدیران باشگاه سپاهان زمان زیادی برای انتخاب جانشین او داشتند؛ انتخابی که پس از گذر از نام‌هایی نظیر رشید مظاهری به کریستوفر کنت اتریشی رسید. این دروازه‌بان شروع خوبی در رقابت‌های لیگ برتر داشت، اما از مصاف با ذوب آهن نشان داد که می‌تواند یکی از نقاط نه چندان قدرتمند سپاهان باشد و در ادامه از هفته هشتم تا هفته شانزدهم نیز شاهد عملکرد پرانتقادی از او بودیم و این سنگربان طی 16 مسابقه 13 مرتبه توپ را از درون دروازه‌اش خارج کرد و 6 شکست را طی 16 مسابقه سپری شده از لیگ تجربه کرد تا محرم نویدکیا علی‌رغم حمایت همیشگی از انتخابش و عملکرد این دروازه‌بان، درنهایت تصمیم به انتخاب رشید مظاهری برای تقویت تیمش در نیم فصل دوم بگیرد.

 

1689119

 


آمار کنت در مقایسه با پیام نیازمند نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. مهار شوت نیازمند در هر مسابقه تفاوت معناداری با کنت اتریشی دارد و در خروج‌ها نیز این تفاوت معنادارتر است تا کنت که قد و قامت بالایی هم ندارد، عملکرد کاملا ضعیف‌تری نسبت به گلر ملی‌پوش فصل گذشته سپاهان و فعلی تیم پورتیموننزه پرتغال داشته باشد. در مورد گل خورده هم که کاملا همه چیز مشخص است و باز هم کنت عمکلرد به مراتب پایین‌تری ارائه کرده است.
سپاهان در نیم فصل اول مسابقات عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست خودش را برخلاف انتظارات به‌عنوان مدعی‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات معرفی کند. آنها البته شروع خوبی داشتند ولی در ادامه ضعف‌های‌شان در بخش هجومی، خط دفاعی و به‌ویژه خط دروازه به‌چشم آمد و نتوانستند رتبه‌ای بهتری از سومی را کسب کنند.


تعطیلات زمستانی اما فرصتی برای محرم نویدکیا و سایر دستیارانش بود که در مقطعی نیز تصمیم به استعفا گرفتند. آنها حالا یک قدم بزرگ برای تغییر شرایط تیم برداشته‌اند و با اضافه شدن رشید مظاهری به ترکیب اصلی طلایی‌پوشان احتمالا شاهد آمار بهتری در نیم فصل دوم در این منطقه مهم از زمین خواهیم بود. البته در این بین رشید مظاهری نیز با چالش بزرگی مواجه است و باید دید پس از سپری کردن یک و نیم سال پر فراز و نشیب در استقلال، چطور بازگشتش به‌عنوان مرد شماره یک سپاهان را نشان خواهد داد.

 

1689120

 

1689122

رشید طی دوران کارلوس کی‌روش یکی از بازیکنان مورد وثوق این مربی و سنگربان تیم پس از بیرانوند بود، اما پس از جدایی از ذوب آهن رفته رفته جایگاه خود را از دست داد و حالا امیدوار است بازگشت دوباره به اصفهان برای او و نماینده اصفهان خوش یمن باشد.

دیدگاه‌ها