کد خبر : 1811000 | 28 بهمن 1400 ساعت 08:52 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

کودتای گوانگژو علیه پنج ستاره برزیلی

باشگاه گوانگژو، قهرمان هشت دوره سوپرلیگ چین، جدایی پنج بازیکن چینی متولد برزیل خود را تایید کرد، زیرا باشگاه همچنان به کاهش بودجه به دلیل مشکلات مالی مالکان ادامه می‌دهد.

کودتای گوانگژو علیه پنج ستاره برزیلی

به گزارش ورزش سه ، گوانگژو در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد که قرارداد همکاری با این پنج نفر شامل الکسون، ریکاردو گولارت، آلن کاروالیو، آلویزیو و فرناندو هنریکه همگی پس از مذاکرات دوستانه توسط باشگاه فسخ شده است.


باشگاه گفت: "ما صمیمانه از این پنج بازیکن به‌خاطر تمام افتخاراتی که برای گوانگژو به‌دست آورده‌اند تشکر می‌کنیم و برای این پنج بازیکن بهترین‌ها را در آینده آرزو می‌کنیم." 
الکسون با گوانگژو در سال‌های 2013 و 2015 قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد و گولارت عضو تیم قهرمانی قاره‌ای در سال 2015 بود. این دو قبلاً به برزیل بازگشته‌اند و گولارت در اواخر سال گذشته به سانتوس پیوست.


هر پنج بازیکن طی تلاش مقامات برای افزایش استعداد در دسترس  تیم‌های ملی در حالی که این کشور به دنبال پایان دادن به غیبت دو دهه‌ای از جام جهانی بود، تابعیت چین را دریافت کرده بودند اما با این حال، این حرکت‌ها تفاوت چندانی در شانس تیم ملی ایجاد نکرده، زیرا چین با وجود دو بازی باقی‌مانده در مرحله مقدماتی آسیا، نمی‌تواند به جام جهانی قطر راه پیدا کند.


در عین حال با این تصمیم، گمانه زنی‌ها در مورد سرنوشت گوانگژو به دلیل مشکلات مالی مالکان افزایش یافته است. این باشگاه در سال گذشته در سوپرلیگ چین سوم شد، که پایین‌ترین رتبه آنها از زمان صعود به لیگ برتر در سال 2011 است. مربی ایتالیایی باشگاه فابیو کاناوارو که این باشگاه را در سال 2019 به سوی عنوان قهرمانی هدایت کرد، در اواسط فصل کنار رفت و تیم در حال حاضر توسط ژنگ ژی بازیکن سابق چین هدایت می‌شود.

دیدگاه‌ها