کد خبر : 1819606 | 25 فروردين 1401 ساعت 12:54 | 26.9K بازدید | 18 دیدگاه

ملاقات با مسی یا نیمار در قطر؛

برزیل یا آرژانتین؛ دوستانه جذاب تیم ملی در قطر

دبیرکل فدراسیون فوتبال از احتمال برگزاری دیدار دوستانه با یکی از دو غول آمریکای جنوبی خبر داد.

برزیل یا آرژانتین؛ دوستانه جذاب تیم ملی در قطر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ صعود بی دردسری به جام جهانی 2022 داشت. این تیم در گروه دوم با انگلیس، آمریکا و برنده پات اول پلی‌آف اروپا (برنده دیدار ولز-اسکاتلند/اوکراین) هم‌گروه شد و همه منتظر هستند تا ببینند فدراسیون چه برنامه‌ای برای آماده سازی‌اش خواهد چید. برگزاری بازی دوستانه با حریفان سرشناس یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه آماده سازی تیم ملی به‌شمار می‌رود و دبیر کل فدراسیون فوتبال امروز اطلاعاتی جدید در این مورد ارائه کرد.

برگزاری بازی‌های جام جهانی 2022 در ماه پاییز باعث شده تا بازیکنان در کوران رقابت‌های باشگاهی به تیم‌های ملی کشورشان ملحق شده و تیم‌ها فرصتی برای برپایی اردوی آماده سازی پیش از تورنمنت نداشته باشند. در چنین شرایطی، برگزاری بازی‌های دوستانه از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این میان زمان مسابقات لیگ ملت‌های اروپا و بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، همه فدراسیون‌هایی که تیم‌های ملی‌شان در جام جهانی حضور دارد؛ با مشکلی به نام یافتن حریف تدارکاتی مناسب موجه ساخته است.

فدراسیون فوتبال ایران در چنین شرایطی قصد دارد از هر فرصتی برای برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب استفاده کند. طبق صحبت‌هایی که حسن کامرانی‌فر شب گذشته انجام داد، تیم ملی به احتمال زیاد در دیداری دوستانه به مصاف یکی از دو تیم برزیل یا آرژانتین خواهد رفت. دیدار برگشت این دو تیم در دور انتخابی جام جهانی به دلیل ورود پلیس برای دستگیری بازیکنانی از تیم ملی آرژانتین که تست کرونایشان مثبت بود ولی در زمین حضور داشتند، به جنجال کشیده شد. این دیدار تشریفاتی قرار است در قطر تجدید شود و همین یک فرصت طلایی برای قطر و ایران به‌وجود آورده است.

 

1705764

 

بر اساس صحبت‌های انجام شده قرار است برزیل و آرژانتین علاوه بر برگزاری بازی معوقه یاد شده، یک دیدار دوستانه هم در قطر برگزار کنند. ایران و قطر حریفان احتمالی این دو تیم هستند و باید دید که در نهایت شاگردان اسکوچیچ در صورت نهایی شده اوضاع، با برزیل دیدار می‌کنند یا آرژانتین؟

 

1705765

 

به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال برای انجام بازی دوستانه با 6 کشور صحبت شده است. چهار تیم از این 6 تیم، جزو تیم‌های رده بالای رنکینگ فیفا هستند که تا کنون فقط نام برزیل و آرژانتین از میان‌شان مشخص شده است. دو تیم دیگر هم از تیم‌های میان رده در رنکینگ فیفا هستند. کامرانی‌فر همچنین از مذاکره با کشورهایی چون پرو و نیوزلند هم خبر داد. در این بین اما قطعا صحبت از بازی با دو غول فوتبال آمریکای جنوبی بخش جالب توجه صحبت‌های دبیرکل را شامل می‌شود و قطعا می‌تواند یک دیدار هیجان انگیز برای فوتبالدوستان کشورمان باشد.

 

1705763

 

تیم ملی ایران تا کنون سه بار مقابل برزیل بازی کرده است. این بازی‌ها سال‌های 51 ،55 و 89 برگزار شده‌اند. در بازی اول ایران با تک گل مجید حلوایی از سد برزیل در المپیک 1972 گذشت. دیدار دوم دو تیم دوستانه بود و با نتیجه مساوی 2-2 به پایان رسید. در سومین دیدار هم که بعد از چهار دهه برگزار شد، برزیل با گل‌های آلوز، پاتو و نیلمار ایران را در دیداری دوستانه در امارات شکست داد. ملی‌پوشان فوتبال ایران تا کنون دو بار هم مقابل آرژانتین به میدان رفته‌اند. بازی اول در سال 56 برگزار شد و بعد از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی با برتری آرژانتین به پایان رسید. بازی دوم هم مربوط به دور گروهی جام جهانی 2014 می‌شود که آلبی سلسته با تک گل دقایق پایانی مسی به پیروزی دست یافت.

 

1705762

دیدگاه‌ها