کد خبر : 1812066 | 03 اسفند 1400 ساعت 22:34 | 64.4K بازدید | 11 دیدگاه

فردا کمال و استنلی باز به هم آرنج می‌زنند؟

کی‌روش؛ از زد و خورد و دشمنی تا انتقال به پرسپولیس!

مهم‌ترین بازیکن گل‌گهر در تقابل با پرسپولیس، کی‌روش استنلی سوارز خواهد بود؛ بازیکنی با خاطره‌های ویژه از دیدار با تیم سرخ‌پوش تهران.

به گزارش "ورزش سه"، کی‌روش استنلی را حالا می‌توان یکی از مهاجمان با سابقه فوتبال ایران قلمداد کرد؛ بازیکنی که در چند فصل متوالی با تیم هایی که عمدتا تحت هدایت امیر قلعه‌نویی بوده‌اند در لیگ برتر به میدان رفته و با شرایط فیزیکی مناسب یکی از گلزنان این لیگ بوده است.

کاشف کی‌روش استنلی برای فوتبال ایران امیر قلعه‌نویی بود که در ۲۸ سالگی این بازیکن را از یک تیم برزیلی به خدمت گرفت و به ذوب آهن اصفهان آورد؛ تیمی که آخرین روزهای خوب خود را در همان سالها و با حضور کی‌روش در خط حمله‌اش سپری کرد.

او این بار در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت ک پیراهن تیمی جدید را برتن کرده و در کنار گادوین منشا (مهاجم سابق پرسپولیس) مهره خطرناک تیم قلعه نویی محسوب می‌شود؛ اما آشنایی تیم سرخپوش پایتخت با استنلی سوارز، به چند سال قبل برمی‌گردد.


پرده اول؛ شکست قهرمان در فولادشهر 
شاید زمانی نام استنلی بیشتر به گوش هواداران فوتبال خورد در آخرین هفته‌های لیگ هفدهم بود؛ زمانی که موفق با پیراهن همین تیم سبزپوش ذوب آهن یک گل مهم را وارد دروازه پرسپولیس کند.

نکته جالب اینکه در لیگ هفدهم پرسپولیس و ذوب آهن رقبای قهرمانی بودند و پرسپولیس از نیم فصل دوم اختلاف امتیاز را با تیم ذوب آهن زیاد کرد اما گل کی‌روش استنلی باعث شد تا قلعه نویی در تقابل با برانکو ایوانکوویچ، یک برد حیثیتی را کسب کند.

او این گل را در حالی به ثمر رساند که ذوب آهن نیمه اول را شکست خورده بود و تا دقیقه ۸۸ بازی با نتیجه یک بر یک دنبال می‌شد اما استنلی روی یک ارسال از سوی محمدرضا حسینی با ضربه سر دروازه علیرضا بیرانوند را گشود.

1693635

پرده دوم؛ در آستانه بزن بزن با کمال کامیابی‌نیا
دوئل بعدی کی‌روش و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان، استادیوم بزرگتر شهر اصفهان رقم خورد؛ جایی که دیدار پرسپولیس و سپاهان که دوباره جنگ قهرمانی بین برانکو و قلعه‌نویی بود و استنلی به‌عنوان مهره خط حمله در ترکیب سپاهان حضور داشت.

این بازی در حالی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت که در آخرین دقایق کمال کامیابی‌نیا و کی‌روش استنلی باهم درگیر شدند تا در حاشیه یک جدال جذاب و حساس، تمام نگاه‌ها را متوجه خود ببینند.

این اتفاق در دقیقه ۹۰+۱ و چند دقیقه پس از پنالتی جنجالی پرسپولیس و زمانی که طرفین کنترل چندانی روی وضعیت عصبی خود نداشتند رقم خورد و باعث شد تا فغانی ابتدا کی‌روش و لحظاتی بعد کمال را اخراج کند.

خبرنگارانی که از جایگاه مخصوص در حال تماشای این درگیری بودند، ناگهان کی‌روش را در جلوی تونل ورزشگاه نقش جهان دیدند که منتظر کمال کامیابی‌نیا بود تا احتمالا اخراج را تلافی کند. اما با حضور زلاتکو ایوانکوویچ و یکی دیگر از کادر پرسپولیس در همراهی با کمال، این غائله ختم شد.

1693628

 

1693627

پرده سوم؛ گلوی سروش در دستان کی‌روش
چند ماه بعد پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند تا سپاهان فرصت گرفتنِ انتقام را داشته باشد. این بازی باتوجه به حضور پرتعداد تماشاگران و همچنین حساسیت بسیار بالا، با تنش حداکثری دنبال می‌شد اما تا پایان نیمه اول وقت‌های اضافه، اتفاق خاصی در جریان مسابقه رخ نداد.

زمانی که وحید کاظمی به نشانه پایان نیمه اول وقت‌های اضافه در سوت خود دمید و دو تیم برای تعویض زمین اقدام کردند، ناگهان و با یک جرقه که در نهایت هم معلوم نشد از کدام طرف بود، بازیکنان باهم درگیر شدند و در یک منازعه عجیب، گلوی سروش رفیعی در دست کی‌روش استنلی دیده شد.

داور که از طریق کمک‌ها متوجه چنین موضوعی شد، کارت قرمز خود را از جیب بیرون کشید و به کی‌روش نشان داد تا به این شکل تیم امیر قلعه نویی نیمه دوم را با یک یار کمتر سپری کند.

1693630

پرده چهارم؛ یک شوت استثنایی و انتقام شخصی
در حالی‌که پرسپولیس با هدایت گابریل کالدرون پای به لیگ برتر گذاشته بود، این بار تیم امیر قلعه نویی با نفراتی جدید وارد بازی شد. سروش رفیعی و شایان مصلح که چند ماه پیش در تیم قهرمان برانکو مشغول هلهله برابر سپاهانی‌ها بودند، این بار در اردوی رقیب حضور داشتند و در غیاب برانکو، برای شکست تیم قرمزپوش به ورزشگاه آزادی آمدند.

1693631

 

1693633

 

1693632

بازی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد تا اینکه کی‌روش در میانه میدان صاحب توپ شد و در حالی‌که کسی انتظارش را نداشت، شوتی سرکش را روانه دروازه کرد و در کمال ناباوری مدافعان پرسپولیس، این ضربه وارد دروازه علیرضا بیرانوند شد.

کی‌روش که پس از گل سرازپا نمی‌شناخت شادی شدیدی را هم جلوی چشم هواداران پرسپولیس انجام داد تا به شکلی ویژه انتقام دو بازی قبلی را از سرخ‌پوشان بگیرد.
حالا پرسپولیس و کی‌روش پس از چهار تقابل ویژه در حالی به مصاف هم خواهند رفت که کی‌روش در ابتدای فصل نگاه مدیران و کادرفنی باشگاه پرسپولیس را متوجه خود دید اما گل گهر توانست نظر استنلی را جلب کند و پرسپولیس در جذب این مهاجم ناکام ماند، حالا او انگیزه بالایی خواهد داشت تا توانایی‌اش را برابر تیم یحیی گل‌محمدی نشان دهد.

دیدگاه‌ها