کد خبر : 1816638 | 04 فروردين 1401 ساعت 18:44 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

کره به مراتب از ما بهتر بود

پورموسوی: نحوه بازی تیم ملی قابل نقد بود

سیروس پورموسوی در تحلیل بازی کره جنوبی – ایران می‌گوید حریف به مراتب بهتر از ما بازی کرد و مستحق این پیروزی بود.

پورموسوی: نحوه بازی تیم ملی قابل نقد بود

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی فصل گذشته تیم صنعت نفت در تحلیل این بازی ادامه می دهد: تیم ملی در این مسابقه محتاط بازی کرد. البته نمی خواهم بگویم از کره جنوبی ترسیده بود و یا برای نتیجه مساوی وارد میدان شد. اگر تیم ملی مثل همیشه بازی می کرد نتیجه نه؛ سبک بازی تیم ملی مثل همیشه می بود؛ چه بسا بهتر از این نتیجه می گرفت. در سال های اخیر همیشه تیم ملی را این گونه تحلیل کرده ایم یک تیم خوب روی نیمکت دارد و ترافیک بازیکن موجب شده خیلی از بازیکنان شایسته دور از تیم ملی باقی بمانند. اما در این بازی دیدیم سرمربی تیم ملی از بازیکنان در پست های غیر تخصصی استفاده کرد. این فقط در ترکیب اولیه تیم ملی نبود. در جریان بازی دیدیم مدام بازیکنان در پست های غیر تخصصی به میدان می رفتند. سوال من اینجاست که تیم ملی آیا یک مدافع راست ندارد که شجاع خلیل زاده باید در این پست به میدان برود یا در ادامه عارف غلامی در این پست بازی کند؟ هر چند خروج شجاع خلیل زاده از ترکیب تیم ملی به ضرر ما تمام شد. ما در همه پست ها بازیکن باکیفیت داریم و اصلا نیازی نیست از بازیکنان در پست های غیر تخصصی استفاده کنیم. مثلا امید نورافکن که اتفاقا بازیکن با کیفیتی است یک بار در پست مدافع میانی بازی می کند. یک بار در پست دفاع چپ و اینبار هافبک دفاعی و ... به نظرم این جابه جایی ها در تیم ملی خوب نیست. هر چند در بازی های باشگاهی این اتفاق معمول است و آنهم زمانی صورت می گیرد که بازیکنی که در پست تخصصی به میدان می رود در اختیار تیم نیست، اما ما در تیم ملی آنقدر بازیکن با کیفیت داریم که نیازی نیست از بازیکنان در پست های غیر تخصصی استفاده کنیم.

سیروس پورموسوی بر این باور است با یک شکست چیزی از ارزش های خوب تیم ملی کم نمی شود و این گونه به تحلیلش ادامه داد: این شکست درس های زیادی برای تیم ملی داشت. نفرات حاضر در اردوی تیم ملی بازیکنان با کیفیتی هستند و همان تیمی هستند که در یک شرایط سخت، با بهترین بازی ها و بهترین نتایج به جام جهانی صعود کردند. هر تحلیلی که به تیم ملی می شود نقد بازی تیم ملی در بازی با کره جنوبی است و نه چیزی بیش از این. این بازی یک درس خوب برای تیم ملی برای حضور شایسته در جام جهانی است.

سرمربی سابق تیم صنعت نفت با اشاره به اینکه بیشتر حملات تیم کره جنوبی از جناح چپ بود؛ گفت: کادر فنی تیم ملی باید بازی کره ای ها را آنالیز می کرد و متوجه این موضوع می شد. ما باید در این بازی از یک دفاع راست تخصصی بهره می بردیم و به او می گفتیم در جای خود باقی بماند و از هافبک کنار هم می خواستم در زمان دفاع به تیم ملی کمک کند. البته شجاع خلیل زاده تا زمانی که در زمین بود خیلی تلاش می کرد مانع از تدارک حملات کره ای ها از این جناح شود. به هر صورت کره ای از ما بهتر بازی کردند و شایسته برد بودند. باید با این شکست کنار بیایم و با رفع اشکالات در اندیشه یک بازی خوب برابر لبنان باشیم. ضمن اینکه در این بازی به خوبی متوجه می شدید تیم ملی بعد از توپ گیری خیلی راحت توپ را از دست می داد. شاید به این دلیل که همه تلاش می کردند خیلی زود پاس آخر بدهند. ما باید بیشتر به هم پاس می دادیم. حتی در زمین خودی تا سرعت و عطش بازی حریف را بگیریم اما زمانی که صاحب توپ بودیم و یا توپ گیری می کردیم درست به گونه ای بازی می کردیم که باب میل حریف بود. در پایان به تیم ملی و بازیکنان به خاطر این بازی خسته نباشید می گویم و امیدوارم در ادامه مسیر موفق باشند.

دیدگاه‌ها