کد خبر : 1814451 | 18 اسفند 1400 ساعت 11:39 | 18.8K بازدید | 14 دیدگاه

پیوستن به ویسل کوبه تصمیم درستی بود

اینیستا: عاشق کاپیتان سوباسا بودم

آندرس اینیستا، ستاره سابق بارسلونا، از تصمیمش برای حضور در فوتبال ژاپن راضی است.

اینیستا: عاشق کاپیتان سوباسا بودم

به گزارش "ورزش سه"، اینیستا روزهای درخشانی را در فوتبال اسپانیا و به همراه بارسلونا تجربه کرد و قهرمانی‌ها و افتخارات بسیاری را به دست آورد. 
این بازیکن پس از خداحافظی از بارسلونا در سال 2018 تصمیم گرفت که علیرغم پیشنهاداتی که از اروپا و از کشورهای حوزه خلیج فارس داشت به کشور ژاپن برود و پیراهن ویسل کوبه را به تن کند. 
اینیستا در مصاحبه‌ای پیش از انتشار کتابش به نام اینیستا در ژاپن که اولین تجربه او پس از حضور در این کشور بوده در دفاع از این تصمیم گفت:« هرچقدر بیشتر زمان می‌گذرد، بیشتر احساس می‌کنم که پیوستن به کوبه تصمیم درستی بود که در زندگی حرفه‌ای خودم گرفتم.»
او با اشاره به این که هیچ اطلاع خاصی از فوتبال ژاپن نداشته است، اضافه کرد: «من هیچ تصویری از این کشور نداشتم. کاپیتان سوباسا کارتون مورد علاقه من بود و من توانستم به کشوری بیایم که این کارتون در آن ساخته شده بود. من همچنین با پروفسور یویچی تاکاهاشی دیدار کردم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.»
این ستاره سابق بارسلونا درباره انتشار کتاب جدیدش اظهار داشت:« این تقدیر بود، اما واقعا برای من جالب و هیجان‌انگیز است. حضور در ژاپن نقطه عطف مهمی برای من بود چون مدت زیادی در بارسلونا زندگی کردم. این کتاب را منتشر کردم چون می‌خواستم این تجربه خوبم را به اشتراک بگذارم.»

 

1697266


اینیستا پس از تمدید قراردادش با ویسل کوبه در می 2021 گفته بود که ژاپن به خانه دوم او تبدیل شده و در بخشی از کتابش نیز به این موضوع اشاره می‌کند که دوست دارد با محلی‌های ژاپن زندگی کند و نمی‌خواهد  تنها شبیه به مسافری باشد که برای مدت کوتاهی در این کشور حضور دارد.»
او با اشاره به این موضوع ادامه داد:« البته که تفاوت‌های فرهنگی زیاد است اما من دوست دارم وارد این فرهنگ شوم و بیشترین ارتباط ممکن را با آن داشته باشم. اینجا کشوری امن و آرام است و تجربه بسیار خوبی برای رشد کودکان به حساب می‌آید. این شهر از من و خانواده‌ام به خوبی استقبال کرد.»
این هافبک اسپانیایی درباره تجربه زندگی دور از مرکز شهر  در شهرهای ژاپنی گفت:« جزیره روکو هم جای بسیار خوبی است اما زندگی در مرکز شهر باعث اطمینان خاطر است و می‌توانید احساس نزدیکی به قلب این شهر داشته باشید. قدم زدن کنار دریا، کوهنوردی، رفتن به مناطق خرید با بچه‌ها، ما همه با هم در پارک بازی می‌کنیم. من از این شهر لذت می‌برم. یک زمین چمن مصنوعی در تراس خانه هست و من می‌توانم آنجا تمرین کنم.»
ویسل کوبه پس از حضور این بازیکن تغییرات بسیاری کرد و توانست اولین جام قهرمانی‌اش را در رقابت‌های جام امپراتوری ژاپن به دست آورد. آنها همچنین به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان راه یافتند و فصل گذشته در جی لیگ سوم شدند که بهترین رتبه تاریخ این باشگاه بوده است. 

 

1697264


اینیستا در این باره اضافه کرد:« من به ژاپن آمدم تا در پروژه بزرگ ویسل کوبه حضور پیدا کنم اما فکر نمی‌کردم که تا این حد طول بکشد. حالا خوشحال هستم که باشگاه من را متقاعد کرد. به همین دلیل می‌خواهم بیشتر در این تیم بمانم.»
او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است روزی هدایت تیم ملی ژاپن را برعهده بگیرد یا خیر گفت:« هیچکس از آینده خبر ندارد. من می‌خواهم تمام تلاشم را برای رشد ویسل کوبه به کار بگیرم تا بتوانم خاطرات خوبی برای آینده باقی بگذارم. از این که روزی مربی تیم ملی ژاپن شوم خوشحال خواهم شد اما اول باید مدرک مربیگری بگیرم. چیزی که می‌توانم با اطمینان از آن حرف بزنم این است که خوشحال هستم و تجربه بسیار خوبی در این شهر دارم.»

دیدگاه‌ها