کد خبر : 1817309 | 10 فروردين 1401 ساعت 12:08 | 62.7K بازدید | 9 دیدگاه

ایران به رتبه بیستم جهان نرسید

شاگردان برانکو، بیشترین پیشرفت در رنکینگ فیفا

تیم ملی عمان بیشترین امتیاز و بیشترین صعود را در میان تیم های آسیایی و در رنکینگ فیفا از آن خود خواهد کرد.

شاگردان برانکو، بیشترین پیشرفت در رنکینگ فیفا

به گزارش "ورزش سه"، با پایان مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی در آسیا، چهره 4 تیم صعود کننده و همچنین تیم های راه یافته به دیدار پلی آف مشخص شد. ایران، کره جنوبی، عربستان و ژاپن به صورت مستقیم راهی جام جهانی 2022 قطر شدند، تیم های امارات و استرالیا نیز باید در دیدار پلی آف به مصاف هم بروند که برنده این مسابقه با تیم پرو روبرو خواهد شد.

در واقع ماه مارس، پایان یک سفر طولانی برای تعیین نماینده های آسیا در جام جهانی بود که البته در این میان با فراز و نشیب هایی نیز همراه بود. ژاپن یکی از تیم هایی بود که پیکارها را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و با 2 شکست در سه دیدار نخست، در وضعیت نگران کننده ای قرار گرفت اما تیم هاجیمه موریاسو بازگشت موفقی به مسابقات داشت و توانست با غلبه بر رقیبان، صعود خود به جام جهانی را قطعی کند.

در گروه نخست نیز تیم های ایران و کره جنوبی کاملا در سطح متفاوتی نسبت به سایر تیم های همگروه ظاهر شدند و صعود خود را از مدت ها پیش تا درصد بالایی قطعی کرده بودند و در نهایت در فاصله چند دیدار تا اتمام این پیکارها، راهی جام جهانی شدند.

اما در این میان، تیم ملی عمان در گروه دوم نتایج قابل توجهی را به دست آورد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ مرحله مقدماتی را با غلبه بر ژاپن آغاز کردند و با شکست چین، بازی های خود را به اتمام رساندند. تیم ملی عمان با کسب 14 امتیاز، تنها یک امتیاز کمتر نسبت به استرالیا به دست آورد و اگر این تیم می توانست چین را در دیدار رفت شکست دهد، اکنون راهی دیدار پلی آف شده بود.

با اتمام مرحله مقدماتی جام جهانی، همگان در انتظار اعلام آخرین رنکینگ فیفا برای سیدبندی پیکارهای جام جهانی هستند اما با توجه به اینکه رنکینگ فیفا از قوانین و فرمول های از قبل طراحی شده ای پیروی می کند، تا پیش از اعلام رسمی نیز می توان رتبه بندی تیم ها را در آخرین رنکینگ فیفا و پیش از اعلام رسمی تعیین کرد.

عمان پس از پیروزی در دیدارهای خود مقابل ویتنام و چین، در میان تیم های آسیایی بیشترین امتیاز را در این ماه به دست آورد (23.16 امتیاز). آنها با 4 پله صعود به رتبه 75 جهان رسیدند. آنها همچنین به همراه عربستان سعودی که 4 پله صعود کرده است، بالاترین پیشرفت را در میان تیم های قاره کهن داشته اند.

اما در سمت مقابل، استرالیا پس از شکست مقابل ژاپن و عربستان سعودی، بیشترین امتیاز را در این ماه از دست داد (24.6 امتیاز). آنها همچنین بیشترین افت را از نظر رتبه بندی تجربه کردند و با 5 پله سقوط در رتبه 42 جهان قرار گرفتند.

تیم ملی ایران با وجود از دست دادن 8.4 امتیاز اما با توجه به توقف رقبا، همچنان در رتبه 21 دنیا و اول آسیا باقی ماند. توقف ژاپن برابر ویتنام هرچند برای آنها امتیاز منفی در پی داشت اما غلبه بر استرالیا سبب شد تا سامورایی ها به طور کلی در رتبه بندی این ماه 3.63 امتیاز مثبت دشت کرده و در رتبه دوم آسیا و 22 جهان و چسبیده به تیم ملی ایران قرار بگیرند.

1701956

دیدگاه‌ها