کد خبر : 1814393 | 17 اسفند 1400 ساعت 18:57 | 12.3K بازدید | 1 دیدگاه

توقف پخش مسابقات لیگ برتر در روسیه

اتحادیه لیگ برتر تصمیم به فسخ قرارداد فروشِ پخش مسابقات به کشور روسیه گرفته است.

توقف پخش مسابقات لیگ برتر در روسیه

به گزارش "ورزش سه"، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، اهالی ورزش در سراسر دنیا به عناوین مختلف واکنش نشان داده اند. ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر هفته گذشته مدعی شد پروسه فسخ پخش بازی های لیگ برتر برای تلویزیون روسیه در دست بررسی قرار گرفته و حالا به نظر تیم های انگلیسی در این رابطه به توافق دست یافته اند. البته در حال حاضر تنها سه ماه از قرارداد لیگ برتر با Rambler Media باقی مانده و اخبار حاکی از قرارداد سالانه 6 میلیون پوند طرفین بود. 

1697157

این شبکه متعلق به Sberbank، یکی از بزرگترین بانک های روسیه است که دولت این کشور نیز در آن سهم دارد. این بانک نیز اخیرا در لیست نهادهای تحریم شده توسط بریتانیا قرار گرفته و حالا قرارداد اتحادیه لیگ برتر نیز با این کشور فسخ شده است.

این هفته و پیش از شروع دربی منچستر، هواداران دو تیم با سکوت یک دقیقه‌ای به حمایت از مردم اوکراین پرداخته و خواهان پایان جنگ شدند. اما شبکه پخش کننده روسی به نام اوکو اسپورت که مسابقات لیگ برتر را نمایش می دهد، از نمایش این تشویق یک دقیقه ای خودداری کرد.  

ریچارد مسترز در سخنرانی خود در اجلاس تجارت فوتبال تایمز در روز پنجشنبه مدعی شد آنها مایل هستند روسیه شاهد اتحاد لیگ برتر و فوتبال انگلیس با مردم اوکراین باشد. همچنین مسترز در نشست هفته گذشته مدعی شد نمی توان شاهد ترکیب شدن ورزش و سیاست های روسیه باشد و حالا اتحادیه لیگ برتر نیز خواهان فسخ قرارداد پخش مسابقات خود در این کشور شده است.

روز گذشته لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در سخنرانی خود برای پایان این همکاری تاکید کرد و حالا هر 20 باشگاه لیگ برتری به فسخ قرارداد پخش در روسیه رای مثبت داده اند. همچنین این اتحادیه مبلغ یک میلیون پوند برای حمایت از قربانیان جنگ اهدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها