کد خبر : 1815409 | 24 اسفند 1400 ساعت 11:54 | 28.9K بازدید | 7 دیدگاه

سفارش کفش طلایی برای مهندس لیگ

سایه جنگ بزرگ در کویر و پرسپولیس روی دربی!

جنگ مهدی ترابی و محسن اذرباد برای دستیابی به عنوان برترین پاسور لیگ همچنان ادامه دارد و باید دید در نهایت کدامیک لقب مهندس لیگ بیست و یکم را از آن خود خواهد کرد.

سایه جنگ بزرگ در کویر و پرسپولیس روی دربی!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس همچنان در جریان است و احتمالا دربی پیش رو بخش زیادی از معادلات تیم قهرمان این فصل را مشخص خواهد کرد، یکی دیگر از جذابیت‌های این فصل را می‌توان به تلاش دو هافبک بازیساز مس رفسنجان و پرسپولیس برای دستیابی به عنوان برترین پاسور فصل مرتبط دانست؛ جایی که ترابی و آذرباد سایه به سایه یکدیگر در تلاش برای اثبات مهندس خود در لیگ بیست و یکم هستند.

محسن آذرباد؛ جواهری در کویر
ستاره این فصل مس رفسنجان و محمد ربیعی بدون شک محسن آذرباد است. هافبکی که هرچند دیر در فوتبال مطرح شد و بیشتر دوران بازی خود را در لیگ پایین‌تر دنبال کرده اما در این فصل توانسته در قامت کاپیتان نارنجی‌پوشان به همراه گادوین منشا این تیم را به امتیازات خوبی برساند. او اکنون با 9 پاس گل به صورت مشترک به همراه مهدی ترابی در صدر جدول قرار گرفته و هافبک پرسپولیس را به عنوان جدی‌ترین خطر خود می‌بیند.

کاپیتان تکنیکی و بازیساز مس رفسنجان در مقابل شش تیم این آمار را به جا گذاشته است. او برابر پرسپولیس، تراکتور و شهرخودرو هر کدام دو پاس گل به جا گذاشته و سه پاس گل دیگر او نیز مربوط به دیدارهای ذوب آهن، هوادار تهران و آلومینیوم اراک بوده است.

 

1698195

 

اهداف پاس گل محسن آذرباد معمولا مهاجم نیجریه‌ای این تیم بوده و گادوین منشا نیز نشان داده بهترین استفاده را از این پاس‌ها می‌تواند داشته باشد. اولین پاس گل فصل آذرباد برابر پرسپولیس بود که عقیل کعبی موفق به ثبت گل آن بازی در هفته پنجم شد. سه هفته بعد او بار دیگر پاس گل داد و اینبار منشا هدف او بود. آذرباد برابر تراکتور دو پاس گل نصیب مجید نصیری و فراز امامعلی کرد تا جمع پاس گل او به چهار برسد. بعد از آن پاس گل پنجم این بازیکن در هفته شانزدهم ثبت شد و او برابر سپاهان بار دیگر فراز امامعلی را صاحب موقعیت گلزنی کرد. هفته بعد از آن و مقابل شهرخودرو بار دیگر او دبل پاس گل کرد تا هفتمین پاس طلایی فصل خود را ثبت کند و مجید نصیری و منشا آنها را تبدیل به گل کنند. در بازی با آلومینیوم هم این عقیل کعبی بود که پاس او را تبدیل به گل کرد. برابر پرسپولیس نیز او علیرغم شکست تیمش پاس گل دیگری به نام خود کرد تا شرایط در صدر جدول به کام وی باشد. در نهایت آخرین پاس گل این بازیکن در هفته گذشته و برابر هوادار ثبت شد و اینبار گادوین منشا با ضربه ای دیدنی آن را تماشایی‌تر به ثبت رساند.

منشا سه بار هدف پاس‌های این هافبک گلساز بوده و بعد از وی، عقیل کعبی (2بار) و مجید علیاری (2 بار) در جایگاه بعدی قرار دارند و فراز امامعلی و مجید نصیری نیز اهداف دیگر پاس گل محسن آذرباد در این فصل بوده‌اند.

مس رفسنجان در ادامه فصل با تیم‌های ذوب آهن، تراکتور، فجرسپاسی، نساجی، گل گهر، نفت آبادان، استقلال و پیکان مصاف خواهد داشت. دیدارهایی که باید دید محسن آذرباد قادر خواهد بود با جادوی پاس‌های خود و سود بردن از شم گلزنی مهاجمان تیمش، از سد مهدی ترابی عبور کرده و عنوان برترین پاسور فصل را به خود اختصاص دهد.

مهدی ترابی؛ مهره قهرمانی
ستاره خط هافبک پرسپولیس نقش پررنگی در موفقیت‌های این فصل پرسپولیس داشته و تصور قرارگیری پرسپولیس در کورس قهرمانی بدون او ممکن نیست. ترابی علاوه بر سه گلی که به ثمر رسانده، در نیم فصل دوم توانسته سه پاس گل بدهد تا شانس اول آقای پاس گلی باشد.

ترابی در مقابل تراکتور، پیکان، هوادار، نفت مسجدسلیمان (3)، مس رفسنجان و فولاد توانست پاس گل بدهد تا روی 12 گل تیم پرسپولیس اثرگذار باشد؛ یعنی 33 درصد.

نکته جالب اینکه در بازی با نفت مسجدسلیمان او رفت و برگشت پاس گل داد و پرسپولیس بدون گلسازی او در واقع چهار امتیاز را از دست می‌داد.

 

1691856

 

نکته جالب اینکه ترابی پاس‌های خود را به بازیکنان متنوعی داده است؛ از رضا اسدی که دو بار با ضربه سر دروازه را گشود تا مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر که به ترتیب در بازی رفت مقابل نفت و تراکتور موفق به گلزنی شدند.

ترابی همچنین در بازی با پیکان، یک پاس گل به مهدی عبدی داد و در بازی با هوادار نیز با یک ارسال زمینه ساز گل فرشاد فرجی شد. یکی دیگر از پاس‌گل‌های مهدی ترابی که سه امتیازی هم شد، در بازی با فولاد بود که روی یک ضد حمله توپ را به عبدی رساند تا او گل پیروزی تیمش را بزند.

او حالا فرصت این را دارد تا در بازیهای آینده پس از محسن مسلمان و امید عالیشاه، یک بار دیگر عنوان آقای پاس گلی را به پرسپولیس بدهد.
این در حالی است که مسلمان با ۱۰ پاس گل همچنین بهترین عملکرد را در این زمینه داشته و ترابی فرصت این را دارد تا رکورد او را بشکند و البته در این راه چند رقیب جدی، از سعید صادقی تا محسن آذرباد را پیش روی خود می‌بیند.

دیدگاه‌ها