کد خبر : 1819874 | 27 فروردين 1401 ساعت 12:10 | 793 بازدید | 0 دیدگاه

تلاش شناگران برای کسب سهمیه در بازی‌های چین

رییس انجمن پاراشنا گفت: با استعدادهای خوبی که در شنا معلولان شناسایی شده است، به دنبال کسب سهمیه بیشتر در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین هستیم.

تلاش شناگران برای کسب سهمیه در بازی‌های چین

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محمدحسین اقبالی اظهار کرد: برای این که تکلیف تعداد شناگران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین مشخص شود، آخرین مسابقات انتخابی و رکوردگیری شناگران تحت نظر IPC برگزار می‌شود که در پایان این مسابقات کسانی که بتوانند رکورد اول تا سوم آسیا را به ثبت برسانند، عازم چین می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر سینا ضیغمی، شاهین ایزدیار، عرفان اسماعیلی، علی محمودخانی، ابوالفضل نگارستانی و رضا جوادی جزو شناگران شانس کسب مدال در بازی‌های پاراآسیایی هستند که در اردوی آمادگی بسر می‌برند، البته این شناگران نیز باید همراه سایر شناگران در آخرین مرحله مسابقات انتخابی شرکت کنند تا در نهایت بهترین‌ها را برای هانگژو چین گزینش کنیم.

رییس انجمن پاراشنا در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد شناگران اعزامی به هانگژو چین بیشتر از جاکارتا خواهد بود، افزود: در جاکارتا ما با ۵ شناگر حضور داشتیم که موفق به کسب ۶ مدال طلا و یک نقره توسط شاهین ایزدیار شدیم، این دوره سعی داریم با تعداد شناگران بیشتری عازم چین شویم تا تعداد مدال‌های خود را از یک نفر به چند نفر افزایش دهیم که البته این مساله بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد که چه تعداد سهمیه برای حضور شناگران در چین بدهد.

اقبالی در پایان همچنین با اشاره به شناسایی شناگران جدید در بازیهای پاراآسیایی جوانان در بحرین، گفت: بعد از پایان این رقابتها نزدیک به ۳۰ نفر استعدادهای خوب در شنای معلولان شناسایی شد که امسال سعی داریم با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک با برگزاری اردو، این شناگران را پرورش و کم کم وارد تیم ملی کنیم.

دیدگاه‌ها