کد خبر : 1818774 | 20 فروردين 1401 ساعت 16:43 | 14.5K بازدید | 4 دیدگاه

چالش‌های ادامه همکاری در پایان راه

تمدید قرارداد کی‌روش و مصری‌ها تا ساعاتی دیگر

هر چند کارلوس کی‌روش ادامه فعالیت در تیم ملی مصر را تکذیب کرد، اما گفته می‌شود قرارداد جدید او تا ساعاتی دیگر امضا خواهد شد.

تمدید قرارداد کی‌روش و مصری‌ها تا ساعاتی دیگر

به گزارش "ورزش سه"، پس از ناکامی مصری‌ها از صعود به جام‌جهانی، سرمربی پرتغالی این تیم از سمت خود استعفا کرد، اما ادامه یا عدم حضور او روی نیمکت تیم ملی مصر حالا به نتیجه رسیده و قرار است تا ساعاتی دیگر قرارداد جدید او با تیم ملی مصر امضا شود. این اتفاق در حالی می‌افتد که موافقان و مخالفان ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی مصر در روزهای اخیر چالش‌های عجیبی با یکدیگر داشتند.

گروهی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مصر و نماینده‌های مجلس این کشور خواستار عدم همکاری با این مربی هستند در حالی که دسته‌ای دیگر از نتایج گرفته شده توسط او دفاع می‌کنند و به دنبال تمدید قرارداد کی‌روش تا جام جهانی ۲۰۲۶ هستند. زکی عباس، یکی از نماینده‌های پرنفوذ مجلس مصر از قصد احتمالی اتحادیه فوتبال این کشور برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش پرتغالی برای ۴ سال آینده انتقاد کرد.

روزنامه مصری الشروق در این‌باره خبر از جلسه این نماینده مجلس با وزیر ورزش داد و درباره کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی مصر نظرات خود را اعلام کرد. طبق خبر این نشریه، زکی عباس در طول جلسه خود از ناکامی تیم ملی مصر در طول دوران مربیگری کی‌روش سخن گفت و اعلام کرد در مدت زمان حضور مرد پرتغالی، تیم ملی این کشور هرگز نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و پس از، از دست دادن دو جام ملت‌های عرب و جام ملت‌های آفریقا، آنها از حضور در جام جهانی قطر نیز باز ماند.
این نماینده ادامه داد: در مواجهه با این ناکامی‌ها، تعجب می‌کنیم که بعضی‌ها در ازای پرداخت دستمزدی بیش از دو میلیون دلار تصمیم دارند قرارداد کارلوس کی‌روش را تا جام جهانی 2026 تمدید کنند این در حالیست که نام‌های مطرحی که برای بر عهده گرفتن وظیفه هدایت تیم ملی مصر تا بازگرداندن موفقیت به این تیم وجود دارند.

او همچنین نقش نیلو وینگادا، سرمربی پرتغالی را در فدراسیون فوتبال مصر را هم زیر سوال برد و گفت: ما از نقش این مربی و ماموریتی که به او سپرده شده و بر اساس آن از خزانه فدراسیون فوتبال مصر به دلار حقوق می‌گیرد، اطلاعی نداریم.

در سوی دیگر حلمی مشهور، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصر فاش کرد تا ساعاتی دیگر جلسه‌ای در هیئت‌رئیسه فدراسیون برگزار خواهد شد و ادامه حضور کی‌روش قطعی خواهد شد. مشهور پیش از این در اظهاراتی تلویزیونی گفت: اکثریت اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تمایل دارند کی‌روش در راس هدایت فنی تیم به کار خود ادامه دهد. ایده‌های او می‌تواند به توسعه فوتبال مصر کمک کند و باعث مراقبت از تیم‌های جوانان، نوجوانان و ... شود.

 

1704353

 

در سوی دیگر خالد عبدالعزیز وزیر اسبق ورزش مصر نیز در توئیتر خود نوشت: تیم ما تحت هدایت این سرمربی، در ۳۶٠ دقیقه آخری که در میدان حضور یافت، توانست تنها یکبار توانست گلزنی کند که آن هم گل به خودی بود و توسط مدافع تیم حریف به ثمر رسید. جالب است که با این حال فدراسیون فوتبال مصر به دنبال تمدید قرارداد با اوست اما این مربی ترجیح می‌دهد درباره امکان ادامه همکاری با ما فکر کند!

کارلوس کی‌روش روز سه شنبه گذشته به حساب رسمی خود در توییتر متوسل شد و مجموعه‌ای از توئیت‌ها که درخواستی برای ادامه همکاری با او بود و به زبان عربی نوشته بود را بازنشر کرد و در آن درخواست تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال مصر را تکذیب کرد و گفت تمام اخبار درباره ادامه حضور او کذب است.

در زمان حضور این مرد پرتغالی روی نیمکت تیم ملی مصر آنها در سه تورنمنت مهم حضور یافتند. مصری ها در جام ملت های عرب پس از برتری برابر تیم های ملی لبنان، سودان، اردن و تساوی برابر تیم الجزایر به بازی نیمه نهایی رسیدند اما باخت به تونس و همین‌طور شکست برابر تیم ملی قطر باعث شد تا شاگردان کی‌روش نتوانند به عنوانی بهتر از مقام چهارمی این رقابت‌ها دست پیدا کنند.

جام ملت‌های آفریقا دومین تورنمنت مهم مصری‌ها در دوران حضور کی‌روش بود که البته آن نیز منجر به قهرمانی سرخ‌پوشان نشد. این مربی و تیمش پس از برتری در بازی‌های گروهی و همینطور حذفی خود را به فینال این رقابت‌ها رساندند اما برابر تیم ملی سنگال شکست خوردند تا در نهایت به‌عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان دهند.

حضور در بازی‌های مقدماتی جام جهانی قطر نیز سومین میدان مهم مصری‌ها در دوران حضور کی‌روش بود که ایستگاه پایانی آن برای حضور در جام جهانی با ناکامی به پایان رسید و باز هم سنگال توانست با برتری در ضربات پنالتی موجبات شکست تیم ملی مصر و عدم صعود این تیم به جام جهانی را فراهم کند.

دیدگاه‌ها