کد خبر : 1811530 | 30 بهمن 1400 ساعت 18:30 | 70.6K بازدید | 20 دیدگاه

پس از 1030 روز بدون شوت در چارچوب؛

یک اتفاق غیرقابل باور دیگر درباره سپاهان (‌آمار)

سپاهان در هفته هجدهم در شرایطی مقابل هوادار متوقف شد که موفق به زدن حتی یک شوت به دروازه حریف نشد.

یک اتفاق غیرقابل باور دیگر درباره سپاهان (‌آمار)

به گزارش "ورزش سه"، آخرین باری که چنین آماری برای سپاهان ثبت شد به 1030 روز پیش و زمانی بر‌می‌گردد که سپاهان تحت هدایت امیرقلعه‌نویی در هفته بیست‌وهفتم لیگ 98-97 مقابل پرسپولیس برانکو در ورزشگاه آزادی به تساوی صفر صفر رسید. در آن مسابقه هیچ‌یک از 6 شوت سپاهان درون چارچوب دروازه پرسپولیس قرار نگرفت و با همین تساوی، سپاهان نتوانست مانع سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس شود. 


سپاهان که با 85 شوت در چارچوب تا پایان هفته هفدهم میانگین 5 شوت در چارچوب در هر مسابقه را ثبت کرده بود و همچنان بهترین تیم لیگ در این شاخص محسوب می‌شود، در هفته هجدهم موفق نشد این عدد را بهبود ببخشد.


آن‌ها که امیدوار بودند در نیم‌فصل دوم با به ثمر رساندن موقعیت‌های پرشمارشان فاصله خود را با صدر جدول کم کنند و چه بسا به بالای آن برسند، در بازی مقابل هوادار با مشکل بزرگ‌تری مواجه شدند. آن‌ها از پنج شوتشان تنها دو شانس گل‌زنی به‌وجود آوردند که هیچ‌کدام دروازه‌بان هوادار را مجبور به واکنش نکرد.

1692689

 

1692695

 

این ترکیب سپاهان همان ترکیبی است که در مصاف با نفت مسجد سلیمان موفق شده بود بارها به دروازه تیم حریف شوت بزند و چهار مرتبه هم دروازه شاگردان فکری در نقش جهان باز شد، اما در اکباتان و ورزشگاه دستگردی سرنوشت دیگری انتظار مهاجمان تشنه گل سپاهان را می‌کشید.

 

1692694

خط دفاعی سپاهان تنها منطقه‌ای بود که محرم نویدکیا پس از تساوی مقابل تیم فوتبال هوادار در رابطه با عملکرد آن مثبت صحبت کرد. نویدکیا در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان در روز محرومیت گولسیانی از نژادمهدی و پورقاز در قلب خط دفاعی استفاده کرد و مطابق معمول سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی دست به ترکیب تیم برنده نزد.

 

1692691

شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده در مصاف با هوادار علاوه بر اینکه نتوانستند تعداد گل‌هایشان را از عدد 5 و 4 بیشتر کنند، در زدن شوت به دروازه هم ناکام بودند تا بار دیگر ابهام چگونگی شکل گیری خط هجومی سپاهان در هفته‎‌‎‌های باقی مانده و همین‌طور رقابت‌های آسیایی، بزرگ‌ترین ابهام و دغدغه کادر فنی تیم باشد.

1692692

 

جنگندگی تیم فوتبال هوادار که مهم‌ترین خصیصه این تیم به‌شمار می‌رود، در مصاف با سپاهان اجازه هنرنمایی به بازیکنان سپاهان را نداد. البته آنها در یکی دو موقعیت هم خوش‌شانس بودند و اگر به‌عنوان مثال ضربه سر حسینی روی ارسال نورافکن در قاب دروازه قرار می‌گرفت، شاید سپاهانی‌ها با سه امتیاز به اصفهان بازمی‌گشتند.

1692693

 

با حضور رشید مظاهری سپاهان انسجام بهتری در خط دروازه و همین‌طور خط دفاعی پیدا کرده، اما آنها در آخرین دیدار با معضل جدیدی آشنا شده‌اند.

 

1692690

 

محرم نویدکیا در حال تجربه سخت‌ترین روزهای حضورش در کسوت مربیگری است. تیم او برخلاف نیم فصل دوم لیگ بیستم، نه در دفاع خیلی خوب است و نه در حمله می‌تواند در رسیدن به گل ثبات داشته باشد. با این حال همچنان 12 دیدار لیگ و همینطور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پیش روی سرمربی جوان سپاهان قرار دارد و او می‌تواند در این مدت با عملکردی که ارائه می‌کند، از توانایی‌های خود در نقش جدید دفاع کند، وگرنه احتمالا همانند امیرقلعه نویی وداعی تلخ در انتظار محبوب‌ترین بازیکن تاریخ سپاهان خواهد بود.

دیدگاه‌ها