کد خبر : 1812614 | 07 اسفند 1400 ساعت 12:03 | 11.5K بازدید | 3 دیدگاه

نمی‌توان تیمی را به بازی جذاب وادار کرد؛

آشوبی: پرسپولیس یک احمدنور کم دارد

فرزاد آشوبی می‌گوید پرسپولیس همچنان از لحاظ مهره کارآمد در ترکیب خود کمبود دارد ولی قهرمان این فصل در هفته‌های پایانی مشخص خواهد شد.

آشوبی: پرسپولیس یک احمدنور کم دارد

به گزارش "ورزش سه"، فرزاد آشوبی پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن اسبق سرخابی‌ها در مورد وضعیت لیگ و عملکرد پرسپولیس و استقلال صحبت کرد. او در ابتدا راجع به پرسپولیس گفت: پرسپولیس حتما نیازمند تقویت است. این موضوع از اوایل نیم فصل اول بارها بیان شده اما به دلایل مختلف مثل پنجره بسته و محدودیت‌هایی که باشگاه با آن رو‌به‌رو بوده موفق نشدند تا این نیاز را برطرف کنند و هر چقدر به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم، فشردگی و شرایط سخت‌تری در عملکرد و نتایج تیم‌ها دیده می‌شود و این موضوع خودش را بیش‌تر نشان می‌دهد. مثل شروع مسابقات معتقدم که پرسپولیس قطعا باید در خط میانی و حمله به شکلی تقویت شود که به استاندارد گذشته نزدیک شود.

او در مورد مهاجم ازبکی که قرار است به پرسپولیس اضافه شود گفت: امیدوارم کیفیت خوبی داشته باشد و بتواند به پیشرفت کلی تیم کمک کند اما حتی با وجود این مهاجم باز هم پرسپولیس نیازمند یک هافبک میانی طراح و هم‌زمان جنگنده است؛ بازیکنی که با توپ و بدون توپ استاندارد بالایی داشته باشد و این موضوع دقیقا مشابه کاری است که احمد نورالهی برای پرسپولیس انجام می‌داد. این که بازیکنان از تیم جدا شوند و تیم جدیدی را انتخاب کنند یک فرآیند کاملا حرفه‌ای و پذیرفته‌ای است اما این که باشگاه‌ها و تیم‌ها چطور با این موضوع کنار بیایند، بحث دیگری است که پرسپولیس بعد از جدایی احمد نورالهی موفق نشده بازیکنی با آن خصوصیات تاثیرگذار را جذب کند. با توجه به مدل بازی، پرسپولیس حتما نیازمند بازیکنی با ویژگی‌های احمد نورالهی است مگر اینکه مدل تاکتیکی پرسپولیس تغییر کند که این مسئله هم شدنی  نیست.

 

1499284

 

آشوبی در مورد اینکه آیا اختلاف امتیازات سرخ‌ها تا صدر جبران می‌شود یا خیر گفت: هنوز یازده بازی پیش رو داریم و اتفاقات زیادی در آن‌ها می‌تواند رقم بخورد؛ به شرط اینکه نوسان در نتیجه‌گیری و عملکرد به حداقل برسد. کار مقداری برای پرسپولیس سخت شد اما هنوز هم چیزی دور از دسترس و غیر قابل تصور نیست و بازگشت و جبران کردن این پنج امتیاز فاصله با توجه به بازی‌های باقی‌مانده شدنی است.

او در مورد عملکرد رامین رضائیان بیان کرد: رامین عملکرد خوبی از خودش نشان داد. با توجه به اینکه دوبازی است که به ترکیب پرسپولیس اضافه شده اما نزدیک به سطح انتظاراتی که از او می‌رفت عمل کرد البته می‌تواند بهتر و موثر‌تر از این باشد اما تا این لحظه عملکردش قابل دفاع و مقبول بوده است.

آشوبی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را نیز دارد در مورد نتایج و عملکرد فنی تیم فرهاد مجیدی گفت: در بحث نتیجه، این فصل استقلال فوق‌العاده عمل کرده و تا این لحظه از مسابقات باختی نداشته و تعداد گل‌های بسیار زیادی زده است که باید یک نمره خیلی بالا برای این سطح از عملکرد قائل شد؛ اما در بحث فنی و مدل بازی که استقلال ارائه می‌دهد، این تیم می‌تواند بهتر از این کار کند و با توجه به داشته‌ها و کیفیت نفراتی که در اختیار دارد می‌تواند سطح بالاتر و جذاب‌تری از فوتبال را ارائه دهد. اما متاسفانه در این بخشی چیزی که ما می‌بینیم فاقد جذابیت است ولی هر مربی و گروهی سبک کاری خاص خودش را دارد. جذابیت بخش بزرگی از فوتبال است ولی ما نمی‌توانیم هیچ مربی‌ای را وادار کنیم که به سمت جذابیت برود. استقلال با توجه به داشته‌هایش می‌تواند همزمان جذابیت و نتیجه را باهم همراه کند.

او در پایان در مورد قهرمان احتمالی لیگ گفت: قهرمان  این فصل قابل پیش بینی نیست و فکر می‌کنم قهرمان در هفته‌های انتهایی مشخص خواهد شد، خیلی زود است که به صرف این پنج امتیاز فاصله‌ای که الان وجود دارد ما از حالا تیمی را قهرمان و یا تیمی را فاقد شانس قهرمانی بدانیم.

دیدگاه‌ها