کد خبر : 1817292 | 10 فروردين 1401 ساعت 10:18 | 34.8K بازدید | 2 دیدگاه

هجوم هواداران نیجریه به زمین؛ پلیس فرار کرد (عکس)

هواداران خشمگین نیجریه پس از عدم صعود به جام جهانی 2022 صحنه‌های عجیبی را رقم زدند.

هجوم هواداران نیجریه به زمین؛ پلیس فرار کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی نیجریه شب گذشته در آخرین دیدار از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف غنا رفت و دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. به این ترتیب این غنا بود که موفق شد سهمیه حضور در قطر را به دست آورد. 
قطعی شدن عدم حضور نیجریه در جام جهانی باعث شد که هواداران خشمگین این تیم پس از سوت پایانی صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای را رقم زده و به زمین بازی هجوم بیاورند. 

 

1701942


بازیکنان هر دو تیم بلافاصله مجبور شدند برای حفظ جان‌شان زمین بازی را ترک کرده، راهی رختکن شده و هرچه سریع‌تر از ورزشگاه خارج شوند. 
تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که هواداران نیجریه با تخریب سکوها، تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین و حتی آسیب رساندن به نیمکت‌ها در حال ابراز خشم خود هستند و شدت این هجوم به حدی بود که در ابتدا نیروهای پلیس را هم وادار به فرار کرد. 

بسیاری از منابع خبری مدعی شده‌اند که هدف هواداران نیجریه حمله به بازیکنان غنا بوده و به همین دلیل آنها سعی کردند هرچه سریع‌تر خود را به رختکن برسانند. این در حالی است که پیش از هجوم هواداران به زمین هم اشیای بسیاری به سوی بازیکنان تیم حریف از روی سکوها پرتاب شده بود.

 

1701943


هرچند دقایقی بعد پلیس مجبور به پرتاب گاز اشک‌آور برای کنترل این افراد شده و موفق شد که شرایط را تا حد زیادی تحت کنترل خودش درآورد. 
گفته می‌شود که بعضی از هواداران غنا که برای تماشای بازی خود به این ورزشگاه آمده بودند نیز از سوی هواداران خشمگین تیم میزبان مورد هجوم قرار گرفته و آسیب دیده‌اند. 

 

1701944


 

فدراسیون فوتبال نیجریه برای ایجاد جوی به سود تیم ملی این کشور و ترغیب مردم به حضور در ورزشگاه برای حمایت از این تیم در این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز تعداد زیادی از بلیت‌ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده و از آنها خواسته بود که در ورزشگاه حاضر شوند اما عدم موفقیت آنها در صعود به جام جهانی باعث شده که شرایط به ضرر آنها پیش برود.

تصاویری که از این اتفاقات عجیب پس از عدم صعود نیجریه به جام جهانی منتشر شده دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخیده و هراس و تعجب بسیاری را به دنبال داشته است. 
این اولین بار از جام جهانی 2006 تا به حال است که نیجریه نتوانسته سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد اما غنا که در جام جهانی 2018 روسیه هم غایب بود، حالا می‌تواند بار دیگر به عرصه جهانی برگردد.

دیدگاه‌ها