کد خبر : 1811809 | 02 اسفند 1400 ساعت 12:48 | 16.7K بازدید | 3 دیدگاه

وقتی آرزو داشتیم یک ست از شرق بگیریم(عکس)

والیبال ایران در جام ملت های آسیا 2003 بعد از 28 سال بار دیگر موفق به کسب مدال برنز آسیا شد.

وقتی آرزو داشتیم یک ست از شرق بگیریم(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاید برای نسل جدید که والیبال را دنبال می کنند، باورش کمی سخت باشد که روزی برای کسب مدال برنز جام ملت های آسیا از اعضای تیم ملی ایران و ستاره های نامدار آن نسل تجلیل شد. 
19 سال قبل تیم ملی والیبال ایران با ترکیب احسن الله شيركوند، پيمان اكبري، بهنام محمودي، محمد تركاشوند، اميرحسين منظمي، امير حسيني، عليرضا نادي، محمد شريعتي، محمود افشار دوست، محمد منصوري، عباس قاسميان و افشين اوليايي به سرمربیگری پارک کی وون کره ای در جام ملت های آسیا 2003 تیانجین چین شرکت کرد. 
بعد از اینکه والیبالیست های ایرانی در سال های 1999 و 2001 موفق به گرفتن یک و دو ست از ژاپن شده بودند، در جام ملت های 2003 برای اولین بار توانستند سامورایی ها را از پیش رو بردارند تا با این شروع طوفانی به عنوان صدرنشین به دور دوم مسابقات بروند. 
در دور دوم نیز شاگردان پارک پس از شکست سه بر یک برابر کره جنوبی، در یک بازی حساس برای صعود به دور نهایی برابر هندوستان که آن زمان معروف به گربه سیاه ایران بود، با نتیجه سه بر دو پیروز شدند تا به دور نهایی راه پیدا کنند. 
ایران در مرحله نیمه نهایی برابر چین میزبان سه بر یک شکست خورد تا برای کسب عنوان سومی در یک جدال نزدیک و تماشایی برابر استرالیا قرار بگیرد. ستاره های والیبال ایران با نتیجه سه بر دو این دیدار جذاب را به سود خود به پایان بردند تا بعد از 28 سال بار دیگر به مدال برنز جام ملت های آسیا دست پیدا کنند.
این اتفاق باعث شد تا در بازگشت تیم ملی والیبال به کشور، اعضای تیم مورد استقبال و تقدیر قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها