کد خبر : 1817704 | 13 فروردين 1401 ساعت 15:10 | 11.5K بازدید | 2 دیدگاه

پورموسوی: چه خوب که با انگلیس هم‌گروه شدیم

سیروس پورموسوی، سرمربی سابق تیم صنعت نفت می‌گوید هم‌گروهی ایران با انگلیس یک اتفاق خوب برای فوتبال ایران است.

پورموسوی: چه خوب که با انگلیس هم‌گروه شدیم

به گزارش "ورزش سه"، او در مورد گروه B جام جهانی می‌گوید: این قرعه به روی کاغذ قرعه خوبی است اما واقعیت این است که آمریکا و تیم برنده در بازی پلی‌آف هم برای صعود از گروه برنامه ریزی خواهند کرد. بنابراین کار سخت است و اگر به دنبال صعود از گروه هستیم باید سخت تلاش کنیم. به شخصه از اینکه ایران یک بار دیگر با یکی از تیم‌های صاحب نام جهان هم‌گروه شده خوشحال هستم چرا که فرصت خوبی است برای فوتبال ایران که یک بار دیگر شایستگی‌های خود را نشان دهد. این یک فرصت خوب برای تیم ملی و هم‌چنین بازیکنان تیم ملی است چون همه در جهان برای دیدن بازی تیم ملی در برابر انگلیس برنامه ریزی خواهند کرد و اشتیاق این را دارند که این بازی را ببینند. باید از این فرصت استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می‌تواند برای صعود از گروه B برنامه ریزی کند؟ گفت: چرا که نه. ما می‌توانیم این استراتژی را داشته باشیم. قرار نیست همه هدف‌ها در فوتبال محقق شود اما تیمی که یک برنامه بزرگ برای خود طراحی می‌کند سرانجام روزی به هدف خود خواهد رسید و همواره جلوتر از تیمی خواهد بود که هراس به دل راه می‌دهد و هیچ‌گاه به دنبال اتفاقات بزرگ نیست. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. چه کسی تصور می‌کرد ایتالیا به‌عنوان قهرمان اروپا به جام جهانی صعود نکند؟ ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم. بیشتر بازیکنان تیم ما لژیونرها هستند و این نشان می‌دهد یک تیم باتجربه در اختیار داریم. اگر بتوانیم پیش از رویارویی با انگلیس با چند تیم صاحب نام جهان بازی کنیم در این بازی بهتر عمل خواهیم کرد. در این‌صورت روزی که قرار است با انگلیس بازی کنیم هیچ هراسی در دل نداریم و راحت بازی خود را به‌نمایش خواهیم گذاشت.

سیروس پورموسوی در پایان گفت: اگر خواهان صعود از مرحله گروهی هستیم به همان اندازه که نباید از جدال با انگلیس هراس به دل راه دهیم نباید تیم‌های آمریکا و تیم راه یافته از مرحله پلی‌آف را دست‌ کم بگیریم. همه حریفان قابل احترام هستند. باید با همان انگیزه‌ای که ‌برابر انگلیس بازی می‌کنیم ‌برابر آمریکا و تیم راه یافته از مرحله پلی‌آف بازی کنیم. در این‌صورت است که شانس صعودمان بیشتر خواهد شد. بازی با چند تیم مطرح دنیا پیش از حضور در جام جهانی بهتر از ده‌ها اردوی تدارکاتی و جلسات تمرین است. این‌ها تجربیاتی به بازیکنان خواهد داد که گران است و در بازی‌های حساس به تیم ملی کمک می‌کند که رویای موفقیت داشته باشد.

دیدگاه‌ها