کد خبر : 1820293 | 29 فروردين 1401 ساعت 17:28 | 604 بازدید | 0 دیدگاه

دیدار رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا با سجادی

رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی با وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا با سجادی

به گزارش ورزش سه و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی در دیدار «حلیم بن قادر» رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی با استقبال از تعامل فدراسیون‌ها و انجمن‌های ورزشی با فدراسیون‌های آسیایی و جهانی گفت: امیدوارم با تعامل خوبی که بین کشور ایران و فدراسیون آسیایی و جهانی وجود دارد بتوانیم قدم‌های مثبتی برای توسعه رشته سپک‌تاکرا برداریم و ایران جایگاه بهتری بتواند پیدا کند.

وی افزود: از زحمات همه همکاران در انجمن سپک‌تاکرا تشکر می‌کنم و خوشحالم که این تلاش‌ها به نحو مطلوب دیده می‌شود. وزارت ورزش و جوانان همچون گذشته از این رشته حمایت می‌کند تا سپک‌تاکرا جایگاه بهتری در کشور پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در کنار جذابیت قهرمانی این رشته، جنبه نشاط بخشی و تفریحی سپک‌تاکرا نیز باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد. ایران ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه رشته سپک‌تاکرا دارد و می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی این رشته در آسیا و جهان تبدیل شود.

حلیم بن‌قادر نیز ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار داشت: باعث خوشحالی است که سجادی از جنس ورزش است و شناخت خوبی از قوانین و رشته‌های مختلف دارد.

وی افزود: پیش از این 20 کشور عضو جهانی سپک‌تاکرا بودند، ولی با حمایت‌هایی که صورت گرفت تعداد کشورها به 55 رسیده است. ایران نقش پررنگی در توسعه این رشته در آسیا داشته و باعث شد که تعدادی از کشورهای همسایه با کمک ایران عضو آسیایی و جهانی این رشته شوند.

رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم و درحال رایزنی با کمیته بین‌المللی المپیک هستیم که بتوانیم از المپیک پاریس رشته سپک‌تاکرا را وارد این بازی‌ها کنیم. از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران توقع داریم که در این راستا از رشته سپک‌تاکرا حمایت کنند.

وی گفت: انجمن سپک‌تاکرای ایران فعالیت چشم‌گیری برای توسعه این رشته دارد و اکثر استان‌ها فعال شده‌اند. قصد ما این است که در جلسه فدراسیون جهانی که به زودی برگزار می‌شود، علیپور را به عنوان فردی که تلاش زیادی برای توسعه رشته سپک‌تاکرا داشته است معرفی کنیم.

معاون انجمن مسلمانان سنگاپور با اشاره به نقش حجاب بانوان ورزشکار ایران اظهار داشت: بانوان ورزشکار ایران یک الگوی خوب برای بانوان دیگر کشورها هستند. از موضوع حجاب در فدراسیون آسیایی و جهانی حمایت می‌کنیم، چون بازخورد بسیار خوبی دارد. تیم سپ‌تاکرای بانوان ایران نیز همانند تیم مردان می‌تواند در صورت شرکت، حضور موفقی در بازی‌های آسیایی چین داشته باشد.

در این دیدار محمد علیپور رئیس فدرسیون انجمن‌های ورزشی و سهراب آزاد رئیس انجمن سپک‌تاکرای ایران نیز حضور داشتند.

 

 

دیدگاه‌ها