کد خبر : 1811653 | 01 اسفند 1400 ساعت 14:20 | 29K بازدید | 1 دیدگاه

هت‌تریک محمد محبی مقابل استقلال (عکس)

لیگ فوتبال باشگاهی در دهه 1360، اوج مسابقات فوتبال در ایران بود.

به گزارش "ورزش سه" دارایی یکی از تیم‌های مشهور فوتبال ایران است که دوره‌ی درخشش در رقابت‌های باشگاهی به ابتدای جدی‌شدن این ورزش در ایران باز می‌گردد، تیمی که به مرور و در اواخر دهه 1360 منحل شد و نامش برای همیشه به موزه رفت.

این بریده هفته‌نامه‌ی کیهان ورزشی از مسابقه‌ای در سال 1361 است که با زدن 6 گل و تساوی 3-3 به پایان رسیده است؛ جالب است که گلزنان استقلال چهره‌های مشهور تاریخ این باشگاه هستند، حسن روشن و پرویز مظلومی که برای خود تمام‌کننده بزرگی بودند.

هر سه گل تیم دارایی توسط محمد محبی به ثمر رسیده، بازیکنی که سابقه‌ی یک دور دعوت به تیم ملی را در دهه 1360 دارد و یکبار هم تیم نیروی هوایی، آقای گل رقابت‌های لیگ باشگاهی تهران شده است. جالب این‌که این هت‌تریک در زمانی رقم خورده که هنوز با وجود ابداع واژه «هت‌تریک»، این اصطلاح در فوتبال ایران شناخته شده نبود و بنابراین اثری از این کلمه در گزارش بازی نیست.

1692965

 

فهرست بازیکنان هم نکات جالبی در خود دارد، از جمله کاپیتانی حسن روشن برای استقلال و مربیگری ناصر حجازی و به میدان آمدن ویگن زینلی هافبک ارمنی‌تبار در ترکیب استقلال؛ دارایی هم از منصور فریادشیران، یکی دیگر از برادران فریادشیران در ترکیب خود استفاده کرده و جعفر مختاری‎فر ستاره سال‌های بعد استقلال نیز در جمع آبی‌آسمانی‌پوشان دارایی به میدان رفته است.

دروازه‌بان ذخیره هم کسی جز محمد رزم‌جو نیست، گلری که بعدها در هفته‌نامه‌ی دنیای ورزش می‌نوشت و علاقه‌مندان به فوتبال او را از حضورش در برنامه‌های مختلف در دهه 1370 به خاطر دارند.

دیدگاه‌ها