کد خبر : 1813639 | 13 اسفند 1400 ساعت 16:33 | 16.1K بازدید | 9 دیدگاه

وقتی فرهاد از استقلال رفت همین‌کار را کردند

روشن: مساله سربازی اصلا مهم نیست!

پیشکسوت استقلال معتقد است که آبی ها نباید موضوع سربازی دو بازیکن خود را بیش از اندازه بزرگ کنند چون از نظر روحی به تیم ضربه می زند.

روشن: مساله سربازی اصلا مهم نیست!

به گزارش "ورزش سه"، موضوع سربازی مرادمند و یزدانی به یکی از مهمترین موضوعات فوتبال ایران در این چند وقت اخیر تبدیل شده است. حسن روشن در گفت و گو با خبرنگار ما با عادی دانستن چنین اتفاقی گفت: چیزی نشده که انقدر بزرگش می کنند. این دو بازیکن، سرباز بودند و باشگاه باید قبل از اینکه اسامی شان را رد می کرد، به این نکته هم توجه می کرد که این ها کی قرار است جدا شوند. با ارتباطاتی که آقای آجورلو با مسئولان نظام وظیفه از جمله آقای مهری دارد باید خواهش می کرد تا این بازیکنان که تا این جا بازی کرده اند، تا پایان فصل هم باشند و بعدش به سربازی بروند. این کار انجام نشد و نظام وظیفه هم وظیفه اش را انجام داد چون هیچ درخواستی نشده بود. یا می شد از سازمان لیگ برای سربازان همه تیم ها این خواهش را کرد که فصل تمام شود بعد به سربازی بروند.

او با تاکید بر اینکه پرداختن زیاد به این موضوع تیم را از نظر روحی تضعیف می کند ادامه داد: این مساله به قدری حساس نیست که فوتبال ایران بخاطرش به هم بخورد. این دو بازیکن سرباز شدند، می روند بازی شان را می کنند و بر می گردند. الان هم کسانی که جایشان را گرفته اند تفاوت زیادی ندارند. اگر به این موضوع بپردازیم تیم از نظر روحی تضعیف می شود. باید بگوییم که قانون این بوده و از آن تمکین کرده ایم و جایشان هم بازیکن داریم. اگر این صحبت ها را بکنیم که رفتن دو بازیکن برای ضربه زدن به تیم بود، کل تیم لطمه روحی می خورد. بچه ها الان دارند فوتبالشان را بازی می کنند، چه اشکالی دارد؟ فقط باید از نظر روحی تیم را تقویت کنند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که تیم مجیدی آیا می تواند بدون دو بازیکن سربازش روند خوب خود را ادامه دهد گفت: چرا نمی تواند؟ فقط فوتبال نیست. این چیزها نباید به فرهاد لطمه بزند. اگر دارد که ما نمی دانیم و اگر هم ندارد باید دو سه تا مشاور پنهانی داشته باشد که وقتی این مسائل پیش می آید به او کمک کنند. مساله سربازی اصلا مهم نیست و حالا که شده نباید در موردش صحبت کنند نه اینکه بگویند با رفتن آنها ضعیف شدیم. باید بگوییم دو بازیکن سرباز رفتند ولی بازیکنانی داریم که تیم را با آنها جلو می بریم. نباید تیم را از نظر روحی بکوبند. دو بازی خوب بودند و نتیجه هم گرفتند.

روشن با تاکید به این موضوع که اولویت ها در فوتبال فرق کرده یادآور شد: فوتبال الان با قدیم فرق دارد. قدیم می گفتند مربی کیست؟ می گفتند رایکوف. می گفتند بازیکنانش چه کسانی هستند، می گفتند حسن و حسین. بعد می گفتند روحی و روانی شان چطور است می گفتند ای بد نیست و خوب است. بعد در مورد قدرت بدنی شان سوال می کردند. الان ولی برعکس شده است. الان اول قدرت بدنی است، بعدا مسائل روحی روانی، سپس مربی و بازیکن. اگر برانکو اینجا موفق بود، یک مربی بدنساز داشت که تیم را خوب ساخته بود، خودش هم دکتر روانشناس بود و ده سال در ایران کار کرده بود. از نظر روانی تیم را درست کرده بود و بازیکن هم داشت و چند بار قهرمان شد. اگر یادتان باشد، یک بار که خوب کار می کردند، پنجره شان بسته شد، بازیکن کم آوردند و آنجا خوردند. مورد سوم که بازیکن است اگر کم باشد مشکل ایجاد می کند. الان ولی هر مربی بزرگی هم بیاید باید اول تیمش را از نظر بدنی بسازد. بعد باید مثل برانکو روی مسائل روانی کار کند. خود او بعد از سال های موفقی که در ایران داشت، رفت عربستان سه ماه نتوانست دوام بیاورد چون آن تماشاگر و مسائل روانی را نداشت.

او با اشاره به زمانی که مجیدی در دوران بازی اش استقلال را ترک کرد و پرداختن زیاد به آن به تیم ضربه زد گفت: استقلال باید این گونه عنوان کند که با همه احترامی که برای همه قائل هستیم، دو بازیکن ما زحمت کشیدند و الان به خاطر قانون که تابع آن هستیم سرباز شدند و تیم را ترک کردند. جای این بازیکنان را هم پر می کنیم و هیچ نگرانی وجود ندارد. باید باشگاه این طور رفتار کند تا تیم از نظر روحی به مشکل نخورد. بچه های دیگر دارند کارشان را می کنند و باید توان و تلاش شان را بیشتر کنند. خود مجیدی وقتی بازیکن بود، زمان مظلومی تیم در آستانه قهرمان شدن قرار داشت ولی فرهاد رفت قطر. وقتی رفت همه گفتند آخ آخ! و همین باعث شد تیم به جای قهرمانی سوم شود. آخ آخ ندارد، یکی می رود و یکی جایش می آید. هیچ اتفاقی هم رخ نداده است. دو بازیکن جایگزین هم لیاقت بالایی دارند و باید ثابت کنند که از دو تایی که رفتند چیزی کم ندارند.
ستاره اسبق تیم ملی و استقلال در مورد بازی این هفته آبی پوشان با گل گهر که از حساسیت بالایی برخوردار است تاکید کرد: این بازی هم مثل بازی های گذشته یک بازی عادی است. گل گهر تیم خوبی است ولی استقلال الان فقط باید روی مسائل روحی روانی کار کند. این تیم لیاقت بالا بودن را دارد. هر دو تیم در بازی رفت می خواستند نبازند ولی این بار قضیه فرق می کند.

دیدگاه‌ها