کد خبر : 1811988 | 03 اسفند 1400 ساعت 15:37 | 19.5K بازدید | 12 دیدگاه

همه چیز در دستان کریم و کورتوا

34 سال بعد، فرصت برابری رئال با یک رکورد تاریخی

رئال مادرید پس از 34 سال می تواند هم قهرمان لالیگا شود و هم دو عنوان فردی ال پیچیچی و زامورا به بازیکنان این تیم تعلق بگیرد.

34 سال بعد، فرصت برابری رئال با یک رکورد تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید پس از گذشت 6 ماه از فصل جاری توانسته یک جام به دست بیاورد و هنوز در دو رقابت دیگر نیز شانس قهرمانی دارد. 
 

رئال ماه پیش در ریاض عربستان با پیروزی بر بیلبائو فاتح سوپرکاپ شد، در لالیگا با قاطعیت صدرنشین است و در لیگ قهرمانان نیز باید برای صعود به یک چهارم نهایی، بازی برگشت خود برابر پی اس جی را با دو گل اختلاف پیروز شود. همه چیز به بازی 9 مارس(18 اسفند) بستگی دارد و باید دید رئال می تواند شکست 1-0 دور رفت را جبران کند یا خیر.

 

1692840

 

با این حال بر کسی پوشیده نیست که شانس اصلی رئال برای کسب یک جام دیگر در فصل جاری، مربوط به لالیگاست. جایی که پس از 25 هفته با شش امتیاز بالاتر از سویا در صدر قرار دارد. رئال مادرید همچنین می تواند پس از 34 سال با یک رکورد قدیمی خود نیز برابری کند. 

فصل جاری کریم بنزما با 18 گل زده صدرنشین جدول گلزنان است و تیبو کورتوا نیز با 10 کلین شیت و دریافت 20 گل در 25 بازی(0.8 گل در هر بازی) بهترین دروازه بان لالیگا محسوب می شود. تنها خرونیمو رویی و اونای سیمون دروازه بان های ویارئال و بیلبائو چنین آماری دارند با این تفاوت که تعداد بازی های کمتری انجام داده اند.

 

1691737

 

کریم بنزما را در جدول ال پیچیچی، مهاجمانی چون رائول دی توماس از اسپانیول و وینیسیوس هم تیمی او در رئال با 13 گل تعقیب می کنند. سپس به خوانمی و خوسلو با 12 گل می رسیم. بعید به نظر می رسد کریم در فاصله 13 هفته تا پایان و در فصلی که لیونل مسی دیگر برای بارسا بازی نمی کند، شانس آقای گلی را از دست بدهد. او در بازی اخیر رئال برابر آلاوس، یکی از سه گل رئال را به ثمر رساند.

فصل 88-1987 رئال علاوه بر قهرمانی لالیگا، دو عنوان ال پیچیچی و زامورا را نیز به خود اختصاص داده بود. هوگو سانچز با 29 گل، ال پیچیچی و پاکو بویو با دریافت 23 گل در 38 بازی(0.65 گل در هر بازی) عنوان زامورا را کسب کرد. 34 سال بعد رئال این شانس را پیدا کرده تا ضمن قهرمانی لالیگا، دو عنوان ال پیچیچی و زامورا را نیز به خود اختصاص دهد. این اتفاق رخ خواهد داد؟
 

 


 

دیدگاه‌ها