کد خبر : 1812673 | 07 اسفند 1400 ساعت 19:36 | 85.6K بازدید | 22 دیدگاه

لهستان و سوئد به پا خاستند؛

آشوب در اروپا؛ پلی آف جام جهانی روی هوا!

دو تیم لهستان و سوئد رسما اعلام کردند در مسابقات پلی آف مقابل روسیه حاضر نخواهند شد.

آشوب در اروپا؛ پلی آف جام جهانی روی هوا!

به گزارش "ورزش سه"، سزاری کولزا، رئیس فدراسیون فوتبال لهستان روز شنبه اعلام کرد که تیم ملی فوتبال این کشور از بازی کردن در مرحله پلی آف جام جهانی مقابل روسیه در ماه آینده، در اعتراض به حمله این کشور به اوکراین خودداری خواهد کرد. این تصمیم بلافاصله توسط بازیکنان تیم ملی لهستان از جمله ستاره بزرگ این تیم رابرت لواندوفسکی نیز مورد حمایت قرار گرفت. 

بر اساس برنامه، تیم ملی روسیه در تاریخ 24 مارچ و در گروه دوم مرحله نیمه نهایی پلی آف مقدماتی اروپا از لهستان میزبانی می کند و برنده این دیدار به مصاف سوئد یا جمهوری چک خواهد رفت. پیروز این گروه جواز حضور در جام جهانی قطر در اواخر امسال را کسب می کند. رئیس فدراسیون فوتبال لهستان همچنین مدعی شد این کشور در حال مذاکره با فدراسیون سوئد و چک در رابطه با تحریم این مسابقات بوده و البته به نظر این مذاکرات اثربخش بوده است.

1694591

 

کولزا در توییتر خود نوشت: "دیگر حرفی نمانده و وقت عمل است. با توجه به تشدید حملات ارتش روسیه به اوکراین، تیم ملی لهستان قصد ندارد در بازی پلی آف مقابل روسیه حاضر شود. این تصمیم درست است و ما در حال مذاکره با فدراسیون سوئد و چک هستیم تا بیانیه مشترکی را به فیفا ارائه کنیم."

در ادامه آندره دودا، رئیس جمهور لهستان، در توئیتر به کولزا پاسخ داد و نوشت: "تصمیم درستی بود آقای رئیس. شما با راهزنان بازی نمی کنید." ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان نیز افزود: "در چنین شرایطی نمی توان با روسیه بازی کرد... از این تصمیم بسیار متشکرم."

1694590

 

اما واکنش رابرت لواندوفسکی، ستاره فوتبال لهستان در سال های اخیر: "تصمیم درستی است. در شرایطی که حمله مسلحانه به اوکراین ادامه دارد، نمی توانم بازی مقابل تیم ملی روسیه را تصور کنم. بازیکنان و هواداران روسیه مسئول این اتفاق نیستند، اما نمی توانیم وانمود کنیم که هیچ اتفاقی رخ نداده است."

ووچیک شزنی، دروازه بان سابق آرسنال و فعلی در یوونتوس نیز از این تصمیم حمایت کرد و در اینستاگرام نوشت: "لحظه ای که ولادیمیر پوتین تصمیم به حمله به اوکراین گرفت، نه تنها به اوکراین، بلکه نسبت به تمام ارزش های مورد قبول اروپا اعلام جنگ کرد. ... اگرچه قلبم هنگام نوشتن این مطلب شکسته، اما وجدانم به من اجازه بازی کردن نمی‌دهد... از بازی در برابر بازیکنانی که نماینده ارزش‌ها و اصول کشور روسیه هستند، امتناع می‌کنم."

اما تیم لهستان در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد: "ما بازیکنان تیم ملی لهستان به همراه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتیم که در نتیجه تجاوز روسیه به اوکراین، در مرحله پلی آف بازی نکنیم. این تصمیم آسانی نیست، اما چیزهای مهمتری در زندگی نسبت به فوتبال وجود دارد. تمام فکر ما با ملت اوکراین و دوستان ما در تیم ملی توماس کیدزیورا است که هنوز با خانواده اش در کیف است.

1694592

 

گرژگورز کریچوویاک، هافبک سابق پاری سن ژرمن که اکنون در رده باشگاهی برای کراسنودار روسیه بازی می کند نیز بیانیه مشترک بازیکنان لهستان را ریتوئیت کرد.

اما تیم ملی سوئد نیز خیلی زود به مذاکرات پاسخ مثبت داده و به این کمپین ملحق شد. فدراسیون فوتبال سوئد در توییتی نوشت: "تیم ملی مردان صرف نظر از اینکه بازی در کجا برگزار می‌شود، در برابر روسیه بازی نمی‌کند. ما همچنین از فیفا می خواهیم که بازی های پلی آف ماه مارچ تیم ملی روسیه را لغو کند.

بدین ترتیب دو رقیب از سه رقیب روسیه تمایلی به بازی کردن در مقابل این کشور ندارند و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار مسابقاتی است که کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها